3 Minuty
Mercedes-Benz potwierdził prace nad E‑Class EQ, w pełni elektrycznym następcą mającym zastąpić limuzynę EQE. Planowany na 2027 rok debiut E‑Class EQ zostanie oparty na modularnej elektrycznej platformie MB.EA‑M, która już stanowi podstawę nowego C‑Class EQ i GLC EQ.
Specyfikacja pojazdu
Oczekuje się, że E‑Class EQ będzie dzielić podstawową architekturę EV z kompaktowymi i średniej wielkości modelami elektrycznymi Mercedesa. Zgodność platformy sugeruje różne układy napędowe, możliwość szybkiego ładowania prądem stałym (DC) oraz obsługę dużych pakietów baterii — podobnych do najwyższych jednostek 96 kWh z rodziny EQE. Spodziewaj się zaawansowanego zarządzania termicznego, jak systemy pompy ciepła, oraz optymalizacji programowych maksymalizujących zasięg i wydajność ładowania.
Projekt i zabudowa
Wykorzystanie platformy MB.EA‑M pozwala Mercedesowi zoptymalizować układ wnętrza i bezpieczeństwo przy zderzeniach, jednocześnie oferując nowoczesną sylwetkę elektrycznej limuzyny. W porównaniu z dotychczasowym EQE, E‑Class EQ powinien doskonalić przestrzeń kabiny i materiały wykończeniowe, by lepiej odpowiadać luksusowemu profilowi marki.

Wydajność i rozwój podzespołów
Mercedes regularnie ulepszał limuzynę i SUV‑a EQE od ich debiutu w 2022 roku — dodając elementy takie jak pompy ciepła, odłączanie przedniego silnika w układach 4MATIC umożliwiające pracę na tylne koła w określonych warunkach oraz zwiększenia pojemności baterii do 96 kWh. Ostatnie aktualizacje przyniosły także ulepszenia osiągów i efektywności w całej gamie, które prawdopodobnie zostaną przeniesione na E‑Class EQ.
Pozycjonowanie rynkowe i porównania
Mercedes zdecydował się nie inwestować dalej w obecne modele EQE, ponieważ nadchodzące C‑Class EQ i GLC EQ eliminują ostatnie przewagi platformowe i pakowania. Wstrzymanie większych modernizacji pozwala firmie przygotować linie produkcyjne przed debiutem E‑Class EQ. Na rynku E‑Class EQ będzie rywalizować z premium samochodami elektrycznymi Audi, BMW i Tesli, oferując połączenie luksusu, zasięgu i możliwości ładowania.
Co to oznacza dla nabywców
Obecni właściciele EQE skorzystają z aktualizacji oprogramowania i niektórych modyfikacji sprzętowych wprowadzonych od 2022 roku, jednak strategiczne przesunięcie Mercedesa wskazuje, że to E‑Class EQ będzie kolejnym priorytetem firmy w segmencie średniej wielkości luksusowych EV. Po debiucie w 2027 roku należy spodziewać się lepszego zasięgu, szybszego ładowania i wyższego poziomu wykończenia.
Źródło: autocar.co

Komentarze