4 Minuty
Subaru wprowadza modele Outback 2026 i Wilderness do Australii
Subaru wprowadziło na rynek w Australii całkowicie nowy, siódmej generacji Outback 2026, prezentując bardziej wytrzymałą wersję Wilderness i oferując lokalnie ekskluzywny, turbodoładowany silnik Boxer 2.4 litra. Nowy Outback wyraźnie odchodzi od korzeni w postaci podwyższonego kombi wcześniejszych generacji, zmierzając w stronę bardziej konwencjonalnego, celowo zaprojektowanego crossovera SUV o surowszym, kanciastym wyglądzie, dostosowanym do życia na łonie natury.
Najważniejsze cechy i technologia
Model Outback 2026 stawia na postęp w zakresie technologii i komfortu. Do najważniejszych elementów należą szeroki, 12,1-calowy poziomy ekran systemu multimedialnego — przeprojektowany pod kątem szybszego działania i lepszego układu widgetów — oraz standardowy, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Obsługiwane są bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, a praktyczne przełączniki fizyczne pozostały dla sterowania klimatem i funkcji takich jak Auto Vehicle Hold.

Najwyższe wersje oferują elementy premium: system audio Harman Kardon z 12 głośnikami, wykończenia z akcentami skóry Nappa w wersjach Touring, natomiast Wilderness otrzymuje odporną, hydrofobową syntetyczną skórę z perforowanym, antypoślizgowym tłoczeniem idealnym do błotnistych butów i mokrego sprzętu.
Technologia drogowa i systemy wspomagania kierowcy
Nowy Outback wyposażono w najnowszy pakiet wspomagania kierowcy EyeSight oraz standardowy System Monitorowania Kierowcy (DMS). Wyższe poziomy wyposażenia zyskują zaawansowane funkcje, takie jak Emergency Driving Stop System, Acceleration Override Assist i Active Lane Change Assist — co pozycjonuje Outbacka zarówno jako zdolny pojazd terenowy, jak i nowoczesny samochód do codziennej jazdy.

Osiągi, układ napędowy i zdolności terenowe
Klienci mogą wybierać między dwoma silnikami: wolnossącym bokserem 2,5 litra oraz mocniejszym, turbodoładowanym bokserem 2,4 litra, który generuje około 194 kW i 382 Nm (w przybliżeniu 260 KM i 282 lb-ft). Oba jednostki współpracują z przekładnią Lineartronic CVT Subaru, która oferuje tryb manualny o ośmiu „biegach”. Standardem w całej gamie są tryby terenowe X-Mode oraz symetryczny napęd na wszystkie koła Subaru (Symmetrical AWD) z ulepszonym systemem Active Torque Split, co poprawia trakcję i stabilność w warunkach niskiej przyczepności.
Prześwit został zwiększony w porównaniu z poprzednim modelem: wersje z silnikiem wolnossącym mają teraz 220 mm, natomiast Wilderness znajduje się na szczycie oferty z 240 mm prześwitu, lepszymi kątami natarcia i zejścia oraz elektronicznie sterowanymi amortyzatorami — wszystko zaprojektowane, by zwiększyć możliwości podczas wypraw terenowych.

Ceny i poziomy wyposażenia w Australii
Subaru Australia ustaliło konkurencyjne ceny nowego Outbacka:
- Base: AUD 48,990
- Premium: AUD 53,490 (MLP)
- Touring: AUD 56,990
- Wilderness (dwie wersje): AUD 59,690 i AUD 62,690
Te ceny lokują Outbacka w segmencie średniej wielkości SUV-ów terenowych, oferując połączenie technologii, bezpieczeństwa i realnych możliwości terenowych, które przemawiają do klientów potrzebujących praktycznego samochodu rodzinnego i pojazdu na weekendowe wypady.

Dlaczego to ma znaczenie
Dla australijskich nabywców, którzy od dawna polegają na Outbacku podczas wyjazdów w busz i codziennej jazdy, model 2026 kładzie wyraźniejszy nacisk na wytrzymałość i zdolności bez rezygnacji z nowoczesnej łączności i technologii bezpieczeństwa. Niezależnie od tego, czy preferujesz turboładowany zryw silnika 2,4 l, czy prostszą jednostkę 2,5 l, przeprojektowany Outback umacnia pozycję Subaru na rynku SUV-ów nastawionych na przygodę.

„Outback 2026 wprowadza odważny nowy kierunek designu i inżynierii z przygodą na świeżym powietrzu w centrum uwagi” — mówi Subaru, a wersja Wilderness czyni to stwierdzenie literalnym.
Jeśli szukasz crossovera, który poradzi sobie na drogach szutrowych, w codziennych obowiązkach rodzinnych i podczas komfortowych podróży autostradą, nowy Outback warto wypróbować podczas jazdy testowej w lokalnym salonie Subaru.
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz