Hyundai wzywa do serwisu Ioniq 6 — odpadają klapki gniazda

Hyundai wzywa do serwisu Ioniq 6 — odpadają klapki gniazda

0 Komentarze

6 Minuty

Hyundai wydaje akcję serwisową po odczepianiu się paneli drzwiczek gniazda ładowania

Hyundai Motor America ogłosił akcję serwisową dotyczącą niektórych sedanów elektrycznych Ioniq 6 po zgłoszeniach, że panele drzwiczek gniazda ładowania mogą odczepiać się podczas jazdy. Usterka — powiązana ze sposobem, w jaki klapka ładowania zatrzaskuje się na zaczepach panelu zewnętrznego — stwarza potencjalne zagrożenie dla innych uczestników ruchu, jeśli pokrywa oddzieli się od pojazdu przy prędkości.

Dotknięte części dostarczyło LS Automotive Technologies Co., Ltd. z Korei Południowej, a zewnętrzna osłona ma numer części 695C0-KL000. W chwili publikacji orientacyjna cena rynkowa tej osłony wynosiła około 300 USD, choć właściciele objęci akcją serwisową zostaną powiadomieni o naprawach w ASO i formalnym przebiegu procedury naprawczej.

Co poszło nie tak i jak zareagował Hyundai

Zgodnie z dokumentacją akcji serwisowej Hyundaia, niewystarczające zazębianie się klapki ładowania z zaczepami panelu zewnętrznego może prowadzić do odczepienia. Producent rozpoczął dochodzenie w kwietniu 2025 r. po otrzymaniu zgłoszenia tego problemu na rynkach zagranicznych; Hyundai odnotował sześć podobnych raportów w Stanach Zjednoczonych.

Hyundai wprowadził zmianę w produkcji — zmodyfikowane nanoszenie kleju — 10 października 2024 r., aby zapobiec problemowi w nowych samochodach. W odniesieniu do pojazdów już będących w obiegu producent prowadzi formalną akcję serwisową i powiadamia dilera oraz klientów.

„Odczepiony panel drzwiczek gniazda ładowania zwiększa ryzyko kolizji dla innych uczestników ruchu,” czytamy w powiadomieniu o akcji. Naprawa koncentruje się na zabezpieczeniu klapki do panelu zewnętrznego, tak aby nie mogła się oddzielić podczas normalnej eksploatacji.

Objęte pojazdy: zakres i daty

Hyundai Motor America szacuje, że do 31 042 samochodów Ioniq 6 dostarczonych w USA w latach modelowych 2023–2025 może być objętych akcją. Kluczowe fakty dotyczące produkcji i logistyki:

  • Daty produkcji podejrzanych samochodów mieszczą się w okresie od 14 grudnia 2022 r. do 26 grudnia 2024 r.
  • Wszystkie pojazdy objęte akcją zostały złożone w Korei Południowej.
  • Numery VIN jednostek objętych wezwaniem zostały załadowane do bazy danych Hyundaia 13 września 2025 r.; dotknięte VIN-y mają 17 znaków i zaczynają się na literę "K", co wskazuje na koreańską produkcję.
  • Dealerzy i klienci zostaną powiadomieni do 10 listopada 2025 r.

Zakład montażowy w Korei Południowej, który produkuje Ioniq 6, wytwarza również większy crossover trzyrzędowy Ioniq 9, co podkreśla rolę fabryki w rozszerzającym się portfolio EV producenta.

Co powinni zrobić właściciele

Jeśli jesteś właścicielem Ioniq 6 z okresu produkcji objętego akcją, sprawdź swój numer VIN w oficjalnym narzędziu wyszukiwania akcji serwisowych Hyundaia lub zadzwoń do swojego dilera. Hyundai wyśle listowne powiadomienia do klientów i poinformuje dealerów w ramach procesu wezwania do serwisu. Naprawy przeprowadzane w ramach akcji producenta są zazwyczaj wykonywane bezpłatnie w autoryzowanych serwisach; potwierdź szczegóły u Hyundaia lub lokalnego dilera po otrzymaniu powiadomienia.

