5 Minuty
Zapowiedź Turbo S przed oficjalnym debiutem
Porsche potwierdziło, że Turbo S pojawi się w tym roku, a ostatnie zagadkowe klipy w mediach społecznościowych sugerują, że debiut jest bliski. Rodzina 911 nadal się rozrasta i ewoluuje w ramach aktualizacji 992.2 wprowadzonej w zeszłym roku, a Turbo/Turbo S jest najprawdopodobniej kolejnym modelem, który otrzyma istotne zmiany mechaniczne i wizualne. Kierownictwo Porsche już zapowiedziało, że Turbo S przyjmie rozwiązania hybrydowe, podobnie jak GTS, a ten krok powinien podnieść osiągi ponad 640 koni mechanicznych dotychczasowego modelu.
Wygląd i detale nadwozia
Z materiałów opublikowanych w mediach społecznościowych — w tym zapowiedzi z udziałem aktora i kierowcy Patricka Dempseya — samochód jednoznacznie czyta się jako 911 z klasycznym układem 2+2. Można oczekiwać, że Porsche zachowa rozpoznawalną sylwetkę Turbo, jednocześnie dopracowując elementy aerodynamiczne: zmienione przednie wloty dla lepszego chłodzenia, bardziej agresywne dyfuzory tylne oraz przeprojektowany spojler zintegrowany z elektrycznym zarządzaniem aerodynamiką. Subtelne detale liftingu, specjalne warianty lakieru i nowe wzory felg prawdopodobnie wyróżnią Turbo S wśród innych odmian 992.2, zachowując jednocześnie ikoniczne DNA modelu.
Wnętrze i technologia
W środku Turbo S powinien przejąć najnowsze rozwiązania infotainment i systemy wspomagania kierowcy z gamy 992.2: odświeżone wyświetlacze, lepszą łączność i opcjonalne, lekkie fotele sportowe. Spodziewaj się unikalnych wykończeń wnętrza i ekskluzywnych pakietów, a także funkcji skierowanych do osób nastawionych na osiągi, takich jak telemetria torowa i zmodyfikowane funkcje Sport Chrono dostrojone do układu hybrydowego.

Układ napędowy i oczekiwane osiągi
Porsche potwierdziło podczas niedawnego półrocznego raportu, że Turbo S wykorzysta konfigurację hybrydową podobną do tej z GTS. Oznacza to turbodoładowaną jednostkę typu boxer z sześcioma cylindrami połączoną z jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi, co zapewni natychmiastowy moment obrotowy i poprawioną reakcję na gaz. Dotychczasowy Turbo S generował 640 hp i osiągał 0–62 mph w 2,7 sekundy z pakietem Sport Chrono; elektryfikacja powinna podnieść maksymalną moc powyżej 640 hp i skrócić czas sprintu o kilka dziesiątych sekundy dzięki wypełnieniu momentu elektrycznego i szybszej reakcji doładowania.
Przewidywane specyfikacje
- Szacowana moc: >640 hp (łączna)
- 0–62 mph (0–100 km/h): prawdopodobnie poniżej 2,7 sekundy
- Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu, napęd na wszystkie koła z pomocą hybrydową
- Skrzynia: automatyczna PDK Porsche dostrojona do pracy w systemie hybrydowym
Podwozie, prowadzenie i hamowanie
Oczekuj, że Porsche przestawi ustawienia zawieszenia, wektorowania momentu obrotowego i kontroli stabilności, aby uwzględnić masę układu hybrydowego oraz natychmiastowy moment z napędu elektrycznego. Hamulce węglowo-ceramiczne, adaptacyjne amortyzatory i tylne skrętne koła będą prawdopodobnie dostępne lub standardowe w wyższych wersjach Turbo S, by zachować ostre, dobrze osadzone prowadzenie, jakiego oczekują klienci 911, oraz maksymalną wydajność na drodze i torze.

Pozycjonowanie rynkowe i porównania
Turbo S pozostanie szczytem oferty 911 na drogi po wprowadzeniu na rynek, plasując się powyżej hybrydowego GTS i poniżej modeli skoncentrowanych na torze, takich jak plotkowany GT2 RS. Wiele doniesień wskazuje, że GT2 RS może pojawić się w przyszłym roku, być może również z wsparciem hybrydowym. Porsche nie planuje w tej dekadzie wprowadzenia w pełni elektrycznego 911 — marka publicznie zobowiązała się do utrzymania silnika spalinowego w modelu 911 tak długo, jak będzie to możliwe. To kontrastuje z linią Boxster i Cayman (718), które w drugiej połowie tej dekady przechodzą na całkowicie elektryczne zamienniki.
Jak wypada Turbo S
W porównaniu z rywalami Turbo S zawsze łączył codzienną użyteczność z ekstremalnymi osiągami. Hybrydowy Turbo S prawdopodobnie wzmocni tę dwójcę: ostrzejsze przyspieszenie, lepsza elastyczność przy niskich obrotach i poprawiona efektywność w określonych warunkach, bez utraty charakteru tylnozamontowanego silnika boksera.
Perspektywy i niewiadome
Premiera Turbo S spodziewana jest w najbliższym czasie. Kluczowe niewiadome obejmują dokładną architekturę hybrydy, pojemność akumulatora, zasięg w trybie elektrycznym (jeśli w ogóle) oraz ostateczne wartości mocy i momentu obrotowego. Marka zasugerowała również, że przyszłe modele pierwotnie planowane jako EV mogą zachować opcje spalinowe, potwierdzając, że Porsche zamierza utrzymać silnik spalinowy w ofercie dłużej niż wielu konkurentów. Na razie entuzjaści mogą oczekiwać Turbo S, które zapowiada się na "szybsze niż schnell" — szybsze, bardziej zaawansowane technologicznie i wciąż rozpoznawalnie jako 911.
Źródło: motor1

Komentarze