6 Minuty
2026 Mazda CX-90 Sees Price Increases, New Options
Na rok modelowy 2026 Mazda podniosła ceny w ofercie CX-90 na rynek północnoamerykański, jednocześnie wprowadzając kilka aktualizacji wyposażenia i nowy, opcjonalny kolor lakieru. Średniej wielkości, trzyrzędowy CX-90 — zaprojektowany głównie z myślą o rynku amerykańskim — otrzymuje lepsze opcje pakowania, integrację głosową z Amazon Alexa oraz opcjonalny lakier Polymetal Gray Metallic, wraz z innymi drobnymi zmianami. Poniżej przedstawiamy przegląd wersji wyposażenia, specyfikacji, osiągów i tego, jak CX-90 wypada w segmencie premium SUV-ów trzyrzędowych.
Trim Overview and Interior Equipment
Base and mid-level trims
Wersja podstawowa 3.3 Turbo Select pozostaje w ofercie na 2026 rok z konfiguracją ośmioosobową, czarną tapicerką z ekoskóry, 7-calowym wyświetlaczem kierowcy TFT oraz 10,25-calowym ekranem systemu multimedialnego. Standardowe łącza obejmują integrację smartfona, gniazda USB-C, bezkluczykowy dostęp i trzystrefową automatyczną klimatyzację. Na zewnątrz znaleźć można oświetlenie LED, czarną kratownicę w stylu honeycomb oraz 19-calowe felgi, a także standardowe systemy wspomagania kierowcy.
Wersja 3.3 Turbo Preferred podnosi poziom wyposażenia do 12,3-calowego centralnego wyświetlacza i dodaje podgrzewane przednie fotele, elektryczny szyberdach, wybór czarnej lub greige tapicerki skórzanej oraz rolety w drugim rzędzie i wentylowane przednie fotele. Udogodnienia komfortowe, takie jak podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie i podgrzewana kierownica, są dostępne w wyższych specyfikacjach.
Premium and sport-oriented variants
Wersja 3.3 Turbo Premium Sport oferuje 21-calowe koła, czarne osłony dolnej części nadwozia, aktualizacje oprogramowania przez OTA, panoramiczny dach oraz system audio Bose. Dodaje także HomeLink z samoczynnie przyciemnianym lusterkiem wstecznym, radio satelitarne i tryby jazdy Mazda Intelligent Drive Select.
Wersja 3.3 Turbo Premium Plus przechodzi na fotele obszyte skórą Nappa, oferuje gniazdo 150 V w przestrzeni bagażowej i umożliwia klientowi wybór układu siedzeń siedmio- lub ośmioosobowego.

Plug-in Hybrid (PHEV) Models and Technology
Mazda kontynuuje ofertę hybryd plug-in w linii CX-90. Wersja PHEV Preferred łączy wolnossący silnik czterocylindrowy 2,5 l z silnikiem elektrycznym i akumulatorem 17,8 kWh. Łączna moc układu wynosi 323 KM (328 PS/241 kW), a moment obrotowy 369 lb-ft (500 Nm). Przy pełnym naładowaniu PHEV może przejechać około 26 mil (42 km) wyłącznie w trybie elektrycznym i ma maksymalną zdolność holowania do 3 500 lb (1 588 kg).
Wersja PHEV Premium Sport rozbudowuje wyposażenie Preferred o elektryczny klapę bagażnika, head-up display oraz nawigację z trasami off-road, a także dodatkowe systemy wspomagania kierowcy. PHEV Premium Plus dodaje adaptacyjne reflektory i tapicerkę z Nappy dla bardziej luksusowego charakteru.

