Chery Tiggo 9 w Polsce: trzy silniki, 1,7 l - 100 km

Chery Tiggo 9 PHEV — duży, siedmiomiejscowy SUV z trzema silnikami. 428 KM, 147 km zasięgu elektrycznego, 1,7 l/100 km (WLTP). Premiera w Polsce pod koniec listopada. Cena: 209 900 zł.

Komentarze
Chery Tiggo 9 w Polsce: trzy silniki, 1,7 l - 100 km

6 Minuty

Chery Tiggo 9 to nowy flagowy SUV chińskiego producenta, który już pod koniec listopada ma trafić do salonów w Polsce. Model PHEV (hybryda plug-in) wyróżnia się układem napędowym składającym się z trzech jednostek — silnika benzynowego i dwóch motorów elektrycznych — oferując łączną moc 428 KM i deklarowane zużycie paliwa zaledwie 1,7 l/100 km w cyklu WLTP przy naładowanym akumulatorze. To pozycjonuje Tiggo 9 jako ciekawą alternatywę na rynku SUV-ów segmentu D w naszym kraju.

Jak duże jest Tiggo 9? Wymiary i praktyczność

Chery Tiggo 9 to duży SUV segmentu D: długość 4,81 m, szerokość 1,93 m, wysokość 1,74 m oraz rozstaw osi 2,80 m. Samochód może przewieźć do siedmiu osób dzięki trzem rzędom siedzeń. Prześwit na poziomie 18 cm nie robi wrażenia w klasie crossoverów, ale głębokość brodzenia 50 cm daje pewien margines przy lekkim terenowaniu. Dla rodzin i podróżujących na dłuższych trasach ważny będzie przestronny bagażnik: 413 l przy rozłożonym trzecim rzędzie, 819 l po złożeniu drugiego, a po całkowitym złożeniu siedzeń — aż 2065 l.

Wnętrze i wyposażenie — wygoda i technologia

W kabinie Tiggo 9 dominuje wyświetlacz multimediów o przekątnej 15,6 cala, uzupełniony 10,25-calowym zestawem wskaźników oraz head-up display (HUD). Konsola środkowa jest dwupoziomowa i zawiera kilka fizycznych przycisków oraz półkę z indukcyjną ładowarką (50 W). Komfort podnoszą elektrycznie regulowane fotele z przodu (kierowca w 8 kierunkach z pamięcią ustawień, pasażer 4 kierunki), podgrzewanie, wentylacja oraz 10-punktowy masaż w pięciu trybach. Z tyłu zewnętrzne fotele drugiego rzędu mogą mieć podgrzewanie i wentylację, a system audio SONY z 14 głośnikami (w tym elementy w zagłówku kierowcy) dba o bardzo wysoki poziom akustyczny.

Lista kluczowego wyposażenia

  • 15,6" ekran multimediów i 10,25" zegary
  • HUD
  • 14-głośnikowy system Sony
  • Kamera 540° i czujniki parkowania przód/tył
  • 20-calowe felgi
  • Panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m²
  • Dwustrefowa klimatyzacja z filtrem PM0.3
  • 41 schowków i indukcyjna ładowarka 50 W

Układ napędowy — trzy silniki i imponujące osiągi

W Polsce Tiggo 9 dostępne będzie wyłącznie w wersji PHEV. Zastosowano tu benzynowy silnik 1.5 T-GDI, dwa silniki elektryczne (jeden na przód, drugi na tył) i generator. System generuje 428 KM i 580 Nm momentu, co pozwala na sprint 0–100 km/h w 5,4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 180 km/h. Akumulator o pojemności 34,46 kWh umożliwia do 147 km zasięgu w trybie elektrycznym (WLTP). Ładowanie prądem stałym 71 kW pozwala uzupełnić baterię z 30 do 80% w około 18 minut. W trybie łączonym zasięg sięga 1 050 km.

Zużycie paliwa i praktyka użytkowania

Dzięki dużemu udziałowi napędu elektrycznego Tiggo 9 deklaruje zużycie paliwa na poziomie 1,7 l/100 km przy naładowanym akumulatorze (WLTP). Po jego rozładowaniu samochód pracuje jako hybryda i według producenta spala 6,9 l/100 km. To wartości atrakcyjne dla osób pokonujących dużo kilometrów miejskich i podmiejskich, a także dla przedsiębiorców i flot planujących korzystać z trybu elektrycznego tam, gdzie to możliwe.

Cena i dostępność w Polsce — jak plasuje się Tiggo 9?

Chery Tiggo 9 PHEV w Polsce wyceniono na 209 900 zł. Producent deklaruje dostawy pierwszych egzemplarzy pod koniec listopada. Cena stawia Tiggo 9 w bezpośredniej konkurencji z takimi modelami jak Hyundai Santa Fe PHEV (promocyjnie od ok. 215 900 zł) czy Skoda Kodiaq PHEV (promocyjnie od ~191 800 zł). W przeciwieństwie do niektórych rywali Tiggo 9 oferuje napęd na obie osie w wersji PHEV i mocniejszy układ napędowy, co może przekonać klientów szukających sportowych osiągów i elastyczności użytkowania.

Pozycjonowanie rynkowe i atrakcyjność dla polskich kierowców

Tiggo 9 celuje w segment rodzinnych SUV-ów premium o atrakcyjnym stosunku wyposażenia do ceny. Dla polskiego rynku, gdzie rośnie zapotrzebowanie na hybrydy plug-in zarówno w segmencie prywatnym, jak i flotowym, Chery proponuje mocną alternatywę z bogatym wyposażeniem seryjnym. W miastach takich jak Warszawa, Kraków czy Wrocław auta PHEV zyskują na znaczeniu z powodu możliwości poruszania się na samym prądzie w strefach zeroemisyjnych oraz niższych kosztów eksploatacji przy krótkich, codziennych trasach.

Co z rynkami sąsiednimi — zainteresowanie w Lietuva

Chery obserwuje także rynek litewski (Lietuva) i może wprowadzić Tiggo 9 do oferty w krajach bałtyckich. Na Lietuvos automobilių rinka takie modele mogą spodobać się vairuotojams Lietuvoje, szczególnie w większych miastach jak Vilniuje i Kaune, gdzie rośnie popyt na hybrydy plug-in. Atrakcyjna relacja ceny do wyposażenia i długi zasięg łączony czynią Tiggo 9 interesującą propozycją także poza Polską.

Podsumowanie — dla kogo jest Chery Tiggo 9?

Chery Tiggo 9 to propozycja dla osób i flot szukających przestronnego, siedmiomiejscowego SUV-a z możliwością częstego korzystania z jazdy elektrycznej oraz sportowymi osiągami. Atrakcyjna cena wyjściowa 209 900 zł, bogate wyposażenie seryjne i imponujące parametry PHEV sprawiają, że Tiggo 9 może zająć swoje miejsce w segmencie D, będąc realną alternatywą dla klientów rozważających Hyundai Santa Fe czy Skodę Kodiaq. Dla kierowców w Polsce i w krajach sąsiednich (w tym w Lietuva) kluczowe będą serwis, sieć dealerów i realna dostępność egzemplarzy w salonach — to elementy, które będą decydować o sukcesie tego modelu na lokalnych rynkach.

Źródło: motoryzacja.interia

Zostaw komentarz

Komentarze