7 Minuty
Chery prezentuje drugą generację Tiggo 8 w Chinach
Nowy Chery Tiggo 8 został zaprezentowany w Chinach i ma trafić na tamtejszy rynek w czwartym kwartale roku. SUV o odświeżonym wyglądzie wyraźnie nawiązuje do modelu Lepas L8 przedstawionego wcześniej w tym roku, co sugeruje wspólne podzespoły i jednolity kierunek stylistyczny w ramach marek Grupy Chery. Pomimo potwierdzonej lokalnej premiery, przedstawiciele Chery Australia poinformowali media, że obecnie nie ma planów wprowadzenia zaktualizowanego Tiggo 8 na rynek australijski.
Wymiary i design: większy, dojrzalszy Tiggo 8
W porównaniu z oferowanym obecnie w Australii modelem Tiggo 8 Pro Max, druga generacja Tiggo 8 rośnie nieznacznie we wszystkich wymiarach: długość +29 mm, szerokość +20 mm, wysokość +5 mm oraz wyraźnie dłuższy rozstaw osi o +115 mm, podaje Car News China. Te dodatkowe milimetry przekładają się na więcej miejsca w kabinie, lepsze rozłożenie mas oraz stabilniejszą pozycję na drodze. Większy rozstaw osi zwykle poprawia komfort na nierównościach i daje więcej miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu, co ma duże znaczenie w segmencie średniej wielkości SUV-ów konkurującym ceną i ergonomią.
Stylistycznie Chery przewidziało dwie odmienne wersje przedniego pasa. Jedna zachowuje obecny wzór kratownicy w kształcie diamentu, dobrze znany nabywcom Tiggo 8 Pro Max i wariantu Super Hybrid; druga przypomina projekt Lepas L8 oraz nadchodzącego Tiggo X (na rynku chińskim sprzedawanego jako liftingowany Tiggo 8 Plus) — z bardziej smukłą atrapą chłodnicy i inną sygnaturą świateł. Takie podejście daje klientom wybór estetyczny i pozwala marce dopasować ofertę do różnych podgrup nabywców, od preferujących klasyczny, „premium” wygląd po tych szukających nowoczesnego, agresywnego stylu.

Układy napędowe i lokalna oferta
Aktualna australijska oferta Tiggo 8 obejmuje następujące warianty napędowe:
- Silnik benzynowy 2.0-litrowy z turbodoładowaniem w wersji Pro Max
- Opcję Super Hybrid plug-in łączącą silnik benzynowy 1.5-litra z turbodoładowaniem, silnikiem elektrycznym oraz baterią Litowo-Żelazowo-Fosforanową (LFP) o pojemności 18,3 kWh
Szczegóły dotyczące układów napędowych dla drugiej generacji Tiggo 8 nie zostały jeszcze oficjalnie opublikowane; Chery może zachować obecne jednostki lub je zmodyfikować, w zależności od wymagań rynków i strategii produktowej. W praktyce producenci tacy jak Chery często stosują modularne platformy i jednostki napędowe, co pozwala na szybkie przystosowanie oferty do różnych regulacji emisji, norm homologacyjnych oraz lokalnych preferencji klientów.
Warto zwrócić uwagę na istotne aspekty technologii hybrydowej zastosowanej w modelu Super Hybrid: akumulatory LFP mają kilka przewag, takich jak większa trwałość cyklu ładowań i lepsze bezpieczeństwo termiczne w porównaniu z niektórymi ogniwami NMC, choć zwykle oferują niższą gęstość energii na jednostkę masy. Dla klienta końcowego oznacza to osiągalny kompromis między realnym zasięgiem elektrycznym w trybie plug-in a długoterminową niezawodnością i kosztami eksploatacji.
Reprezentant Chery Australia przyznał w rozmowie z CarSauce: „Chery Australia nieustannie obserwuje ofertę naszego koncernu, poszukując nowych i interesujących produktów do wprowadzenia na lokalny rynek. Jednak obecnie nie ma planów wprowadzenia zaktualizowanego Tiggo 8”. Dodał także, że „obecna gama Tiggo 8 (w tym modele CSH) będzie kontynuowana do 2026 roku”. To komunikat sugerujący, że choć globalna oferta jest rozbudowywana, decyzje o importach i wprowadzeniu modeli zależą od lokalnej strategii, popytu oraz kalkulacji ekonomicznej.
