6 Minuty
Ford Ranger MS-RT PHEV Goes Rally Mode
Ford nie prezentuje zupełnie nowego, masowego modelu na targach IAA Mobility w Monachium, lecz rozszerza swoje portfolio MS-RT o wersję pickupu Ranger inspirowaną rajdami. Zbudowany przez M-Sport Road Technology (MS-RT) — lśniący skrzydłowy oddział rajdowego partnera Forda w Europie, M-Sport — nowy Ranger MS-RT PHEV łączy agresywną stylistykę, modyfikacje podwozia oraz charakterystyczne akcenty wnętrza, zachowując jednocześnie układ plug-in hybrid produkcyjnego Rangera.
What is MS-RT?
MS-RT oznacza M-Sport Road Technology i reprezentuje współpracę Forda z M-Sport w zakresie osiągów i stylizacji. Znane z samochodów wyścigowych, takich jak M-Sport Ford Puma Rally WRC oraz różnych projektów GT i rallycross, M-Sport przenosi motorysportowe elementy designu i poprawki dynamiczne na modele Forda przeznaczone na drogi. Ranger MS-RT PHEV podąża śladem ubiegłorocznych wersji MS-RT dla Rangera i Transita Custom, wprowadzając podobne rajdowe akcenty do hybrydowego pickupa Forda.
Design: Muscular, Lower and Wider
Pakiet MS-RT koncentruje się przede wszystkim na tożsamości wizualnej i detalach aerodynamicznych. Z przodu Ranger otrzymuje grill typu honeycomb i zintegrowany splitter, które wyostrzają wygląd pojazdu, natomiast tylny zderzak zyskuje zintegrowany dyfuzor. Specjalnie zaprojektowane progi boczne, poszerzone nadkola i spojlery na klapie oraz kabinie podkreślają rajdowe inspiracje i pomagają poprawić stabilność przy większych prędkościach.

Ponad samą stylistyką, Ranger MS-RT PHEV został fizycznie zmodyfikowany, by siedzieć niżej i szerzej niż standardowy model. Inżynierowie zmienili przednie amortyzatory i dostroili tylne zawieszenie, obniżając prześwit o 40 mm, co nadaje pickupowi bardziej osadzony wygląd. Tor pojazdu został poszerzony o 40 mm, a rozbudowane nadkola zwiększają całkowitą szerokość o 82 mm na każdym końcu. Wizualnie tworzy to bardziej surową, dynamiczną sylwetkę zbliżoną do samochodów wyczynowych M-Sport, przy jednoczesnym zachowaniu użyteczności na co dzień.
Wheels and Tires
Aby wypełnić szersze nadkola i podkreślić drogowy charakter, Ford zastosował 21-calowe felgi typu diamond-cut owinięte oponami o niskim profilu. Większe koła i niższy profil boczny uzupełniają obniżone zawieszenie, przyczyniając się do ostrzejszego prowadzenia na drodze i bardziej zdecydowanego wyglądu.
Performance and Powertrain
Co ważne, Ford pozostawił układ napędowy PHEV Rangera bez zmian. Oznacza to, że MS-RT PHEV dostarcza te same parametry co standardowy model plug-in: łączna moc 277 KM i 697 Nm momentu obrotowego. System hybrydowy łączy 2,3‑litrowy silnik benzynowy EcoBoost z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW, baterią 11,8 kWh oraz 10-biegową automatyczną skrzynią. Zespół napędowy pozwala na około 25 mil (40 km) jazdy w trybie elektrycznym i zachowuje zdolność holowania Rangera na poziomie 3 500 kg (7 700 lb).

