4 Minuty
Bugatti Brouillard ląduje w Europie po debiucie w Monterey
Jedyny w swoim rodzaju Bugatti Brouillard, które po raz pierwszy zaprezentowano publicznie podczas Monterey Car Week w Kalifornii w zeszłym miesiącu, oficjalnie trafiło na grunt europejski. Hipersamochód z Molsheim został odsłonięty dla Starego Kontynentu na Wheels Marienwaerdt w Holandii, gdzie dołączył do ponad 30 cennych aut z kolekcji Perridon. Na tym starannie wyselekcjonowanym tle Brouillard przyciągał wzrok rzeźbioną aerodynamiczną karoserią i wyrazistym zielonym lakierem.
Spersonalizowane odrodzenie współczesnej ikony
Brouillard to w zasadzie wersja z stałym dachem i wysoce spersonalizowana reinterpretacja limitowanego W16 Mistral od Bugatti. Oparty jest na tej samej architekturze W16, opracowanej pierwotnie dla Chirona i dzielonej z Centodieci, Divo, Bolide i Mistralem. To pokrewieństwo sprawia, że Brouillard jest celowym jedynym egzemplarzem przypominającym flagowy hiperauto poprzedniej generacji, jednocześnie pozostając wiernym mechanicznemu sercu, które uczyniło rodzinę sławną.
Pod tylną klapą znajduje się legendarny silnik W16 o pojemności 8,0 litra z czterema turbosprężarkami. Bugatti wycenia moc Brouillarda na około 1 600 koni metrycznych, co odpowiada w przybliżeniu 1 577 bhp lub 1 177 kW. Ten napęd pozostaje jednym z najbardziej dyskutowanych w świecie hipersamochodów i może oznaczać koniec pewnej ery, gdy Bugatti przechodzi w kierunku zelektryfikowanych układów napędowych.

Szczegóły designu i hołd dla jeździectwa
Bugatti przesiąkło Brouillard stylistycznymi odniesieniami do Ettore Bugattiego i historii marki. Na wyróżnienie zasługują duża atrapa w kształcie podkowy, reflektory LED zamontowane na nadkolach z dodatkowymi kanałami chłodzącymi, wyraźne boczne wloty w kształcie litery C, agresywne poszerzenia tylnych nadkoli, X-kształtne tylne światła LED, zintegrowany spojler typu ducktail oraz cztery końcówki wydechu podobne do tych z Chiron Super Sport. W kabinie subtelne nawiązania jeździeckie pojawiają się jako wyszywane motywy koni na oparciach i panelach drzwi, a ręcznie wykonana rzeźba konia Brouillard znajduje się pod szkłem na selektorze biegów, nadając wnętrzu wyjątkowy rzemieślniczy akcent.
Kluczowe cechy:
- Podwozie: platforma oparta na W16 dzielona z rodziną Chiron
- Silnik: W16 8,0 litra, quad-turbo, ~1 600 KM metrycznych (1 577 bhp / 1 177 kW)
- Unikalne elementy: nadwozie z stałym dachem, spersonalizowane hafty i rzeźba we wnętrzu, charakterystyczna atrapa w kształcie podkowy
Miejsce Brouillarda w gamie Bugatti
Brouillard pojawia się jako jedyny egzemplarz dla kolekcjonerów na końcu ery silników W16 w Bugatti. Firma już sygnalizuje przejście w stronę hybrydowych i zelektryfikowanych hipersamochodów, najgłośniej widoczne w modelu Tourbillon. Nowy flagowiec zastępuje W16 silnikiem V16 o pojemności 8,3 litra zaprojektowanym przez Coswortha, wolnossącym i wspieranym przez trzy silniki elektryczne. Sam silnik spalinowy Tourbillona generuje około 986 bhp i 900 Nm momentu obrotowego, podczas gdy łączna moc systemu osiąga około 1 775 bhp. Deklarowane osiągi Tourbillona są imponujące: 0-100 km/h w 2,0 s, 0-200 km/h w 5,0 s, 0-300 km/h w 10,0 s, ograniczona prędkość maksymalna 445 km/h (276 mph) z kluczem Speed Key oraz około 60 km (37 mil) zasięgu w trybie elektrycznym według cyklu WLTP.

Pozycjonowanie rynkowe i końcowe uwagi
Jako spersonalizowany jedyny egzemplarz, Brouillard jest skierowany do kolekcjonerów, którzy chcą mieć unikalny kawałek historii Bugatti łączący niepowtarzalne efekty W16 z wyjątkowymi detalami karoseryjnymi. Jego pojawienie się w Europie na wydarzeniach takich jak Wheels Marienwaerdt pomaga umocnić strategię Bugatti polegającą na prezentowaniu limitowanych i jedynych egzemplarzy bezpośrednio klientom i kolekcjonerom.
Cytat: "Brouillard łączy przeszłość i przyszłość Bugatti — świętując W16, podczas gdy marka przygotowuje się do zelektryfikowanego następnego rozdziału."
Dla entuzjastów śledzących rozwój hipersamochodów Brouillard jest zarówno manifestem rzemiosła, jak i ostatnim ukłonem dla jednego z najbardziej rozpoznawalnych silników w historii motoryzacji.
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz