3 Minuty
Przegląd
Volvo XC90 od lat kojarzony jest z komfortem, bezpieczeństwem oraz skandynawską elegancją, a nie z agresywną dynamiką znaną z aut sportowych. Niemiecka firma Heico Sportiv postanowiła jednak zmienić ten wizerunek za sprawą kompleksowego pakietu modyfikacji dla odświeżonego modelu Volvo XC90 2025. Celem jest zwiększenie sportowego charakteru, wyostrzenie sylwetki oraz poprawa osiągów, tak by flagowy SUV Volvo mógł konkurować z modelami BMW M i Mercedes-AMG.
Stylistyka i modyfikacje nadwozia
Przód i aerodynamika
Heico Sportiv rozbudowuje stonowany lifting XC90 na 2025 rok poprzez montaż dziewięcioelementowego nakładki na zderzak przedni oraz dekoracyjnych listew w fortepianowej czerni. Taki zabieg nadaje przodowi SUV-a ostrzejszy, bardziej dynamiczny wygląd, zachowując jednocześnie oryginalny język projektowania Volvo.
Felgi, zawieszenie i wysokość prześwitu
Nowe, sportowe obręcze Volution z charakterystycznym pięcioramiennym wzorem są dostępne w rozmiarze do 22 cali. Klient może dobrać również dystanse oraz sportowe sprężyny lub zaktualizować oprogramowanie aktywnego zawieszenia pneumatycznego, by obniżyć auto nawet o 30 mm. Takie modyfikacje poprawiają zarówno prezencję, jak i prowadzenie Volvo XC90.
Tył pojazdu i układ wydechowy
Z tyłu znajdziemy nowy, trzyczęściowy dyfuzor ze zintegrowanymi czterema końcówkami wydechu w stylu Audi. Opcjonalny, aktywny sportowy układ wydechowy Heico Sportiv z regulacją przepustnicy pozwala sterować brzmieniem dźwięku. Dzięki umiarkowanym zmianom w faceliftingu elementy tylne Heico pasują do każdego XC90 od 2016 roku, niezależnie od wersji silnika B5 (diesel/benzyna) czy T8 (hybryda plug-in).

Udostępnienia wnętrza
We wnętrzu dostępna jest m.in. ręcznie wykonana sportowa kierownica ze spłaszczonym dołem, mocno zarysowanymi „bicepami” oraz wykończeniem z wysokogatunkowej skóry, zestawionej z Alcantarą. Takie dodatki zwiększają przyjemność z prowadzenia, nie odbierając wnętrzu Volvo XC90 jego prestiżowego charakteru.
Osiągi i dane techniczne
Heico Sportiv oferuje m.in. kalibrację ECU, która zwiększa moc nawet do 500 KM, wyraźnie wyprzedzając fabryczną wersję T8 plug-in hybrid o mocy 449 KM (335 kW / 455 PS). Na wybranych rynkach (np. autostrady bez ograniczeń w Niemczech) istnieje możliwość zniesienia fabrycznego ogranicznika prędkości do 180 km/h. Zmiany w zawieszeniu, nowe felgi i sportowy wydech jeszcze bardziej poprawiają precyzję prowadzenia i reakcję silnika Volvo XC90.

Pozycjonowanie na rynku i porównania
Dzięki pakietowi Heico Sportiv, Volvo XC90 zyskuje sportowy charakter, przez co staje się konkurencją dla luksusowych SUV-ów o wysokich osiągach, takich jak BMW M czy Mercedes-AMG, zachowując jednocześnie swoje atuty w obszarze bezpieczeństwa i wysokiej jakości wnętrza.
Cena, dostępność i kompatybilność
Podstawowy pakiet stylistyczny z czterema końcówkami wydechu kosztuje 4411 euro (ok. 5100 dolarów). Wybierając aktywny sportowy układ wydechowy, cena wzrasta do 7302 euro (ok. 8500 dolarów). Ostateczna kwota zależy od opcji dotyczących mocy, zawieszenia, felg czy wyposażenia wnętrza. Heico Sportiv planuje rozpoczęcie sprzedaży zestawów od września 2025. Akcesoria spełniają normy szwajcarskie i są kompatybilne ze wszystkimi modelami Volvo XC90 produkowanymi od 2016 roku. Zaleca się jednak uprzednią weryfikację kompatybilności dla konkretnego rocznika i wersji napędowej.

Podsumowanie
Pakiet Heico Sportiv istotnie zmienia oblicze Volvo XC90, zapewniając SUV-owi więcej dynamiki, lepszy dźwięk oraz osiągi, ale nie odbierając mu luksusowego charakteru. Dla wymagających kierowców, którzy marzą o bardziej sportowym Volvo XC90, mogącym rywalizować z BMW M czy Mercedes-AMG, jednocześnie zachowując wysoką praktyczność i komfort, pakiet Heico Sportiv stanowi interesującą i w pełni kompatybilną z fabryką propozycję.
Źródło: carscoops

Komentarze