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa w oczekiwaniu na naprawę:

  • Sprawdź drzwiczki gniazda ładowania pod kątem luźnych elementów lub widocznych szpar.
  • Nie próbuj zabezpieczać luźnych pokryw samodzielnie — skontaktuj się z dilerem; domowe naprawy mogą unieważnić gwarancję lub pogorszyć stan.
  • Zgłaszaj natychmiast wszelkie przypadki odczepienia producentowi Hyundai oraz lokalnym władzom, jeśli to stosowne.

Najważniejsze fakty w skrócie

  • Dostawca: LS Automotive Technologies Co., Ltd. (Korea Południowa)
  • Numer części: 695C0-KL000
  • Otrzymane zgłoszenia w USA: 6
  • Szacunkowa liczba pojazdów objętych w USA: do 31 042 (MY 2023–2025)
  • Okres produkcji: 14 gru 2022 – 26 gru 2024
  • Powiadomienie dilera/klienta do: 10 lis 2025

Kontekst modelu: specyfikacje, zasięg i osiągi Ioniq 6

Ioniq 6 uzupełnia rodzinę EV Hyundaia obok Ioniq 5, przyjmując formę sedana fastback z naciskiem na aerodynamikę. Na rynek amerykański model 2025 Ioniq 6 może być oferowany z ceną wywoławczą od 37 850 USD, a niektóre konfiguracje mają ocenę EPA do 342 mil (około 550 kilometrów) zasięgu.

Najważniejsze informacje o układzie napędowym i zasięgu:

  • Moc maksymalna w układzie dwusilnikowym: 320 koni mechanicznych i 446 lb-ft (605 Nm) momentu obrotowego.
  • Opcje baterii dla napędu tylnego: 53 kWh i 77,4 kWh; większy pakiet jest standardem w modelach AWD.
  • Rozmiary kół: 18–20 cali; większe felgi zmniejszają szacowany zasięg EPA.
  • Aby osiągnąć deklarowany zasięg 342 mil, konfiguracja obejmuje 18-calowe koła, napęd na tył, baterię 77,4 kWh i wersję SE.
  • Maksymalna moc ładowania: obsługa ładowania szybkiego do 350 kW.
  • Prędkości maksymalne dla standardowych wersji przekraczają 115 mph (185 km/h), w zależności od konfiguracji.

W przyszłości Hyundai wprowadzi do USA wariant Ioniq 6 N na rok modelowy 2026. Torowo ukierunkowany, dwusilnikowy Ioniq 6 N ma przyspieszać od 0 do 62 mph (0–100 km/h) w około 3,2 sekundy (około 3,0 s do 0–60 mph) i osiągać szacunkową prędkość maksymalną 257 km/h (160 mph) w Korei Południowej, oferując poziom osiągów zbliżony do Ioniq 5 N.

Dlaczego to ma znaczenie dla nabywców EV i rynku

Trwałość komponentów i ich dopasowanie są kluczowe w pojazdach elektrycznych, gdzie zewnętrzne elementy eksponowane, takie jak klapki ładowania, muszą wytrzymywać częste użytkowanie, czynniki środowiskowe i przepływ powietrza przy dużych prędkościach. Taka akcja serwisowa podkreśla złożoność produkcji EV: niewielki element wykończeniowy może mieć duże implikacje bezpieczeństwa.

Dla kupujących i entuzjastów Ioniq 6 pozostaje atrakcyjnym sedanem elektrycznym pod względem efektywności i zasięgu, ale to wezwanie do serwisu przypomina, by śledzić oficjalne powiadomienia i niezwłocznie wykonywać wymagane naprawy.

Cytat

„Hyundai powiadamia właścicieli i dealerów oraz realizuje naprawy w celu zabezpieczenia paneli drzwiczek gniazda ładowania,” stwierdza powiadomienie o akcji, podkreślając działania producenta w zakresie kontaktu z klientami i korekty problemu montażowego.

Krótko: jeśli posiadasz Ioniq 6 wyprodukowany między grudniem 2022 a grudniem 2024, sprawdź swój numer VIN w systemie Hyundaia i umów się na serwis dealerski, jeśli pojazd znajduje się na liście akcji. Utrzymanie drobnych elementów zewnętrznych w bezpiecznym stanie to nie tylko kwestia estetyki — to ważny aspekt bezpieczeństwa dla właścicieli samochodów elektrycznych oraz innych uczestników ruchu.

Źródło: autoevolution

Komentarze

Zostaw komentarz