Performance: Engines and Drive Modes
Pod maską większości benzynowych CX-90 znajduje się sześciocylindrowy rzędowy silnik e‑Skyactiv G 3.3 Turbo z lekką hybrydą, generujący 280 KM (284 PS/209 kW) i 332 lb-ft (450 Nm) momentu obrotowego, współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Warianty Turbo S otrzymują zmodyfikowaną wersję tego sześciocylindrowca, rozwijającą 340 KM (345 PS/254 kW) i 369 lb-ft (500 Nm) przy użyciu paliwa premium 91-oktanowego — to najmocniejsze rozwiązanie benzynowe w tym zakresie modeli.
Modele PHEV oferują wybieralne tryby jazdy, w tym Sport, Off-Road i EV, co pozwala kierowcom priorytetyzować zasięg elektryczny, trakcję lub osiągi w zależności od warunków. Połączenie jednostek spalinowych z układem elektrycznym ma na celu zapewnienie mocnego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów oraz przyzwoitej efektywności dla trzyrzędowego SUV-a.
Design and Packaging
Proporcje i rozplanowanie CX-90 zostały zaprojektowane pod gusta rynku północnoamerykańskiego: długi rozstaw osi 122,8 cala (3 120 mm) zapewnia przestronne miejsca w drugim i trzecim rzędzie oraz elastyczność przestrzeni bagażowej. Mazda produkuje CX-90 w Japonii i sprzedaje go na rynkach takich jak Bliski Wschód i Australia, ale co istotne — model ten nie jest oferowany w Europie. Jako następca CX-9, CX-90 jest większy ogólnie i przewyższa rozstaw osi konkurentów pełnowymiarowych, takich jak Toyota Sequoia, w tej konkretnej miarze, co daje mu dominującą obecność w kategorii SUV-ów średnich i dużych.
Pricing and Market Positioning
Na rok 2026 Mazda podniosła ceny detaliczne (MSRP) w całej gamie CX-90. Ceny detaliczne zaczynają się teraz od 38 800 USD za 3.3 Turbo Select, 42 950 USD za 3.3 Turbo Preferred, 46 980 USD za 3.3 Turbo Premium Sport i 50 270 USD za 3.3 Turbo Premium Plus. Dla porównania, w 2025 roku podstawowe ceny zaczynały się kolejno od 37 845 USD, 40 945 USD, 46 400 USD i 49 400 USD — co obrazowo pokazuje wzrost cen w całej gamie.
Ceny wersji PHEV również uległy zmianie: modele PHEV Preferred, PHEV Premium Sport i PHEV Premium Plus na 2025 rok startowały od 49 945 USD, 54 900 USD i 57 950 USD. Na rok 2026 ich MSRP wynoszą odpowiednio 59 495 USD, 55 300 USD i 58 500 USD. Wersje Turbo S Premium Sport i Turbo S Premium Plus zaczynają się w 2026 roku od 53 940 USD i 57 370 USD, co oznacza umiarkowany wzrost w porównaniu z 2025 rokiem.
Podwyżkom cen towarzyszą niewielkie korzyści w wyposażeniu, takie jak integracja z Alexą i nowa opcja lakieru Polymetal Gray Metallic, jednak zasadnicze układy napędowe pozostają bez zmian na 2026 rok.
How the CX-90 Matches Up
Jako flagowy, trzyrzędowy crossover Mazdy na rynek USA, CX-90 konkuruje z SUV-ami marek premium oraz wyższymi wersjami marek mainstreamowych. Do jego mocnych stron należą dopracowana opcja benzynowego silnika rzędowego sześciocylindrowego, efektywny układ PHEV dla klientów szukających ograniczonego zasięgu elektrycznego, wysokiej jakości materiały wnętrza jak dostępna skóra Nappa oraz komfortowy, nastawiony na kierowcę układ jezdny. W porównaniu z tradycyjnymi rywalami napędzanymi V8, CX-90 stawia na efektywność i walory dynamiczne, zachowując jednocześnie zdolność holowania i praktyczność trzyrzędowego SUV-a.
Model Lineup and Dealer Availability
Obok CX-90 oferta Mazdy w USA nadal obejmuje modele CX-70, CX-50, CX-30 i CX-5, a także Mazdę3 w wersjach hatchback i sedan oraz rodzinę MX-5 Miata. CX-90 na 2026 rok pozostaje centralnym elementem gamy Mazdy w Ameryce Północnej, oferując klientom trzyrzędowy SUV o odczuwalnym, premium charakterze i różnorodnych opcjach napędu.
Final Thoughts
Model 2026 Mazda CX-90 przynosi stopniowe uaktualnienia wyposażenia i niewielki wzrost cen na wszystkich poziomach. Klienci zyskują nowoczesne udoskonalenia systemu multimedialnego i nową opcję lakieru, ale powinni spodziewać się znanych jednostek napędowych i rozwiązań mechanicznych przeniesionych z poprzedniego roku. Dla osób priorytetujących wysoką jakość wnętrza, zaawansowany silnik rzędowy sześciocylindrowy lub hybrydę plug-in z przyzwoitym zasięgiem elektrycznym i możliwością holowania, CX-90 pozostaje atrakcyjną propozycją w zatłoczonym segmencie SUV-ów trzyrzędowych.
Źródło: autoevolution

Komentarze