Drivability and Intended Use
Modyfikacje MS-RT stawiają na styl i ostrzejsze zachowanie na drodze, a nie na przekształcenie trucka w pełnoprawny wyścigowy pojazd off‑road. Bardziej sztywne ustawienie zawieszenia i większe koła sprzyjają pokonywaniu zakrętów i stabilności na autostradzie, podczas gdy zachowany układ PHEV pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisje w ruchu miejskim. Kupujący poszukujący ekstremalnych zdolności terenowych lub specjalistycznych przygotowań rajdowych powinni rozważyć dedykowane modyfikacje aftermarketowe lub wersje konkursowe, natomiast Ranger MS-RT PHEV oferuje zrównoważone połączenie możliwości, efektywności i charakteru dla entuzjastów chcących motorsportowego akcentu w praktycznym wydaniu.
Interior: Motorsport Details with Comfort
W środku Ranger MS-RT PHEV zyskuje kilka wizualnych i dotykowych ulepszeń odzwierciedlających jego sportowy charakter. Układ double-cab zawiera fotele sportowe tapicerowane ekoskórą i zamszem z niebieskim kontrastowym przeszyciem oraz wyraźnymi bocznymi wzmocnieniami dla lepszego podparcia bocznego. Oświetlenie ambientowe LED jest zintegrowane z przednimi fotelami, a nawet z dywanikami, tworząc efektowne powitanie po otwarciu drzwi.
W kabinie znajdziemy również kierownicę specyficzną dla MS-RT z niebieskim oznaczeniem o godzinie 12 oraz 12-calowy ekran SYNC 4A na środku deski rozdzielczej. Wyposażenie standardowe dla tej wersji obejmuje kamerę cofania, Intelligent Adaptive Cruise Control oraz 7-strefową elektroniczną automatyczną kontrolę temperatury (dual-zone), zapewniając nowoczesne połączenie komfortu, wygody i technologii wspomagających kierowcę.

Market Positioning and Availability
Ford potwierdził, że Ranger MS-RT PHEV będzie oferowany w Europie, z możliwością składania zamówień później w roku, a dostawy zaplanowano na 2026 rok. Dokładne ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale traktowanie MS-RT jest pozycjonowane jako opcja premium w limitowanej serii, która podnosi poziom designu, ekskluzywności i zaangażowania kierowcy, zamiast zwiększać parametr mocy.
Klienci będą mogli wybierać spośród lakierów wyłącznie dla MS-RT obok standardowych kolorów Rangera. Opcje obejmują odważne, „kalejdoskopowe” odcienie, takie jak Turini Purple, Fast Blue i Yellow Green, zaprojektowane w celu zwiększenia widoczności i podkreślenia rajdowych powiązań MS-RT.
Comparisons: MS-RT Ranger vs Standard Ranger and Rivals
W porównaniu ze standardowym Rangerem PHEV, model MS-RT wyróżnia się charakterystyczną stylistyką zewnętrzną i wewnętrzną, niższym prześwitem, szerszym torem oraz większymi kołami. Mechanicznie zachowuje ten sam hybrydowy układ napędowy i zdolność holowania, co czyni go alternatywą skupioną na stylu i dynamice, a nie na przyrostach mocy.
W konfrontacji z konkurencyjnymi pickupami — takimi jak Toyota Hilux czy inne średniej wielkości pickupy PHEV wchodzące na rynki europejskie — Ranger MS-RT wyróżnia się rodowodem marki (wiążącym się z rajdami M-Sport), zwiększonym dramatyzmem wizualnym oraz kombinacją elektryfikowanej efektywności z codzienną praktycznością. Dla nabywców szukających wyjątkowego pickupa z motorysportowym zacięciem, który nadal nadaje się do użytku rodzinnego, holowania i lekkiego terenu, wersja MS-RT stanowi przekonującą opcję.
Conclusion
Ranger MS-RT PHEV przenosi rajdową stylistykę M-Sport na najlepiej sprzedający się pickup Forda w sposób, który kładzie nacisk na estetykę, zachowanie na drodze i ekskluzywność, jednocześnie zachowując oryginalne podzespoły plug-in hybrid. To atrakcyjna propozycja dla entuzjastów chcących DNA rajdowego bez rezygnacji z użyteczności i efektywności Rangera. Klienci w Europie będą mogli zamawiać MS-RT PHEV jeszcze w tym roku, a dostawy przewidziano na 2026 rok.
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz