Mercedes CLA w Polsce: ceny, wersje elektryczne i hybrydy

Nowy Mercedes CLA trafił do Polski w wariantach elektrycznych EQ i hybrydowych 1,5 l. Sprawdzamy ceny, osiągi, wyposażenie i wpływ na rynek w Polsce oraz w krajach sąsiednich, w tym w Lietuva.

Komentarze
Mercedes CLA w Polsce: ceny, wersje elektryczne i hybrydy

6 Minuty

Mercedes właśnie wprowadził na polski rynek nową generację modelu CLA, oferując równocześnie warianty elektryczne z rodziny EQ oraz miękkie hybrydy z silnikiem 1,5 l. CLA od lat pełni rolę „bramki” do marki dla wielu klientów — często jest pierwszym Mercedesem w życiu, po którym klienci przesiadają się do większych i droższych modeli. Dlatego jego pozycja w segmencie premium ma istotne znaczenie również dla rynku motoryzacyjnego w Polsce.

Dlaczego ten model ma znaczenie dla kierowców w Polsce i regionie?

Nowa generacja jest większa niż poprzednik: długość wzrosła o 35 mm (do 4723 mm), szerokość o 25 mm (1855 mm), wysokość o 29 mm (1468 mm), a rozstaw osi o 61 mm (2790 mm). To sprawia, że choć CLA pozostaje najmniejszym „klasycznym” modelem Mercedesa, oferuje przestrzeń i funkcjonalność zbliżoną do większych aut — bagażnik ma 405 l, a wersje elektryczne dodatkowo oferują frunk o pojemności 101 l.

Dla polskich klientów i flot istotne będą także dostępność wersji napędowych, poziom wyposażenia w standardzie oraz możliwości dopłat, np. w ramach programu NaszEauto, który może obniżyć cenę samochodu elektrycznego ograniczonej grupie uprawnionych nabywców.

Wersje elektryczne EQ — osiągi i zasięgi

Na start w Polsce dostępne są trzy wersje elektryczne oznaczone jako CLA 200 EQ, CLA 250+ EQ oraz CLA 350 4MATIC EQ. Oto najważniejsze parametry:

  • CLA 200 EQ — moc systemowa 165 kW (224 KM), moment 335 Nm, akumulator użyteczny 58 kWh, zasięg WLTP do 541 km, ładowanie DC do 200 kW, przyspieszenie 0–100 km/h w 7,5 s.
  • CLA 250+ EQ — moc systemowa 200 kW (272 KM), moment 335 Nm, akumulator 85 kWh, zasięg WLTP 694–792 km, ładowanie DC do 320 kW, 0–100 km/h w 6,7 s.
  • CLA 350 4MATIC EQ — moc systemowa 260 kW (354 KM), moment 515 Nm, akumulator 85 kWh, zasięg WLTP 672–771 km, ładowanie DC do 320 kW, 0–100 km/h w 4,9 s.

Ceny wersji elektrycznych startują od 209 900 zł za CLA 200 EQ. Wyższe wersje — CLA 250+ EQ oraz topowy CLA 350 4MATIC EQ — kosztują odpowiednio od 228 900 zł i od 274 900 zł. Dzięki programowi NaszEauto część klientów indywidualnych i prowadzących działalność gospodarczą może uzyskać dopłatę obniżającą cenę (maksymalnie do nawet 40 tys. zł, choć realne kwoty mogą być niższe).

