BYD prezentuje odświeżony Seal 07 DM-i 2026 — hybrydowy sedan plug-in z lidarowym DiPilot 300

BYD prezentuje odświeżony Seal 07 DM-i 2026 — hybrydowy sedan plug-in z lidarowym DiPilot 300

0 Komentarze

4 Minuty

BYD zaprezentował odświeżonego sedana plug-in hybrydowego Seal 07 DM-i podczas wieczornej prezentacji 15 września 2025 r. Jako coroczny, celowany facelift, zaktualizowany Seal 07 DM-i wprowadza poprawki wizualne, rozszerzone systemy wspomagania kierowcy oraz drobne zmiany wymiarów w ramach czterech wersji wyposażenia. Ceny zaczynają się od 149 800 juanów (około 20 800 USD) i dochodzą do 186 800 juanów (około 26 000 USD), co plasuje model w konkurencyjnym miejscu w segmencie kompaktowych sedanów hybrydowych plug-in.

Wygląd zewnętrzny

Zachowując język projektowy BYD „Ocean Aesthetics”, model 2026 Seal 07 DM-i otrzymał opływową, zamkniętą atrapę przednią, smukłe zespoły reflektorów oraz trójsgmentowy dolny wlot powietrza. Subtelne modyfikacje obejmują usunięcie pasów LED pod reflektorami, natomiast tył zachowuje rodzinną, zintegrowaną sygnaturę świateł. Zaktualizowana sylwetka nieznacznie urasta do 4 995 mm długości, 1 900 mm szerokości i 1 495 mm wysokości, ze 2 900 mm rozstawem osi — o 15 mm dłuższą i 5 mm szerszą niż poprzedni model.

Wnętrze i technologia

Kokpit podtrzymuje minimalistyczne, rodzinne podejście BYD. Czysta konsola środkowa mieści 10,25-calowy zintegrowany zestaw wskaźników LCD oraz duży, 15,6-calowy pływający centralny ekran dotykowy. Praktyczne elementy to czteroramienna kierownica, dźwignia zmiany biegów umieszczona przy kolumnie kierownicy oraz 50W bezprzewodowa ładowarka. Systemy infotainment i łączność zostały dostrojone pod kątem codziennej użyteczności, a odświeżone wnętrze skupia się na komforcie i technologii.

Nowe systemy wspomagania kierowcy: God’s Eye-B (DiPilot 300)

Jedną z kluczowych modernizacji jest integracja pakietu wspomagania jazdy „God’s Eye-B”, znanego również jako DiPilot 300. Nowy system wykorzystuje lidar zamontowany na dachu, co poszerza możliwości percepcyjne i pozwala na bogatsze funkcje wspomagania jazdy, w tym ulepszone wsparcie w ruchu miejskim. Dzięki dodatkowi lidarowemu Seal 07 DM-i dąży do bezpieczniejszej i bardziej zaawansowanej funkcjonalności na poziomie Level 2+ w złożonych scenariuszach drogowych.

Osiągi i układ napędowy

Pod maską model 2026 Seal 07 DM-i zachowuje hybrydową architekturę plug-in DM5.0 BYD. Opcje napędowe odpowiadają poprzedniej generacji: wolnossący silnik 1.5 o mocy do 74 kW lub turbodoładowany 1.5T o mocy 115 kW, w połączeniu z silnikami elektrycznymi rozwijającymi 160 kW (215 KM) lub 200 kW (268 KM). W zależności od specyfikacji pojazd oferuje czysto elektryczny zasięg według cyklu CLTC na poziomie około 70 km lub 125 km, co czyni go mocnym kandydatem do codziennych elektrycznych dojazdów oraz poprawionej ekonomii paliwowej podczas dłuższych tras.

Pozycjonowanie rynkowe i porównanie

Model 2026 Seal 07 DM-i jest kierowany do nabywców poszukujących wydajnego sedana hybrydowego plug-in z zaawansowanymi systemami ADAS i przekonującym zasięgiem elektrycznym. W porównaniu z modelem wprowadzonym w poprzednim miesiącu, ten facelift stawia na ulepszenia sprzętowe i programowe dotyczące inteligentnej jazdy, zamiast drastycznych zmian mechanicznych. W zestawieniu z konkurencją w segmencie sedanów hybrydowych, kombinacja technologii hybrydowej DM5.0 BYD, konkurencyjnego zasięgu CLTC oraz nowego, lidarowego DiPilot 300 sprawia, że Seal 07 DM-i jest bogato wyposażoną opcją dla kierowców ceniących nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Szybkie dane techniczne

  • Długość/Szerokość/Wysokość: 4 995 / 1 900 / 1 495 mm
  • Rozstaw osi: 2 900 mm
  • Układy napędowe: 1.5L (74 kW) lub 1.5T (115 kW) + silniki elektryczne (160 kW / 200 kW)
  • Zasięg elektryczny (CLTC): ~70 km lub ~125 km
  • Kluczowe cechy: lidar na dachu, God’s Eye-B (DiPilot 300), 15,6-calowy ekran centralny, 10,25-calowy zestaw wskaźników

Podsumowując, facelift 2026 Seal 07 DM-i wzmacnia ofertę BYD dzięki systemom ADAS wspieranym przez lidar i subtelnym zmianom stylistycznym, zwiększając jego atrakcyjność na rynku hybryd plug-in.

Źródło: smarti

Komentarze

Zostaw komentarz