Ford Everest Tremor — cyfrowa modyfikacja czy praktyczny terenowiec?

Ford Everest Tremor — cyfrowa modyfikacja czy praktyczny terenowiec?

0 Komentarze Anna Majewska

5 Minuty

Ford Everest Tremor pozostaje kluczowym modelem w zagranicznej ofercie SUV-ów Forda, mimo że Blue Oval nie sprzedaje już Everesta na rynkach Nowego Świata. Wprowadzony do produkcji pod koniec 2024 roku, Tremor dołącza do gamy Everest obok wersji Ambiente, Trend, Sport, Platinum i Black Edition. Stworzony z myślą o jeździe terenowej, Tremor łączy konkretne modyfikacje podwozia, ulepszone zawieszenie i szereg praktycznego wyposażenia przeznaczonego na trudny teren — ale co się dzieje, gdy artysta cyfrowy nadaje mu bardziej sportowy, tuningowy wygląd?

Odświeżenie designu: zrenderowane modyfikacje

Australijski projektant @kelsonik niedawno opublikował cyfrową wizualizację, która przeobraża Tremora w bardziej agresywny, uliczny styl. Makieta zastępuje fabryczną kratę w kształcie plastra miodu sportową, pełnowymiarową kratą i montuje przeprojektowany zderzak z wyraźnym centralnym wlotem powietrza oraz podwójnymi bocznymi wylotami. Zintegrowany apron nadaje przedniej części niższy, bardziej zdecydowany wygląd, a całe nadwozie zdaje się być osadzone bliżej ziemi. Nowe felgi zestawiono z masywnymi, lecz relatywnie węższymi oponami, wymieniając część zdolności terenowych na ostrzejszą prezencję na drodze.

Jak wizualne modyfikacje zmieniają charakter Everesta

Gdzie seryjny Tremor podkreśla użytkowość i prześwit, wizualizacja skłania się ku wyglądowi inspirowanemu wydajnością. Zmiana wysokości jazdy oraz zestawu kół/ogumienia sugeruje lepsze właściwości jezdne na asfalcie i bardziej atletyczną sylwetkę — ale jednocześnie zmniejsza zdolność Tremora do wykonywania prawdziwych zadań terenowych.

Specyfikacja pojazdu

Produkcjny Tremor zachowuje nacisk na zdolności użytkowe. Kluczowe dane techniczne obejmują:

  • Silnik: 3,0‑litrowy turbodiesel V6 (stosowany w wersjach Tremor, Platinum i Sport)
  • Moc: 247 KM (250 PS / 184 kW)
  • Maks. moment obrotowy: 443 lb-ft (600 Nm)
  • Ładowność holowania: 3 500 kg (7 716 lbs) maksymalna dopuszczalna masa przyczepy hamowanej
  • Prześwit: +26 mm (1 cal) w stosunku do standardowego Everesta dzięki oponom all-terrain
  • Tryby jazdy: zawiera dedykowany tryb Rock Crawl unikalny dla rodziny Everest
  • System multimedialny: ekran dotykowy SYNC4

Praktyczne funkcje i wnętrze

Tremor jest wyposażony w funkcjonalne elementy do poważnego użytkowania: dodatkowe lampy LED, stalową osłonę pod silnikiem, solidne stopnie boczne oraz charakterystyczną kratę w kształcie plastra miodu. W środku fotele z tłoczonym napisem Tremor i akcentami ze skóry, dywaniki całoroczne oraz ciemne wykończenia podkreślają surowy, a jednocześnie dopracowany charakter kabiny. System SYNC4 zapewnia nowoczesną łączność.

Osiągi i możliwości terenowe

3,0‑litrowy turbodiesel V6 dostarcza imponujący moment obrotowy przy niskich obrotach, zoptymalizowany pod holowanie i przyczepność w terenie. Strojone zawieszenie Tremora, nowe sprężyny i opony terenowe zwiększają zdolności na nierównym podłożu i w połączeniu z trybem Rock Crawl nadają Everestowi Tremor autentyczne kompetencje terenowe w porównaniu z mniej wyposażonymi wersjami z 2,0‑litrowym dieslem bi‑turbo.

Pozycjonowanie rynkowe i konkurencja

Choć nie jest dostępny wszędzie, Everest Tremor jest skierowany do klientów, którzy oczekują komfortowego siedmioosobowego SUV-a z poważnymi możliwościami holowania i zdolnościami terenowymi. Na rynkach takich jak Australia konkuruje z rodzinnymi SUV-ami terenowymi oraz modelami opartymi na podwoziu pick-up, w tym z samochodami powiązanymi z VW Amarok. Unikalne połączenie turbodiesla V6, wysokiej zdolności holowania i dedykowanej technologii terenowej lokuje Tremora pomiędzy SUV-ami lifestyle’owymi a roboczymi 4x4.

Porównanie: seryjny Tremor vs. zrenderowana wersja

Cyfrowa metamorfoza nadaje Everestowi smuklejszy, bardziej sportowy wygląd, który przypadnie do gustu klientom ceniącym styl uliczny i prowadzenie na asfalcie. Jednak obniżenie zawieszenia i zastosowanie węższych opon kosztem prześwitu osłabia odporność samochodu w terenie. Dla entuzjastów szukających rzeczywistych możliwości terenowych i wszechstronnych osiągów holowniczych, produkcyjny Tremor pozostaje praktyczniejszym wyborem. Dla tych, którzy cenią indywidualny wygląd i ostrzejsze zachowanie na drodze, zrenderowany koncept jest atrakcyjnym ćwiczeniem stylistycznym.

Wnioski

Wirtualne mody pokazane przez @kelsonik to przekonujące ćwiczenie designerskie i dowód na to, jak wybory stylizacyjne mogą radykalnie zmienić charakter pojazdu. Choć zrenderowany Everest Tremor wygląda ostrzej i bardziej agresywnie, oznaczałoby to rezygnację z części terenowych zdolności modelu produkcyjnego — kompromis, którego wielu nabywców może nie zaakceptować. Ostatecznie, czy wolicie seryjnego Tremora, czy cyfrowo zmodyfikowaną wersję, zależy od tego, czy cenicie przede wszystkim możliwości, czy atrakcyjność wizualną.

Źródło: autoevolution

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz