Nowe rendery BMW iX1 sygnalizują pełne przejście na design Neue Klasse

Nowe rendery BMW iX1 sygnalizują pełne przejście na design Neue Klasse

0 Komentarze

4 Minuty

Nowe rendery BMW iX1 sygnalizują pełne przejście na design Neue Klasse

BMW stopniowo wdraża język projektowy Neue Klasse w całej gamie, a najnowsza cyfrowa zapowiedź wskazuje, że iX1 wchodzi w tę erę. Zainspirowane niedawno ujawnionym iX3, który zadebiutował na Salonie Motoryzacyjnym w Monachium w 2025 roku, nowe rendery następnej generacji iX1 — stworzone przez Kolesa — przedstawiają kompaktowy, elektryczny crossover mocno czerpiący z wyglądu większego modelu i przyjmujący nowoczesne cechy stylistyczne BMW dla elektrycznych SUV-ów.

Design: wersja Neue Klasse w pomniejszeniu

Koncepcja tych wizualizacji jest jasna: pomniejszyć twarz iX3 w stylu Neue Klasse do formatu subkompaktowego. Wyobrażony iX1 zastępuje starszy, bardziej tradycyjny przód X1 nową fasadą Neue Klasse — z płynnie zintegrowanymi reflektorami i osłoną, nową geometrią zderzaka oraz przeprojektowanym centralnym wlotem powietrza. Z tyłu grafika świateł nawiązuje do charakterystycznej, wąskiej taśmy LED iX3. Sugerowana w renderach pokrywa bagażnika wygląda na uchylną w sposób dzielony, a tablica rejestracyjna umieszczona jest na klapie, a nie na zderzaku — rozwiązanie nieco odróżniające go od iX3.

Proporcje zewnętrzne i uwagi stylistyczne

Ogólne proporcje w renderingach pokazują zwartą sylwetkę przypominającą pomniejszony iX3 — co entuzjaści mogą chwalić za spójność wizualną lub uznać za pochodną. Spodziewaj się krótszych zwisów, wyższego prześwitu typowego dla crossoverów oraz detali aerodynamicznych dopracowanych pod kątem optymalizacji zasięgu elektrycznego.

Specyfikacja i oczekiwane cechy techniczne

BMW nie udostępniło jeszcze oficjalnych specyfikacji dla iX1 na 2027 rok, ale na podstawie trendów platformy i tego, co oferuje iX3 na architekturze Neue Klasse, realistyczne oczekiwania obejmują:

  • Architektura elektryczna inspirowana NEUE KLASSE oferująca lepszą efektywność i zwiększony zasięg
  • Opcje baterii prawdopodobnie od pakietu podstawowego dla klientów miejskich po baterię średniego zasięgu zapewniającą konkurencyjne wyniki WLTP/EPA
  • Wersje z jednym silnikiem i napędem na tylną oś oraz opcjonalne warianty AWD z dwoma silnikami dla dynamiczniejszych odmian
  • Zaawansowane możliwości ładowania z wyższą mocą pokładową w porównaniu z obecnym iX1

Osiągi i charakterystyka jazdy

Następny iX1 — jeśli podąży za inżynieryjnymi celami Neue Klasse BMW — powinien oferować ostrzejsze dostarczanie momentu obrotowego, lepsze rozłożenie masy i zawieszenie dostrojone zarówno pod miejską zwrotność, jak i stabilność na autostradzie. Dane przyspieszenia będą zależeć od wybranego układu napędowego; można oczekiwać sportowych wariantów podkreślających tradycyjną dynamikę jazdy BMW nawet w kompaktowym, elektrycznym crossoverze.

Pozycjonowanie rynkowe i konkurenci

iX1 będzie zajmował segment premium wśród subkompaktowych, elektrycznych SUV-ów, konkurując z takimi rywalami jak Audi Q3 e-tron, elektryczne warianty Mercedes EQA/GLA oraz innymi luksusowymi, kompaktowymi crossoverami elektrycznymi. Jego przewagą będzie stylistyka Neue Klasse połączona ze zwartą sylwetką, materiałami premium i charakterystycznym doświadczeniem jazdy BMW, skierowanym do młodszych, miejskich nabywców szukających elektrycznej opcji z prestiżem marki.

Porównania: iX1 vs. iX3 i X1

W porównaniu z iX3 iX1 będzie mniejszy, z krótszym rozstawem osi i mniejszą pojemnością bagażnika, ale będzie dążył do odzwierciedlenia języka stylistycznego i technologicznych ulepszeń iX3. Spalinowy X1 prawdopodobnie otrzyma podobne odświeżenie wizualne — spodziewane są facelifty środkowego cyklu zarówno dla X1, jak i iX1 — co oznacza, że estetyka Neue Klasse powinna pojawić się na wersjach ICE i EV do roku modelowego 2027.

Harmonogram: kiedy może pojawić się nowy iX1?

BMW nie potwierdziło daty premiery. Biorąc pod uwagę cykl produkcyjny obecnego X1 oraz fakt, że rynek amerykański klasyfikuje bieżący X1 jako model 2026, rozsądną prognozą jest wejście odświeżonego X1 i przeprojektowanego iX1 w roku modelowym 2027.

Podsumowanie

Te rendery Kolesa stanowią prawdopodobny podgląd na to, jak BMW może skalować design Neue Klasse do subkompaktowego, elektrycznego crossovera. Choć niektórzy mogą uznać wygląd „pomniejszonego iX3” za zbyt pochodny, ruch ten pokazuje zaangażowanie BMW w spójny język projektowy między modelami elektrycznymi i spalinowymi — wprowadzając zaawansowaną architekturę EV, odświeżoną stylistykę i silniejsze pozycjonowanie na rynku w segmencie kompaktowych samochodów premium.

Źródło: autoevolution

Komentarze

Zostaw komentarz