5 Minuty
Mazda obniża cenę wywoławczą CX-50 na 2026 rok i rozszerza ofertę
Mazda zaktualizowała model CX-50 na rok modelowy 2026 w USA, obniżając wywoławczą cenę bazowego crossovera do 29 900 USD (nie wliczając opłaty transportowej w wysokości 1 495 USD, w Alasce 1 575 USD). Ta obniżka sprawia, że nowa podstawowa wersja jest bardziej przystępna niż poprzedni 2.5 S Select, który w zeszłym roku startował od około 30 500 USD.
Odświeżony podstawowy CX-50 oferuje dużo wyposażenia w tej klasie cenowej. W standardzie znalazły się 8-głośnikowy system audio, 10,25-calowy centralny wyświetlacz z integracją smartfona, cztery porty USB-C, 7-calowy wyświetlacz informacji dla kierowcy TFT, klimatyzacja dwustrefowa oraz półskórzane siedzenia. Kabina otrzymała także skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, system bezkluczykowego dostępu z przyciskiem start/stop oraz udogodnienia takie jak czujnik deszczu i automatyczne przełączanie świateł drogowych.
Układ napędowy i podstawowe dane
Wszystkie podstawowe wersje CX-50 nadal korzystają z wolnossącego, czterocylindrowego silnika 2,5 l Mazdy, generującego około 187 KM i 185 lb-ft momentu obrotowego, przy standardowym napędzie na wszystkie koła (AWD). Model jeździ na 17-calowych felgach ze stopu w kolorze Black Metallic i ma podwójne końcówki układu wydechowego, reflektory LED oraz przyciemniane szyby.

Stopnie wyposażenia i nowa edycja Meridian
Mazda zmodyfikowała cennik i dodała warianty w gamie 2.5 S. 2.5 S Preferred kosztuje teraz 32 400 USD i wprowadza ulepszenia takie jak czujniki parkowania przód/tył, przesuwany panoramiczny dach, elektryczna klapa bagażnika, podgrzewane boczne lusterka oraz 8-kierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy. Dostępna jest także nowa opcja białego wnętrza w półskórze.
Nowością na 2026 rok jest CX-50 2.5 S Meridian Edition, plasujący się między wersjami Preferred a Premium. Dostępny w kolorach Polymetal Gray, Jet Black Mica lub Zircon Sand, Meridian Edition dodaje przyciemniane relingi dachowe i błyszczące czarne emblematy, czarne półskórzane fotele oraz 18-calowe koła z oponami terenowymi. Jego cena katalogowa wynosi około 33 150 USD.
Na szczycie gamy wolnossącej znajduje się 2.5 S Premium, zaczynający się w okolicach 34 900 USD. Ta wersja zawiera 20-calowe felgi, wentylowane przednie fotele, opcje tapicerki skórzanej, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy oraz samoczynnieściemniające się lusterko wsteczne z HomeLink.
Opcje hybrydowe i turbo: ekonomia paliwa i osiągi
Elektromobilne wersje CX-50 łączą ten sam silnik 2,5 l z trój-silnikowym układem hybrydowym, eCVT i standardowym elektrycznym napędem AWD. Układ hybrydowy generuje około 219 KM i osiąga szacunkowo 38 mpg w cyklu łączonym według EPA, co przekłada się na łączny zasięg około 551 mil na pełnym baku — to silne wyniki dla crossovera kompaktowego.

Ceny hybryd zaczynają się od wersji Preferred, która kosztuje około 34 750 USD. Hybrid Premium i Hybrid Premium Plus znajdują się wyżej w ofercie, oferując takie elementy jak system audio Bose, wentylowane fotele, adaptacyjny tempomat Radar Cruise Control z funkcją stop-and-go oraz zaawansowane oświetlenie LED.
W segmencie sportowym wersje z turbodoładowaniem wykorzystują 2,5-litrowy silnik turbo, oceniany na około 256 KM przy paliwie premium (93) i maksymalnym momencie bliskim 320 lb-ft. Przy paliwie zwykłym (87) moc i moment obrotowy są niższe. Modele turbo startują od około 37 900 USD i obejmują warianty Turbo Meridian oraz Turbo Premium Plus z ulepszonymi kołami, opcjami wnętrza oraz kamerą 360 stopni w wyższych wersjach.

Najważniejsze informacje
- Wywoławcza cena obniżona do 29 900 USD (MSRP) dla podstawowego CX-50 na 2026 rok
- Standardowy napęd AWD w całej gamie
- Wersja hybrydowa osiąga 38 mpg (EPA) i zapewnia długi zasięg
- Nowa edycja Meridian dodaje surowy wygląd i opony terenowe
Mazda rozpocznie wysyłki modeli CX-50 na 2026 rok do dealerów pod koniec września, a zamówienia są już otwarte. Wszystkie ceny MSRP nie obejmują opłat transportowych, pakietów opcjonalnych ani opłat dealerskich. Produkcja kontynuowana jest w amerykańskiej fabryce Mazdy w Alabamie, a wersje przeznaczone na rynek chiński powstają lokalnie w Chinach. Dla kupujących aktualizacje na 2026 rok zwiększają wartość podstawowej wersji CX-50, jednocześnie rozszerzając wybór w zakresie efektywności hybrydowej i osiągów turbo — utrzymując Mazdę w konkurencyjnej pozycji w segmencie crossoverów kompaktowych.
Źródło: autoevolution
Komentarze