5 Minuty
Honda Passport 2026 przeszedł zaktualizowany test IIHS dotyczący umiarkowanego nachodzenia
W pełni przeprojektowany Passport na 2026 rok przeszedł testy przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) i uzyskał mocne wyniki. Jako crossover średniej wielkości zaprojektowany od podstaw na rok 2026, Passport osiągnął bardzo dobre oceny w testach odporności na zderzenia — w tym zdał z wysokimi ocenami zaktualizowany test IIHS dotyczący umiarkowanego nachodzenia.
Ochrona pasażerów tylnego siedzenia i systemy powstrzymujące
Częstym słabym punktem wielu SUV-ów jest ochrona tylnych siedzeń w zderzeniach z przesunięciem, jednak nowy Passport wykazuje niskie ryzyko obrażeń dla pasażerów tylnego siedzenia w scenariuszu umiarkowanego nachodzenia IIHS. Organizacja non‑profit zwróciła także uwagę na system zatrzasków i pasów dla tylnego pasażera: pas biodrowy i naramienny pozostały w dobrym położeniu podczas uderzenia, co ograniczyło ruch oraz siły działające na pasażerów.
Inne wyniki IIHS
Poza zaktualizowanym testem umiarkowanego nachodzenia Passport spisał się wyjątkowo również w ocenie małego nachodzenia z przodu oraz w zaktualizowanym teście zderzenia bocznego. W zakresie unikania i łagodzenia skutków kolizji IIHS pochwalił działanie reflektorów Passporta oraz jego system zapobiegania zderzeniom przód‑przód. Instytut nie zakończył jeszcze testów automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) Passporta w scenariuszach pojazd‑pieszy.
Bezpieczeństwo dzieci i systemy pasów
IIHS ocenił także kompatybilność z fotelikami dziecięcymi oraz przypomnienia o zapięciu pasów. Passport otrzymał najwyższą ocenę G+ za łatwość użycia systemu LATCH i solidne G za działanie przypomnienia o pasach — co odzwierciedla podejście Hondy do praktycznych funkcji bezpieczeństwa dla rodzin.

Linia wyposażenia i ceny
Na 2026 rok wersja RTL Passporta — pokazana w materiale IIHS — jest oferowana w trzech wariantach: podstawowym RTL, RTL Towing oraz RTL Blackout. Ceny wyjściowe w USA dla tych wariantów RTL wynoszą w przybliżeniu 44 750 USD, 45 450 USD i 45 950 USD (nie obejmują opłat za dostawę i inne opłaty).
Wersja TrailSport następuje po RTL Blackout i jest najbardziej terenowo ukierunkowaną odmianą Passporta w historii Hondy. TrailSport dostępny jest w czterech specyfikacjach, w tym Blackout, Elite i Elite Blackout. Standardowy TrailSport zaczyna się od około 48 450 USD, natomiast TrailSport Elite Blackout kosztuje około 53 650 USD.
Wyposażenie terenowe i możliwości
Modele TrailSport dodają elementy terenowe, takie jak opony all‑terrain, płyty ochronne pod podwozie, zawieszenie dostrojone do jazdy w terenie oraz haki do odzyskiwania. Honda utrzymuje jednak prześwit Passporta na poziomie 8,3 cala w wielu wersjach — to praktyczna wartość, lecz ustępuje niektórym rywalom (na przykład modele Subaru Wilderness oferują większy prześwit).
Osiągi i układ napędowy
Pod maską Passport 2026 konsekwentnie wykorzystuje wolnossący silnik V6 o pojemności 3,5 litra w połączeniu z 10‑stopniową automatyczną skrzynią biegów. Napęd na wszystkie koła i‑VTM4 (system wektorowania momentu obrotowego Hondy) jest standardem, co daje Passportowi pewną trakcję na mokrych, luźnych czy umiarkowanie nierównych nawierzchniach. Wariant RTL Towing dodatkowo podkreśla zdolności holownicze dzięki dedykowanemu osprzętowi i dostrojeniu.
Dynamika na drodze
Połączenie dopracowanego V6, szerokiego 10‑biegowego przełożenia i napędu i‑VTM4 przekłada się na płynne zachowanie na autostradzie, responsywne przyspieszenie jak na crossover średniej wielkości oraz pewność przy włączaniu się do ruchu i wyprzedzaniu. Zawieszenie TrailSport, dostrojone pod warunki terenowe, poszerza spektrum możliwości Passporta, nie naruszając nadmiernie codziennego komfortu jazdy.

Projekt, pozycjonowanie rynkowe i porównania
Przeprojektowany Passport 2026 pozycjonuje się jako solidny, rodzinny crossover średniej wielkości, łączący komfort na drodze z możliwością jazdy w lekkim i umiarkowanym terenie. Dzięki wysokim ocenom IIHS oraz praktycznym rozwiązaniom, takim jak intuicyjny system LATCH, Passport ma trafić do kupujących szukających bezpiecznego i wszechstronnego SUV‑a do zadań rodzinnych i wypraw outdoorowych.
W porównaniu z konkurencją Passport wyróżnia się standardowym napędem V6 i systemem i‑VTM4 w każdej wersji, choć rywale mogą go przewyższać w niektórych parametrach terenowych, np. prześwicie. Ceny pozostają konkurencyjne w segmencie, a TrailSport wprowadza wyraźnie określony, terenowy charakter dla klientów oczekujących większych możliwości poza utwardzonymi drogami.
Podsumowanie
Honda Passport 2026 to wszechstronny crossover średniej wielkości, który uzyskał bardzo dobre wyniki w kluczowych testach zderzeniowych IIHS i oferuje praktyczne funkcje bezpieczeństwa dla rodzin. Z mocnym układem napędowym, standardowym systemem i‑VTM4 oraz dedykowaną wersją TrailSport, Passport stanowi przekonującą propozycję dla nabywców szukających połączenia codziennej użyteczności, zdolności holowania i lekkich umiejętności terenowych.
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz