Jetour w Polsce: T2 hitem za 174 900 zł — co warto wiedzieć

Jetour startuje w Polsce z trzema SUV-ami — Dashing, X70 Plus i terenowym T2 za 174 900 zł. Sprawdzamy wyposażenie, silniki, sieć dealerską, dostęp części i gwarancję. Co to znaczy dla polskich kierowców?

Komentarze
Jetour w Polsce: T2 hitem za 174 900 zł — co warto wiedzieć

5 Minuty

Jetour wjeżdża na polski rynek — dlaczego to ważne?

Chiński Jetour oficjalnie debiutuje w Polsce z trzema modelami w salonach, a uwagę przyciąga przede wszystkim terenowy T2 wyceniony na 174 900 zł. Dla polskich kierowców to kolejna alternatywa na rynku SUV-ów i crossoverów — segment, który w Polsce oraz w całej Europie rośnie, a klientom szukającym funkcjonalności i atrakcyjnej ceny marka Jetour proponuje ofertę wartą uwagi.

Importer i sieć dealerska — co daje pewność kupującym?

W Polsce Jetour będzie dystrybuowany przez Asian Automotive Distribution Center (AADC), czyli prywatną grupę dealerów, która już obsługuje na rynku m.in. BAIC. AADC zapowiada rozwój sieci: obecnie 12 salonów, do końca roku ma być 20, a docelowo do połowy 2026 r. — około 30 placówek. To ważne z perspektywy dostępności serwisu, części zamiennych i obsługi posprzedażnej, co od lat jest kluczowym zarzutem wobec chińskich marek.

Modele w ofercie Polski — krótkie zestawienie

Wprowadzane do sprzedaży modele to:

  • Jetour Dashing — kompaktowy SUV segmentu C;
  • Jetour X70 Plus — większy, siedmioosobowy SUV rodzinny;
  • Jetour T2 — terenowy, „off-roadowy” model aspirujący do roli bestsellera.

Jetour Dashing — specyfikacja, osiągi i ceny

Dashing rywalizuje z kompaktowymi SUV-ami oferując wymiary i wyposażenie dostosowane do polskich rodzin. Wymiary: 4590 mm długości, rozstaw osi 2720 mm. Dostępne silniki:

  • 1.5 turbo — 156 KM, 230 Nm, 6-biegowa skrzynia DCT (dwusprzęgłowa);
  • 1.6T — 197 KM, 290 Nm, 7-biegowa skrzynia DCT.

Wersja podstawowa 1.5T od 112 900 zł, wersja 1.6T od 129 900 zł. Bogatsze odmiany oferują m.in. klimatyzację dwustrefową z filtrem PM2.5, wyświetlacz informujący o poziomie pyłów zawieszonych oraz adaptacyjny tempomat.

Jetour X70 Plus — siedem miejsc i konkurencja dla rodzin

X70 Plus to propozycja dla rodzin, które potrzebują przestrzeni: długość 4724 mm, rozstaw osi 2720 mm i opcja siedmiu miejsc (dwa dodatkowe w podłodze bagażnika). Silniki są takie jak w Dashingu: 1.5T (156 KM) i 1.6T (197 KM). Ceny startują od 124 900 zł dla wersji podstawowej; lepiej wyposażona odmiana 1.6T kosztuje 144 900 zł i zawiera m.in. adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz panoramiczny dach.

Jetour T2 — terenowiec na czele oferty

T2 to najbardziej „pikantna” propozycja: samochód o surowej, terenowej stylistyce inspirowanej m.in. Land Roverem Defenderem i klasykami pokroju Land Cruiser, ale oferowany za uderzająco niską cenę — 174 900 zł. Wymiary: 4785 mm długości (4612 mm bez osłony koła zapasowego). Pod maską pracuje turbodoładowany silnik 2.0 o mocy 254 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Napęd na wszystkie koła Real Time 4WD i 7-biegowa skrzynia DCT stanowią standard.

Wyposażenie T2 (standard)

  • dwustrefowa klimatyzacja z filtrem przeciwpyłowym,
  • podgrzewana przednia szyba i podgrzewane dysze spryskiwaczy,
  • adaptacyjny tempomat,
  • system bezkluczykowego dostępu,
  • elektrycznie dociągane drzwi bagażnika.

Dostępność części, serwis i gwarancja — co oferuje AADC?

AADC deklaruje, że operuje magazynem części (wzorem BAIC) zlokalizowanym w centralnej Polsce. Zapas ma obejmować 80–90% części eksploatacyjnych i blacharskich, a wysyłki do dealerów mają być realizowane na drugi dzień roboczy, jeśli zamówienie wpłynie przed godziną 16:00. W Polsce Jetour będzie objęty siedmioletnią gwarancją z ograniczeniem do 150 000 km — parametr, który zwiększa zaufanie kupujących i jest konkurencyjny na tle innych importerów.

Jak Jetour wpisuje się w polski i regionalny rynek?

Atrakcyjne ceny Jetoura mogą zmienić zakupowe priorytety polskich nabywców, zwłaszcza tych poszukujących dużego, dobrze wyposażonego SUV-a w rozsądnej cenie. W miastach takich jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, ale też w Vilniuje czy Kaune — gdzie polscy i litewscy klienci mają zbliżone preferencje — Jetour może przyciągnąć uwagę osób szukających alternatywy dla marek europejskich i japońskich. W kontekście Lietuvos automobilių rinka i potrzeb vairuotojams Lietuvoje modele z 4WD i dobrą ofertą serwisową będą również istotne.

Porównania i pozycjonowanie względem konkurencji

W segmencie kompaktowych i średnich SUV-ów Jetour celuje w klientów poszukujących wyposażenia i przestrzeni za atrakcyjną cenę. Dashing i X70 Plus to konkurenci dla modeli takich jak MG HS czy tańsze odmiany koreańskich SUV-ów. T2 natomiast celuje w użytkowników chcących auta o terenowym charakterze bez ceny typowej dla aut marki premium. To strategia cenowa, która w Polsce może oznaczać większy udział chińskich modeli w sprzedaży nowych samochodów, zwłaszcza przy rosnącej akceptacji jakości i serwisu.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Przy zakupie warto sprawdzić dostępność serwisów w najbliższym mieście (Warszawa, Gdańsk, Kraków) oraz warunki gwarancji i dostępności części. Dobrze też porównać realne zużycie paliwa, opcje wyposażenia oraz wsparcie posprzedażowe. Dla kierowców z południowo-wschodniej Polski i sąsiednich krajów, w tym klientów z Lietuva odwiedzających salony w Vilniuje lub Kaune, kluczowe będą koszty serwisu i szybka dostawa części.

Podsumowanie

Jetour wchodzi na polski rynek z mocną, cenowo agresywną ofertą. Modele Dashing, X70 Plus i zwłaszcza terenowy T2 mogą namieszać w segmencie SUV-ów, oferując dużo za stosunkowo niewielkie pieniądze. Kluczem do sukcesu będzie rozwój sieci dealerskiej, realna dostępność części i jakość obsługi posprzedażowej. Dla wielu polskich kierowców oraz nabywców z regionu — od Warszawy po Vilniują i Kaune — Jetour może stać się atrakcyjną alternatywą.

Źródło: motoryzacja.interia

Zostaw komentarz

Komentarze