Hybrydy 1.5 z napędem 48 V — oferta spalinowa w Polsce

Obok elektryków do Polski trafiły także miękkie hybrydy (48 V) z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,5 l. Silnik współpracuje z 8‑biegową skrzynią dwusprzęgłową, a jednostka elektryczna dodaje do zestawu około 30 KM. Warianty i ceny w Polsce przedstawiają się następująco:

  • CLA 180 (136 + 30 KM) — napęd na przednią oś, spalanie ok. 4,9 l/100 km, 0–100 km/h w 8,8 s, cena od 192 500 zł.
  • CLA 200 (163 + 30 KM) — napęd na przednią oś, spalanie 4,9 l/100 km, 0–100 km/h w 8,0 s, cena od 202 500 zł.
  • CLA 200 4MATIC — wersja z napędem na cztery koła, spalanie 5,2 l/100 km, 0–100 km/h w 7,9 s, cena od 212 500 zł.
  • CLA 220 (190 + 30 KM) — napęd na przednią oś, spalanie 5,0 l/100 km, 0–100 km/h w 7,2 s, cena od 213 500 zł.
  • CLA 220 4MATIC — mocna wersja z napędem 4x4, spalanie 5,3 l/100 km, 0–100 km/h w 7,1 s, cena od 223 500 zł.

Polski cennik spalinowego CLA otwiera więc kwota 192 500 zł za model 180. To oferta atrakcyjna dla kierowców, którzy nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację, a chcą kompromis między komfortem, oszczędnością a niską emisją.

Wyposażenie i standardy — co otrzymujemy w bazie?

Wersja Progressive (linia bazowa) obejmuje m.in. adaptacyjne reflektory LED z asystentem świateł drogowych, pakiet lusterek, 17-calowe felgi, sportową wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, podgrzewane komfortowe fotele z regulacją odcinka lędźwiowego, tapicerkę ARTICO, jednostrefową klimatyzację THERMATIC, kamerę cofania, asystenta martwego pola, pompę ciepła oraz cztery porty USB-C o mocy do 100 W. W standardzie mamy też system MBUX z nawigacją oraz usługę MB.CHARGE Public ułatwiającą dostęp do sieci ładowania.

Wrażenia z jazdy i pozycjonowanie rynkowe

Mercedes nazywa CLA „najinteligentniejszym” samochodem w swojej historii — chodzi tu zarówno o systemy wspomagania, jak i o cyfrową platformę pokładową. W praktyce nowe nadwozie, lepsze proporcje i dopracowane wnętrze czynią z CLA mocnego konkurenta w segmencie kompaktowych sedanów premium, zwłaszcza w miastach takich jak Warszawa, Kraków czy Trójmiasto. Na rynkach sąsiednich, np. w Lietuva, gdzie Lietuvos automobilių rinka rośnie, CLA również będzie obserwowany przez kierowców w Vilniuje i Kaune, którzy często wybierają kompromis między stylistyką, osiągami i oszczędnością.

Porównanie z C‑Klasy i innymi modelami premium

Choć nowy CLA zbliżył się rozmiarami do C‑Klasy (C‑Klasa: dł. 4751 mm, rozstaw osi 2865 mm), nadal jest od niej mniejszy, co przekłada się na niższe koszty zakupu i eksploatacji. Dla polskich kupujących oznacza to wybór bardziej kompaktowego, ale równie zaawansowanego technologicznie auta — atrakcyjnego zwłaszcza dla młodszych nabywców oraz klientów flotowych.

Dostępność i trendy cenowe w Polsce

Mercedes CLA będzie dostępny u dealerów w największych miastach Polski. Ceny są konkurencyjne w porównaniu z innymi markami premium, zwłaszcza biorąc pod uwagę dopłaty dla elektryków. Trend w Polsce i w całej Europie pokazuje rosnące zainteresowanie modelami hybrydowymi i elektrycznymi — CLA wpisuje się w ten kierunek, oferując szeroką gamę napędów i atrakcyjne wyposażenie już w wersji bazowej.

Podsumowując: nowy Mercedes CLA to model wszechstronny — dla tych, którzy chcą wejść do świata Mercedesa (lub przesiąść się do elektryka) oraz dla kierowców szukających nowoczesnej hybrydy 1,5 l. W Polsce oferta jest kompletna, a możliwości dopłat i szeroki wybór wersji powinny zainteresować zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy.

Źródło: auto-swiat

Zostaw komentarz

Komentarze