4 Minuty
Toyota Corolla — filar klasy kompaktowych sedanów od ponad sześciu dekad — pojawiła się w sieci w odświeżonej formie na długo przed oficjalną prezentacją. Lifting na rok 2025, skierowany przede wszystkim na rynki azjatyckie, wprowadza do gamy Corolli najnowsze akcenty stylistyczne Toyoty i przygotowuje model do lepszej rywalizacji na rynku przesuwającym się w stronę SUV-ów i samochodów zelektryfikowanych.
Skąd pochodzą zdjęcia
Zaktualizowana Corolla dla Chin po raz pierwszy pojawiła się w bazie danych Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), co jest częstym wczesnym odkryciem dla samochodów przeznaczonych na rynek chiński. Wycieki zdjęć podkreślają zmodernizowany przód i układ podzielonych reflektorów, który nawiązuje do ostatnich projektów Toyoty, takich jak Prius i RAV4.

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym
Najbardziej zauważalną zmianą wizualną jest układ podzielonych reflektorów: górny element w kształcie litery C z ciągłym paskiem LED przez środek oraz główne jednostki świateł mijania/drogowych zamontowane nisko na zewnętrznych krawędziach zderzaka, każda obramowana czarnymi akcentami. Poniżej ciemniejszy, poziomy grill i bardziej wyrazisty spojler przedni nadają Corolli sportowego, lepiej osadzonego wyglądu. Z tyłu światła otrzymały nową strukturę wewnętrzną i zostały połączone pełnej szerokości podświetlanym paskiem dla nowoczesnego wyglądu. Zmiany w profilu bocznym są subtelne i w dużej mierze ograniczają się do nowych wzorów felg.
Najważniejsze cechy projektu
- Konfiguracja podwójnych reflektorów z sygnaturą LED
- Ciemny poziomy grill i większy spojler przedni
- Pełnej szerokości podświetlany pas tylny i zmieniona wewnętrzna konstrukcja tylnych świateł
- Minimalne zmiany boczne; zaktualizowane felgi aluminiowe

Układ napędowy i osiągi
Dla rynku chińskiego odświeżona Corolla zachowuje dwa warianty układu napędowego. Wersja hybrydowa łączy silnik benzynowy 1.8 litra o mocy 98 KM (99 PS) z baterią niklowo-kobaltowo-manganową. Toyota podaje, że ta Corolla HEV osiąga prędkość maksymalną około 99 mph (160 km/h) i imponująco niskie zużycie paliwa wynoszące 4,13 l/100 km (około 57 mpg). Opcja wyłącznie benzynowa korzysta z silnika 2.0 litra o mocy 169 KM (171 PS) i jest zdolna do około 112 mph (180 km/h).
Pozycjonowanie na rynku i ceny
Odświeżona Corolla trafi najpierw do Chin i Japonii, a w USA wprowadzenie spodziewane jest w przyszłym roku z drobnymi modyfikacjami dopasowanymi do rynku. W USA Corolla pozostaje przystępnym cenowo sedanem kompaktowym, obecny model zaczyna się od 22,725 USD; oczekuje się, że lifting pojawi się z niewielkim wzrostem ceny, aby odzwierciedlić aktualizacje i nową technologię.

Sprzedaż, konkurencja i znaczenie
Corolla była jednym z najlepiej sprzedających się modeli na świecie — przekroczyła próg 1 miliona sprzedanych egzemplarzy w 2024 roku — ale krajobraz motoryzacyjny się zmienia. W USA Toyota sprzedała 232,908 Corolli w 2024 roku (niewielki wzrost o 0,23% rok do roku). W połowie 2025 sprzedaż w USA spadła do 120,052 egzemplarzy, co stanowi spadek o około 1,6% w porównaniu z tym samym okresem w 2024 roku, odzwierciedlając rosnące preferencje konsumentów wobec SUV-ów i pojazdów elektrycznych.
Jak wygląda porównanie
- Wśród rywali w USA w 2024 znalazły się Toyota Camry (309,875 egzemplarzy) i Honda Civic (242,005 egzemplarzy).
- Globalnie Corolla pozostała jednym z najlepiej sprzedających się modeli, ale została wyprzedzona przez Teslę Model Y, co sygnalizuje przesunięcie w stronę EV.

Podsumowanie
Lifting Corolli wnosi nowoczesną stylistykę i skromne aktualizacje mechaniczne, które powinny utrzymać sedana kompaktowego w rywalizacji na rynkach, które wciąż cenią oszczędność paliwa, niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Dzięki zaktualizowanemu oświetleniu, odświeżonym przednim i tylnym partiom oraz wydajnemu osprzętowi hybrydowemu, Corolla nadal przemawia do kupujących szukających wartości, praktyczności i sprawdzonej inżynierii Toyoty. Oczekuj przybycia do USA w przyszłym roku, gdzie będzie konkurować ceną, efektywnością i zaufaniem do marki zarówno z wewnętrznymi rywalami, jak i rosnącą grupą crossoverów i pojazdów elektrycznych.
Źródło: autoevolution

Komentarze