4 Minuty
CGI Refresh Imagines a More Premium Grand Highlander
Artysta cyfrowy Dimas Ramadhan z kanału Digimods DESIGN opublikował nowy zestaw obrazów CGI przedstawiających odświeżenie w połowie cyklu życia modelu Toyota Grand Highlander na rok 2027. Renderingi nadają temu trzyrzędowemu, średniej wielkości SUV‑owi bardziej odważny i luksusowy charakter — estetyczne posunięcie odpowiadające rosnącej konkurencji w segmencie rodzinnych crossoverów.
Grand Highlander pojawił się jako większy brat modelu Highlander, bazując na platformie TNGA‑K Toyoty i jest produkowany w Princeton w stanie Indiana, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI). Od debiutu na rynek amerykański w roku modelowym 2024 Grand Highlander pozycjonowany jest jako bardziej premium, przyjazna rodzinie opcja z różnymi układami napędowymi i przestronną kabiną, co zapewnia Toyocie mocną pozycję w segmencie trzech rzędów SUV‑ów w Ameryce Północnej.

What the CGI facelift changes
Koncepcja Ramadhana koncentruje się głównie na przedniej części nadwozia — tradycyjnym miejscu zmian przy face‑liftach. Kluczowe pomysły wizualne w renderach obejmują:
- Nowe sygnatury reflektorów LED i przeprojektowane światła do jazdy dziennej
- Kolorową w kolorze nadwozia osłonę z wzorem plastra miodu, uzupełnioną napisem Toyota zamiast małej emblematycznej tarczy
- Przeprojektowany przedni zderzak o bardziej rzeźbionym, premium wyglądzie
- Nowe wzory felg aluminiowych, które dopracowują sylwetkę
Tylna część nadwozia otrzymuje subtelniejsze poprawki, chociaż plik CGI miejscami wygląda na niedokończony — najbardziej widoczne jest brakujące oznakowanie tylne lub wyraźny napis Toyota. Mimo to ogólne wrażenie jest bardziej sportowe i bardziej premium niż w obecnym modelu produkcyjnym.
Powertrains likely to remain unchanged
Aktualna gama Grand Highlanderów Toyoty obejmuje już użyteczny wachlarz układów napędowych, więc projekt CGI nie proponuje zmian mechanicznych. Można spodziewać się kontynuacji stosowania:
- Silnika 2.4‑litrowego turbo T24A‑FTS (około 265 KM)
- Hybrydowego 2.5‑litrowego A25A‑FXS (łączna moc w przybliżeniu 245 KM)
- Systemu Hybrid Max, łączącego turbo z napędem elektrycznym dla łącznej mocy około 362 KM
W związku z oferowaniem przez Toyotę wersji benzynowych i hybrydowych oraz lokalną produkcją w USA, bardziej prawdopodobnym ruchem w krótkim terminie byłoby odświeżenie wizualne lub limitowane wydanie specjalne niż całkowicie nowe jednostki napędowe.

Market context: Why a refresh makes sense
Konkurencja szybko podnosi poziom. Ostatnie premiery na Los Angeles Auto Show i innych wydarzeniach obejmują odświeżone modele 2026 Honda Pilot i Nissan Pathfinder, całkowicie nowy Kia Telluride na rok 2027 oraz zaktualizowanego Hyundaia Palisade. Grand Highlander konkuruje również bezpośrednio z Kia Sorento, Mazda CX‑90, Ford Explorer, Chevrolet Traverse, GMC Acadia oraz odnowionym Jeep Grand Cherokee.
W sytuacji, gdy rywale wprowadzają świeższe wzornictwo i nowe technologie, Toyota może odczuwać presję, aby uwydatnić obecność Grand Highlandera: poprzez odświeżone pierwsze partie nadwozia, ulepszone wykończenia wnętrza, pakiety technologiczne lub edycje specjalne, które podtrzymają zainteresowanie w salonach.
Highlights
- CGI sugeruje bardziej odważny, premium przód i nowe opcje felg
- Brak oczekiwanych zmian w zróżnicowanych jednostkach hybrydowych i benzynowych
- Bazuje na platformie TNGA‑K razem z Lexus TX, produkowanym w TMMI
„Koncepcja trafia w kierunek premium bez radykalnej ingerencji w konstrukcję SUV‑a” — mówi jeden z obserwatorów branżowych. „To rodzaj wizualnej aktualizacji, która utrzymuje model świeżym pomiędzy pełnymi redesignami.”

Final thoughts
CGI Ramadhana proponują wiarygodny, gustowny face‑lift dla Grand Highlandera: ostrzejsze reflektory, bardziej agresywna osłona oraz subtelne zmiany z tyłu i w obrębie felg. Czy Toyota zdecyduje się na podobnie stylizowane odświeżenie w połowie cyklu, czy też wybierze stopniowe uaktualnienia wyposażenia i edycje specjalne — pozostaje kwestią czasu. Dla kupujących Grand Highlander nadal oferuje przestrzeń, opcje efektywnych hybryd oraz bardziej premium podejście do rodzinnego, trzyrzędowego crossovera.
Co sądzisz o tej metamorfozie CGI? Czy takie zmiany stylistyczne uczyniłyby Grand Highlandera bardziej konkurencyjnym w segmencie średniej wielkości SUV‑ów?
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz