Nowy Tacoma przerobiony na pełnoprawnego overlandera

Toyota Tacoma Trailhunter 2025 mocno zmodyfikowana na overland: CBI, ARB, Prinsu, namiot dachowy i wyciągarka. Auto przebieg ~19 300 km, aukcja Cars&Bids — analiza wyposażenia, osiągów i perspektyw rynkowych.

Komentarze
Nowy Tacoma przerobiony na pełnoprawnego overlandera

4 Minuty

Właściciel przerabia nową Tacomę na pełnoprawnego overlandera

Toyota Tacoma Trailhunter z 2025 roku, kupiona jako nowa, mocno zmodyfikowana, a następnie wystawiona na aukcję zaledwie osiem miesięcy później, przyciąga uwagę entuzjastów overlandu i off-roadu. Ten Trailhunter Double Cab 4x4 został wyposażony w rozbudowane części aftermarket i przez cały okres użytkowania miał jednego właściciela, zanim pojawił się na Cars&Bids.

Co wyróżnia tę Tacomę?

To nie jest zwykłe podniesienie zawieszenia i montaż większych kół. Sprzedający dodał sprawdzone wyposażenie overlandowe, aby samochód był gotowy na weekendowe wyprawy: osłony CBI (rock sliders) i przedni dolny zderzak z wbudowaną ochroną bull bar, wyciągarka o udźwigu 10 000 funtów, lampy Baja Designs doświetlające pobocza oraz dachowy pasek LED, a także bagażnik dachowy Prinsu w połączeniu z pełnym stelażem ARB na skrzyni ładunkowej. Do biwakowania zamontowano namiot dachowy dla dwóch osób i markizę o kącie 90 stopni. Przyczepność i prowadzenie zapewniają opony Micky Thompson Baja Boss zamontowane na 17-calowych felgach Black Rhino.

Najważniejsze elementy listy modyfikacji:

  • Osłony CBI (rock sliders) i przedni dolny zderzak z bull bar
  • Wyciągarka 10 000 funtów oraz oświetlenie Baja Designs
  • Bagażnik dachowy Prinsu i pełny stelaż ARB na skrzyni
  • Namiot dachowy oraz markiza 90°
  • Opony Micky Thompson Baja Boss na 17-calowych felgach Black Rhino

Wyposażenie Trailhunter i elementy komfortu

Poza zestawem off-roadowym, samochód zachował fabryczne ulepszenia Trailhunter: stalową osłonę pod przednią częścią (Trailhunter steel front skid plate), sportowy pałąk ARB oraz stalowy tylny zderzak z hakiem do wyciągania, przednie amortyzatory Old Man Emu forged monotube z zewnętrznymi zbiornikami oraz elektronicznie sterowany mechanizm blokady tylnego mostu. Wnętrze oferuje wygodę dzięki tapicerce SofTex, podgrzewanym i wentylowanym przednim siedzeniom oraz systemowi audio JBL z 10 głośnikami i przenośnym głośnikiem FLEX — co sprawia, że auto jest komfortowe zarówno na długich trasach, jak i na wymagających szlakach off-road.

Układ napędowy i osiągi

Na spodzie czwarta generacja Tacomy korzysta z architektury TNGA-F Toyoty, współdzielonej z modelem Tundra. Układ napędowy to turbodoładowany, 2,4-litrowy silnik R4 z wsparciem elektrycznym oraz kompaktowym akumulatorem 1,87 kWh. Moc trafia przez ośmiobiegowy automat oraz dwubiegową, elektronicznie sterowaną skrzynię rozdzielczą do zdolnego systemu czterech napędzanych kół. Toyota podaje parametry 326 bhp i 465 lb-ft momentu obrotowego — wartości, które zapewniają średniej wielkości pick-upowi dobre zachowanie na trasie oraz solidne możliwości terenowe, zwłaszcza w połączeniu z osprzętem Trailhunter.

Przebieg, historia i szczegóły sprzedaży

Ogłoszenie informuje, że oryginalny właściciel kupił Tacomę w lutym 2025 za około 65 860 dolarów, dołożył części aftermarket i przejechał około 12 000 mil (około 19 300 km). Pojazd znajduje się w Effort w stanie Pensylwania, posiada czystą kartę tytułu (clean title) oraz nieskazitelną historię w Carfax. W sprzedaży zawarte są akcesoria do wyciągania w terenie, torba do akcesoriów recovery, dwa pudełka ładunkowe, dwie deski ratunkowe (recovery boards), dokumentacja serwisowa, oryginalna naklejka z danymi pojazdu, instrukcja obsługi oraz trzy kluczyki. Auto było ostatnio serwisowane we wrześniu przy nieco poniżej 11 000 mil.

Tacoma jest wystawiona na aukcji na Cars&Bids z kilkoma dniami do zakończenia; w momencie wystawienia najwyższa oferta wynosiła 20 500 dolarów, a rezerwa nie została osiągnięta. Różnica między ceną zakupu, kosztami części i aktualną ofertą rodzi pytania o popyt na mocno zmodyfikowane, niemal nowe pickupy na rynku wtórnym.

Perspektywa rynkowa

Modyfikowana Tacoma Trailhunter 2025 jak ta trafi w gusta kupujących, którzy chcą gotowego overlandera bez potrzeby samodzielnego montażu dodatków. Potencjalni nabywcy powinni jednak rozważyć koszty indywidualnych modyfikacji, możliwe konsekwencje dla gwarancji oraz implikacje ubezpieczeniowe, a także regionalne zapotrzebowanie na zmodyfikowane ciężarówki. Dla niektórych wygoda i przemyślane wyposażenie uzasadnią wydatek; dla innych lepszą wartością może być fabryczny Trailhunter lub lekko doposażony model.

Ile według Ciebie wart jest ten overlander? Niezależnie od tego, czy zamierzasz go zostawić w obecnym stanie, rozebrać na części do dalszej odsprzedaży czy przywrócić do stanu fabrycznego, ten egzemplarz jest ciekawym przykładem, jak szybko współczesne pick-upy można spersonalizować i ponownie wystawić na rynek.

Źródło: autoevolution

Zostaw komentarz

Komentarze