Najważniejsze punkty:
- Premiera na rynku chińskim potwierdzona na Q4
- Dostępne dwie wersje pasa przedniego, powiększona przestrzeń wewnętrzna
- Na razie brak planów wprowadzenia zmodyfikowanego Tiggo 8 do Australii

Co to oznacza dla nabywców w Australii
Dla klientów z Australii natychmiastowy wniosek jest taki, że najbliższe miesiące przyniosą raczej kontynuację niż natychmiastową wymianę gamy — obecna oferta Tiggo 8 pozostanie w sprzedaży do 2026 roku. To ważna informacja dla właścicieli dilerów i kupujących planujących zakup w najbliższym czasie, bo stabilność gamy oznacza dostępność części, serwisu i prognozowaną wartość odsprzedaży. Jednocześnie blisko spokrewniony Lepas L8 jest wskazywany jako kandydat do trafienia na rynek australijski pod marką Lepas, co oznacza, że klienci mogą nadal otrzymać świeże SUV-y oparte na konstrukcjach Chery — tylko pod innym szyldem.
W praktyce wprowadzenie modelu na rynek australijski wymaga przejścia przez kilka kroków: dostosowania specyfikacji do lokalnych przepisów dotyczących bezpieczeństwa i emisji, przeprowadzenia homologacji i testów zgodnych z australijskimi normami, logistycznego zaplanowania dostaw oraz opracowania strategii cenowej. Każdy z tych czynników wpływa na czas i opłacalność debiutu nowego modelu. Dodatkowo, jeżeli producent zdecyduje się wprowadzić model pod innym brandem (np. Lepas), konieczne będą działania marketingowe wyjaśniające klientom powiązania między markami i zapewniające serwis oraz dostęp do części zamiennych.
Segment średnich SUV-ów jest bardzo konkurencyjny, z liczną ofertą globalnych marek: konstrukcje lokalne i importowane walczą o klientów poprzez kombinację ceny, wyposażenia, technologii i gwarancji. Nowy Tiggo 8, dzięki powiększonym wymiarom i odświeżonemu wzornictwu, może stać się mocniejszym graczem w tej kategorii, oferując korzystny stosunek przestrzeni do ceny. Jednak sukces na rynku australijskim będzie zależał od strategii cenowej, pakietów wyposażenia bezpieczeństwa takich jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), jakości materiałów wykończeniowych oraz postrzeganej wartości marki.
Patrząc szerzej, rozwój modeli takich jak Tiggo 8 wpisuje się w globalne trendy: rosnące zapotrzebowanie na hybrydy typu plug-in, większy nacisk na bezpieczeństwo i asystenty jazdy, oraz preferencje konsumentów wobec przestronnych, wielozadaniowych SUV-ów, które sprawdzają się i w mieście, i w dłuższych podróżach. Dla klientów oznacza to więcej opcji i funkcji dostępnych w coraz bardziej konkurencyjnych cenach — ale też konieczność dokładnego porównania ofert, ponieważ różnice w standardzie wyposażenia czy jakości materiałów mogą być kluczowe przy zakupie.
Na poziomie operacyjnym warto też rozważyć efekty skali produkcji i logistykę. Jeśli Chery zdecyduje się na eksport nowej generacji Tiggo 8 poza Chiny, korzyści z ujednolicenia platformy i silników mogą obniżyć koszty produkcji, co w konsekwencji pozwoli zaoferować atrakcyjniejsze ceny w różnych regionach. Z drugiej strony, lokalne wymogi homologacyjne mogą wymusić modyfikacje techniczne, które podniosą koszty adaptacji do rynku australijskiego.
W kwestii dostępnych technologii multimedialnych i łączności możemy spodziewać się rozbudowanych systemów infotainment z ekranami dotykowymi, integracją z telefonami (Apple CarPlay, Android Auto) oraz opcjami łączności online dla aktualizacji oprogramowania czy usług telematycznych. Chery w ostatnich latach inwestuje w rozwój własnych systemów oraz współpracę z dostawcami rozwiązań cyfrowych, co przekłada się na coraz bogatsze opcje wyposażenia nawet w segmentach o bardziej przystępnych cenach.
Ostatecznie, choć na razie nie ma potwierdzenia australijskiej premiery, warto obserwować ogłoszenia Chery i Lepas oraz informacje od lokalnych importerów i dealerów. Decyzje dotyczące wprowadzenia modelu będą zależeć od analiz rynku, kosztów homologacji i prognoz sprzedaży. Dla osób planujących zakup SUV-a w średnim segmencie to okres, w którym warto śledzić rozwój sytuacji i porównywać dostępne alternatywy pod kątem wyposażenia, kosztów eksploatacji i dostępności serwisu.
Źródło: carsauce
Zostaw komentarz