Tesla Cybertruck: wysoka ocena IIHS w teście czołowym

Tesla Cybertruck: wysoka ocena IIHS w teście czołowym

0 Komentarze

4 Minuty

Cybertruck zdaje test IIHS: umiarkowane nachodzenie z przodu

W 2025 roku Tesla Cybertruck otrzymał najwyższą ocenę od Insurance Institute for Highway Safety w zaktualizowanym teście czołowego zderzenia z umiarkowanym nachodzeniem, ogłosiła organizacja non-profit we wrześniu 2025 r. Inżynierowie IIHS chwalili ochronę pasażerów siedzących z tyłu, zwracając uwagę, że pasy barkowe i biodrowe pozostały prawidłowo ustawione na klatce piersiowej i miednicy manekina podczas zderzenia z przesunięciem przy prędkości 40 mph.

Choć wynik ogólny jest mocny, dane z testu wskazują również na umiarkowane ryzyko urazu klatki piersiowej dla tylnego manekina. IIHS użyło tylnego manekina Hybrid III, który reprezentuje 12‑letnie dziecko lub mniejszą dorosłą osobę, co może wpływać na interpretację niektórych wskaźników urazów w porównaniu z manekinem reprezentującym przeciętnego dorosłego mężczyznę.

Kluczowe zalety i braki w zakresie bezpieczeństwa

  • IIHS: najwyższa ocena w zaktualizowanym teście czołowego zderzenia z umiarkowanym nachodzeniem
  • Pozycjonowanie pasów tylnego pasażera: chwalone przez testerów
  • Wskazania urazów klatki piersiowej z tyłu: sugerują umiarkowane ryzyko
  • System zapobiegania zderzeniom czołowym (pojazd‑pieszy): oceniony jako Good
  • Łatwość użycia LATCH: Acceptable
  • Przypomnienia o zapięciu pasów: Marginal
  • Reflektory: Poor

Automatyczny system zapobiegania zderzeniom czołowym Cybertruck dobrze sprawdził się w scenariuszach z pieszymi, co ma rosnące znaczenie w ocenie bezpieczeństwa miejskiego. IIHS przyznało jednak niskie noty za wygodę użycia systemu LATCH oraz tylko marginalną ocenę przypomnień o zapięciu pasów — dwa czynniki istotne dla rodzin montujących foteliki i zgodności z dobrymi praktykami ochrony pasażerów.

Wydajność reflektorów pozostaje słabym punktem

Najbardziej widocznym mankamentem bezpieczeństwa w Cybertrucku 2025 są reflektory. Inżynierowie IIHS ocenili przednie światła typu projektorowego LED jako Poor, wskazując na nadmierne olśnienie i jedynie dostateczną widoczność w pewnych warunkach. Standardowy asystent świateł drogowych Tesli pomaga złagodzić ograniczenia świateł mijania na łagodnym lewym łuku, ale ocena oświetlenia pozostawia przestrzeń do poprawy w kwestii bezpieczeństwa nocą i komfortu kierowcy.

Inne testy IIHS wciąż oczekujące na publikację

Organizacja nie opublikowała jeszcze wyników Cybertrucka z kilku innych ocen: testu małego nachodzenia z przodu, zaktualizowanej oceny uderzenia bocznego oraz oceny systemu zapobiegania zderzeniom pojazd‑pojazd. Te nadchodzące wyniki dostarczą pełniejszego obrazu ogólnej odporności pojazdu na zderzenia.

Specyfikacje, ceny i kontekst rynkowy

Ponad wynikami testów zderzeniowych, Cybertruck pozostaje produktem polaryzującym rynek pickupów. Po korekcie cen w sierpniu 2025 r. Tesla usunęła wariant z napędem na tył (RWD) i podniosła cenę bazową o 15 000 USD; obecne wyjściowe MSRP wynosi 79 990 USD.

Cena katalogowa nie uwzględnia federalnego kredytu podatkowego (do 7 500 USD) oraz potencjalnych oszczędności na paliwie — szacowanych na około 8 000 USD w ciągu pięciu lat, w zależności od użytkowania.

Najważniejsze dane dotyczące osiągów i możliwości:

  • Zasięg AWD: 325 mil (523 km) na pełnym ładowaniu
  • Ładowność holowania: do 11 000 lb (4 990 kg)
  • AWD 0–60 mph: 4,1 sekundy

Dla kupujących szukających maksymalnych osiągów, trzy‑silnikowy „Cyberbeast” kosztuje 114 990 USD. Tesla podaje około 320 mil (515 km) zasięgu dla tej wersji, taką samą zdolność holowania 11 000 lb oraz przyspieszenie 0–60 mph w przybliżeniu 2,6 s. Cyberbeast można wyposażyć w pakiet Luxe, który obejmuje Supervised Full Self‑Driving, cztery lata Premium Service (zalecane przeglądy oraz ochrona szyby, opon i felg), Premium Connectivity oraz bezpłatny dostęp do ponad 70 000 punktów Supercharger Tesli.

Co to oznacza dla kupujących

Dla nabywców priorytetowo traktujących ochronę w razie zderzenia, najwyższa ocena IIHS w teście umiarkowanego nachodzenia jest zachęcająca. Rodziny powinny rozważyć ten wynik obok marginalnych ocen LATCH i przypomnień o pasach oraz oceny Poor dla reflektorów, jeśli często jeżdżą nocą. W kwestii cen, usunięcie RWD i wyższa cena wejściowa przesuwają Cybertrucka do segmentu premium, gdzie kluczowe stają się zasięg, możliwości holowania i zaawansowane funkcje — takie jak FSD i darmowe ładowanie w sieci Supercharger.

Źródło: autoevolution

Komentarze

Zostaw komentarz