Nowy Lexus IS 2026: odświeżony sedan klasy kompaktowej

Komentarze
Nowy Lexus IS 2026: odświeżony sedan klasy kompaktowej

4 Minuty

Co nowego w Lexusie IS 2026?

Lexus nadał swojej długo produkowanej, trzeciej generacji IS odświeżony wygląd na rok 2026, co stanowi trzeci facelifting modelu w cyklu. Zmodernizowany IS trafi do USA na początku przyszłego roku z przeprojektowaną stylistyką zewnętrzną, odnowionym wnętrzem i najnowszym oprogramowaniem multimedialnym. Lexus pozycjonuje ten lifting jako sposób na utrzymanie kompaktowego sedana klasy wykonawczej w konkurencyjnej pozycji wobec licznej grupy europejskich i krajowych rywali.

Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne

Wizualnie IS 2026 otrzyma ostrzejsze detale przedniej części nadwozia, nowy tylny spoiler i 19-calowe felgi w układzie Y dostępne z opcją czerwonych zacisków hamulcowych. Lexus wprowadza dwie nowe wersje kolorystyczne — Neutrino Gray i Wind — obok pięciu powracających lakierów, w tym Ultrasonic Blue Mica 2.0 i Infrared. W środku można spodziewać się zaktualizowanego panelu przyrządów, przeprojektowanej centralnej konsoli, nowych wykończeń i najnowszego interfejsu multimedialnego marki.

Najważniejsze elementy

  • Nowa przednia część nadwozia i tylny spoiler
  • Opcjonalne 19-calowe felgi w układzie Y i czerwone zaciski
  • Zaktualizowany zestaw wskaźników i centralna konsola
  • Najświeższe oprogramowanie multimedialne Lexusa i nowe wykończenia wnętrza

Układ napędowy i dostępność w USA

Na rynek amerykański Lexus upraszcza ofertę: model 2026 IS będzie dostępny wyłącznie jako IS 350 z wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, rozwijającym 311 koni mechanicznych i 280 lb-ft momentu obrotowego. Wersje z napędem na tylne koła współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią Sport Direct Shift, natomiast odmiany z napędem na wszystkie koła korzystają z sześciobiegowego automatu. Lexus zdecydował, że w tym cyklu hybrydowe warianty nie będą oferowane w USA.

Przy ogłoszeniu nie podano oficjalnych czasów 0–60 mph, danych dotyczących zużycia paliwa ani ostatecznych cen, ale oczekuje się, że odświeżony IS 350 będzie wyceniony zbliżone do obecnego modelu 2025 — mniej więcej w połowie przedziału 40 tys. dolarów (mid-$40,000s) na rynku amerykańskim.

Jak IS wypada na tle kluczowych rywali

IS 350 teraz konkuruje w przepełnionym segmencie premium kompaktów. Głównymi rywalami są Audi A5, BMW serii 3, Mercedes-Benz klasy C, Cadillac CT4, Genesis G70 i Infiniti Q50. Każdy z nich oferuje inne połączenie przestronności, mocy i ceny.

Szybkie porównania:

  • Audi A5 (2025): teraz pięciodrzwiowy liftback oparty na nowej architekturze Premium Platform Combustion, bazowe A5 napędza turbodoładowana czwórka o mocy około 268 KM. Ceny zaczynają się od około 49 700 USD, co sprawia, że podobnie wyposażony IS 350 może być tańszy i mocniejszy na papierze.
  • BMW serii 3: konkurencyjne ceny zaczynają się od około 47 500 USD z 2,0-litrową turbodoładowaną czwórką (ok. 255 KM) i dobrymi wynikami zużycia paliwa (średnio EPA około 35 mpg dla podstawowej serii 3). Wersje M340i i wyższe przechodzą na jednostki sześciocylindrowe i znacznie wyższe ceny.
  • Mercedes-Benz klasy C: C 300 startuje w pobliżu 48 450 USD z 2,0-litrowym turbodoładowanym i łagodną hybrydą oraz ~255 KM.
  • Cadillac CT4 i CT4-V: podstawowy CT4 podcina wielu konkurentów pod względem ceny; CT4-V dodaje 2,7-litrowe turbo o mocy 325 KM i podnosi poprzeczkę w segmencie wydajności.
  • Genesis G70 i Infiniti Q50: G70 (2.5T, około 300 KM) to bliski rywal pod względem osiągów i ceny, podczas gdy Q50 ustępuje pod względem świeżości projektu i dostępności na rynku w porównaniu z odświeżonym IS.

Pozycjonowanie rynkowe i wnioski

Lexus wyraźnie kładzie nacisk na bardziej sportowy charakter IS w USA, utrzymując silnik V6 i koncentrując się na stylistyce oraz detalach podwozia zamiast poszerzać ofertę o hybrydy. Taka strategia może przemówić do klientów, którzy cenią natychmiastową dynamikę i tradycyjne wrażenia z jazdy ponad efektywnością hybrydową.

Dla kupujących porównujących kompaktowe sedany klasy wykonawczej, Lexus IS 350 2026 zostanie oceniony w trzech kluczowych obszarach: stosunku jakości do ceny (oczekiwane ceny w połowie 40 tys. USD), wrażeń z jazdy dzięki zachowanemu silnikowi 3,5-litrowemu V6 oraz tym, na ile przekonujące są wizualne i wnętrzarskie aktualizacje Lexusa w porównaniu z nowszymi rywalami, takimi jak Audi A5 i Genesis G70.

Źródło: autoevolution

Zostaw komentarz

Komentarze