4 Minuty
Wskrzeszenie legendy z nowoczesnym akcentem
Wielu producentów sięgnęło do swoich archiwów, by przywrócić klasyczne modele, a Honda jest kolejną marką, która reaktywuje Prelude. Po 24-letniej nieobecności sportowy emblemat znów wraca — najpierw w Japonii, zbudowany na współczesnej platformie.
Nowe Prelude nie jest surową maszyną torową. To stylowy, kompaktowy liftback coupe, który dzieli znaczną część podwozia z jedenastą generacją Hondy Civic. Oznacza to układ 2+2 z jedną klapą bagażnika zamiast typowego dwudrzwiowego coupe. Dla nabywców szukających połączenia atrakcyjnego designu, codziennej użyteczności i hybrydowej efektywności, Prelude ma zająć niszę między kompaktową sportowością a premiumową propozycją dojazdową.
Stylistyka i projekt
Wygląd produkcyjny vs. wizje konceptowe
Produkcjonowy Prelude prezentuje czystą, nowoczesną twarz w aktualnym języku projektowym Hondy, jednak w sieci krąży już wiele wariantów stworzonych wyobraźnią fanów. Render CGI autorstwa użytkownika Instagrama @jlord8 przedstawia Prelude ze zdecydowanie ostrzejszym, szpiczastym przodem, zmienionymi reflektorami i małymi wlotami między klasterami świateł. Obecne są oczywiste nawiązania do Mugen, które nadają autu bardziej agresywny wygląd, zainspirowany latami 90. Rzeczywisty model zachowuje współczesną estetykę, którą niektórzy porównują do większych sedanów, natomiast fanowski projekt próbuje nawiązać do sportowego charakteru wcześniejszych Preludów.
Wnętrze i technologia
Model 2026 w dużej mierze zapożycza rozwiązania kabinowe i technologie od Civica oraz Acury Integra. Wyróżniki to nastrojowe oświetlenie wnętrza, 9-calowy ekran systemu infotainment z wbudowanymi usługami Google, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, klimatyzacja dwustrefowa oraz premiumowy system audio Bose. Skórzano-zamszowe tapicerki, ogrzewane przednie fotele oraz zestaw opcjonalnych pakietów wyposażenia sprawiają, że wnętrze jest konkurencyjne w segmencie kompaktów premium.

Osiągi i układ napędowy
Pod maską Prelude stosuje hybrydowy system samodoładowujący Honda e:HEV, tę samą architekturę hybrydową, którą można znaleźć w Honda Civic Hybrid. Układ łączy wolnossący silnik czterocylindrowy 2.0 l z dwoma silnikami elektrycznymi. Poszczególne moce jednostek to 141 hp (143 PS / 105 kW) i 134 lb-ft (182 Nm) dla silnika benzynowego, natomiast układ elektryczny może dostarczyć 181 hp (184 PS / 135 kW) i 232 lb-ft (315 Nm) momentu. Łączna moc systemu została oceniona na 200 hp (203 PS / 149 kW) z 232 lb-ft (315 Nm) momentu obrotowego. Oficjalne czasy 0–60 mph nie zostały opublikowane, jednak Prelude pozycjonowany jest jako szybki i oszczędny kompakt, a nie samochód stricte wyczynowy.
Niektóre elementy nadwozia i mechaniki są współdzielone z modelami nastawionymi na osiągi, takimi jak Civic Type R, co poprawia potencjał prowadzenia i ułatwia wspólne wykorzystanie komponentów przy rozsądnych kosztach rozwoju.

Pozycjonowanie na rynku i konkurenci
Honda pozycjonuje nowego Preluda jako stylowy liftback coupe z ukierunkowaniem na hybrydową efektywność, dla kupujących, którzy chcą sportowego wyglądu bez kompromisów torowych typowych dla aut sportowych. W konkurencji będzie mierzony z kompaktowymi coupe premium, sportowymi liftbackami i wysoko doposażonymi kompaktowymi sedanami oferującymi zaawansowane systemy infotainment, wydajne układy hybrydowe i atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Porównywalne rywali stanowią sportowe wersje Civica, kompaktowe modele premium Toyoty i Mazdy oraz niszowe propozycje marek europejskich, kierowane do klientów ceniących styl i nowoczesne technologie.

Porównania i wnioski dla kupujących
Porównaj Prelude z Civic Hybrid, by lepiej zrozumieć wspólny napęd, oraz z Civic Type R, jeśli chodzi o współdzielone elementy mechaniczne. Cechą wyróżniającą jest układ i opakowanie: Prelude kładzie nacisk na sylwetkę przypominającą coupe przy praktyczności liftbacka. Fani Preluda z lat 90. mogą preferować fanowski render inspirowany Mugenem, podczas gdy mainstreamowi nabywcy prawdopodobnie docenią nowoczesną, dobrze wyposażoną wersję produkcyjną.
Ostatecznie odrodzony Prelude to przemyślane połączenie nawiązań do dziedzictwa i współczesnej hybrydowej wydajności, skierowane do kierowców chcących auta z charakterem, nowoczesną technologią i praktycznością na co dzień w kompaktowym wydaniu.
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz