3 Minuty
Lord Drake Kustoms (LDK), pod kierownictwem Francisco Manena, ponownie podnosi poprzeczkę w świecie motocykli customowych, prezentując Harley-Davidson Sportster 883R inspirowany motywami Porsche. Działając zarówno w Hiszpanii, jak i Stanach Zjednoczonych, LDK słynie z dbałości o detale oraz projektów, które wyróżniają się zarówno wzornictwem, jak i kunsztem wykonania. Ten wyjątkowy Sportster łączy klasyczne akcenty stylistyczne znane z Porsche z rozbudowanymi modyfikacjami technicznymi, tworząc motocykl skrojony zarówno dla miłośników czterech, jak i dwóch kółek.
W zakresie designu motocykl całkowicie zmienia swoje oblicze, zastępując fabryczną karoserię ręcznie wykonanymi elementami, odwołującymi się do DNA marki Porsche. Z przodu uwagę przykuwa kompaktowa owiewka z nowoczesnym reflektorem LED, natomiast ręcznie robiony zbiornik paliwa ozdobiono emblematami i korkiem w stylu Porsche. Przerobiona rama tylna podtrzymuje charakterystyczny ogon z podwójnym, zintegrowanym światłem LED oraz zmodyfikowanymi bocznymi osłonami. Całości dopełnia ekskluzywne, czarne siedzisko obszyte skórą z przeszyciem w romby. Delikatne wstawki z siatki i elementy sygnowane Porsche – jak niestandardowy stabilizator widelca – podkreślają motyw przewodni bez nadmiernej dosłowności. Malowanie w klasycznych kolorach Porsche na subtelnej, szarej bazie sprawia, że motocykl prezentuje się wyjątkowo zarówno na ulicy, jak i podczas pokazów.
Pod względem osiągów Sportster zachowuje klasyczny silnik V-twin, jednak dzięki nowemu układowi dolotowemu (S&S) z dwoma skierowanymi do przodu filtrami powietrza zyskuje lepszą wydajność. Wydech zastępuje sportowy, czarny system Vance & Hines 2-w-1, który nie tylko podnosi walory akustyczne, ale także oferuje zoptymalizowany wygląd oraz większy moment obrotowy.
LDK całkowicie przeprojektował zawieszenie motocykla. Z tyłu zamontowano regulowane amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami i progresywnymi sprężynami, które zapewniają lepszy komfort i prowadzenie. Przedni widelec został zmodernizowany wewnętrznie oraz otrzymał dedykowane osłony, nadające całości muskularny charakter. Nowoczesnego charakteru dodają obręcze z wieloma szprychami, obute w przyczepne opony Dunlop, co znacząco poprawia dynamikę jazdy i trakcję w zakrętach.
Za efektywne hamowanie odpowiada przedni tarczowy hamulec z nawiercaną tarczą i wysokiej klasy zaciskiem Brembo, natomiast z tyłu pozostawiono oryginalny układ hamulcowy. W kokpicie znalazły się kierownice typu clip-on oraz cyfrowy zestaw wskaźników, zapewniając nowoczesną ergonomię i sportowy charakter motocykla.
Specyfikacja (wybrane cechy):
- Model bazowy: Harley-Davidson Sportster 883R (przebudowany)
- Silnik: V-twin z zachowaną oryginalną architekturą, ulepszony dolot S&S, wydech Vance & Hines 2-w-1
- Zawieszenie: regulowane amortyzatory tylne z zewnętrznymi zbiornikami, przerobiony przedni widelec
- Koła/Opony: niestandardowe felgi wieloramienne, opony Dunlop
- Hamulce: nawiercana przednia tarcza z zaciskiem Brembo, fabryczny hamulec tylny
- Karoseria: ręcznie wykonany zbiornik, owiewka, customowy ogon, podwójne tylne światła LED
Pod względem rynkowym propozycja LDK plasuje się pomiędzy luksusowymi café racerami a butikowymi cruiserami custom. Na tle fabrycznych Sportsterów, modyfikacje wprowadzają znaczące ulepszenia w wyglądzie, prowadzeniu i osiągach, zachowując jednak przyjazną platformę V-twin. W porównaniu z innymi firmami oferującymi customy, Sportster LDK wyróżnia się motoryzacyjną stylistyką, nawiązaniami do marki Porsche i pieczołowitością wykonania. Ulepszone zawieszenie, skuteczniejsze hamulce i lepsze osiągi przekładają się na realne korzyści podczas codziennej jazdy.
Sportster inspirowany Porsche autorstwa Lord Drake Kustoms to dowód, że motoryzacyjne wzorce mogą wzbogacić świat projektowania motocykli. Połączenie unikatowych nadwozi, smaczków Porsche oraz wydajności zapewnianej przez układ S&S, wydech Vance & Hines, zawieszenie i hamulce Brembo, daje efekt zarówno elegancki, jak i dynamiczny. To propozycja dla pasjonatów i kolekcjonerów, którzy pragną motocykla unikatowego, a zarazem w pełni funkcjonalnego na drodze.
Źródło: autoevolution

Komentarze