4 Minuty
Renault po cichu przygotowuje nowy, niedrogi elektryczny samochód miejski, który przywraca ikoniczną nazwę: Twingo. Zdjęcia szpiegowskie z testów w Hiszpanii ukazują zamaskowany prototyp, który zachowuje kompaktowego ducha Twingo, jednocześnie przyjmując nowoczesne proporcje i rozwiązania typowe dla aut elektrycznych. Pozycjonowane poniżej modelu Renault 5 E-Tech, nowe Twingo E-Tech ma być entry-level w ofercie pojazdów elektrycznych marki, z konkurencyjną ceną startową poniżej 20 000 €.
Projekt i nadwozie
Aktualizacje stylistyczne
Prototyp prezentuje bardziej płaski przód i mocniej pochyloną szybę w porównaniu z trzeciej generacji Twingo (2014–2024). Całe proporcje wydają się nieco bardziej muskularne, z delikatnie większymi tylnymi szybami, a konwencjonalne klamki tylnych drzwi są teraz widoczne zamiast ukrytych. Z tyłu lampy wydają się być ewolucją charakterystycznego motywu świetlnego poprzednika, a napis Twingo może ponownie znaleźć się na klapie bagażnika pod diamentowym znakiem Renault.

Praktyczne szczegóły
Klapa bagażnika wygląda na większą i obiecuje praktyczniejszą przestrzeń ładunkową; tylny zderzak ma czysty, nieskomplikowany wygląd, a koła wyposażono w nakładki aerodynamiczne mające poprawić współczynnik oporu — priorytet przy optymalizacji zasięgu EV przeznaczonych do miasta.
Platforma i architektura techniczna
Nowe Twingo E-Tech ma być zbudowane na platformie AmpR Small (CMF-B EV), tej samej architekturze, która leży u podstaw modeli Renault 4 E-Tech, Renault 5 E-Tech, Alpine A290 oraz Nissan Micra EV. Współdzielenie tej modułowej platformy EV pozwala Renault optymalizować koszty, oferować konkurencyjny zasięg elektryczny i przyspieszać rozwój przystępnej cenowo gamy samochodów elektrycznych.

Specyfikacje i osiągi
Akumulator, silnik i zasięg
Źródła sugerują, że podstawowe Twingo będzie korzystać z tego samego układu co bazowy Renault 5 E-Tech: pojedynczego silnika elektrycznego o mocy około 95 ps (94 hp / 70 kW) współpracującego z pakietem akumulatorów o pojemności 40 kWh. Takie zestawienie powinno zapewnić zasięg WLTP rzędu ponad 320 km (około 200 mil) przy oszczędnej jeździe miejskiej i mieszanej. Wyższe wersje wyposażeniowe mogą wprowadzić mocniejsze silniki w zakresie 120–150 hp dla klientów oczekujących bardziej dynamicznych osiągów.
Dynamika jazdy
Jako kompaktowy samochód elektryczny prawdopodobnie dostrojony pod kątem miejskiej zwinności, układ oparty na pochodnych CMF-B EV ma na celu zrównoważenie manewrowości, reakcji przy niskich prędkościach i przewidywalnego prowadzenia podczas jazdy po mieście i przy ciasnym parkowaniu.
Pozycjonowanie rynkowe i cena
Renault chce, by Twingo E-Tech zajęło miejsce poniżej Renault 5 E-Tech w gamie i konkurowało z ultratanimi elektrycznymi rywalami, takimi jak Dacia Spring. Pogłoski mówią o cenie bazowej poniżej 20 000 € (około 23 500 $), co uczyniłoby je jednym z najbardziej przystępnych cenowo nowych miejskich samochodów elektrycznych w Europie po debiucie, możliwie w 2026 r. Ta strategia cenowa celuje w nabywców miejskich i osoby kupujące pierwsze EV, które szukają niskich kosztów eksploatacji i niewielkiego rozmiaru.
Porównania i konkurencja
Całkowicie nowe Twingo będzie konkurować z małymi elektrykami, takimi jak Dacia Spring, a pośrednio także z nadchodzącymi tanimi modelami innych głównych producentów. W porównaniu z Renault 5 E-Tech, Twingo powinno być mniejsze, tańsze i bardziej nastawione na praktyczność oraz efektywność niż na bezwzględne osiągi.
Podsumowanie
Odrodzone Twingo E-Tech od Renault wydaje się rozsądną, nowoczesną interpretacją miejskiego auta: kompaktowe wymiary zewnętrzne, poprawiona praktyczność, efektywna opcja akumulatora 40 kWh i docelowa cena poniżej 20 000 €. Jeśli Renault dostarczy solidny zasięg, użyteczną przestrzeń wewnętrzną i atrakcyjne wyceny, Twingo może stać się przekonującą propozycją dla kierowców miejskich planujących przejście na przystępny cenowo samochód elektryczny.
Źródło: autoevolution

Komentarze