Audi RS 6 Avant e‑tron: szpiegowskie zdjęcia pokazują nowe elektryczne kombi

Audi RS 6 Avant e‑tron: szpiegowskie zdjęcia pokazują nowe elektryczne kombi

0 Komentarze Tomasz Wójcik

4 Minuty

Audi cicho przekształca swoje wysokowydajne kombi w pełnoprawnego elektrycznego pretendenta, a najnowsze prototypy RS 6 Avant e‑tron uchwycone podczas testów w Niemczech podkreślają ten kierunek. Kamuflaż ukrywa wiele detali, ale kilka charakterystycznych rozwiązań stylistycznych i technicznych jest wyraźnie widocznych — w tym piętrowe klastery reflektorów, które nadają przodowi samochodu uderzająco BMW‑owaty wygląd. Niezależnie od tego, czy Audi celowo nawiązało do tego wzoru, efekt jest przekonujący i stawia RS 6 Avant e‑tron jako odważnego gracza w segmencie elektrycznych kombi sportowych.

Design: Charakterystyczny, nieco znajomy wygląd

RS 6 Avant e‑tron ma obfite osłony karoserii, lecz można rozpoznać kilka elementów konstrukcyjnych. Natychmiast rzucają się w oczy piętrowe klastery reflektorów, które nadają przedniej części pionowy, agresywny charakter, co niektórzy będą porównywać do ostatniej stylistyki BMW. Mimo to ogólne wykonanie wygląda na wyraźnie audiowskie — ostrzejsze kontury zderzaka, szeroki dolny wlot powietrza łączący wizualnie boczne wloty oraz zamknięta osłona chłodnicy sygnalizująca elektryczną architekturę. Z tyłu brak jest rur wydechowych, a tylną część ozdabiają agresywny dyfuzor i spoiler zamontowany na klapie bagażnika, które podkreślają sportowy charakter.

Exterior details

  • Szeroki, zintegrowany wlot powietrza w przednim zderzaku
  • Masywne nadkola i wyraźne progi boczne
  • Nowe wzory felg w parze z większymi hamulcami
  • Niższy prześwit i dostrojone zawieszenie poprawiające trakcję w zakrętach

Pod maską: PPE vs PPC

Ten RS 6 Avant e‑tron nie jest jedynie zelektryfikowaną wersją spalinowego RS 6 Avant. Podczas gdy konwencjonalne RS 6 ma korzystać z architektury PPC (Premium Platform Combustion) i hybrydowego V6 plugin, który może przekraczać 725 KM w mocy systemowej, elektryczny RS 6 oparty jest na architekturze PPE (Premium Platform Electric). Ta zmiana platformy wpływa na zabudowę, rozkład masy, chłodzenie i detale aerodynamiczne — dlatego e‑tron ma zamkniętą osłonę chłodnicy i brak końcówek wydechu.

Osiągi i układ napędowy

Oficjalne dane dotyczące układu napędowego są nadal ściśle strzeżone, lecz liczne doniesienia i testy prototypów sugerują, że RS 6 Avant e‑tron — wraz z siostrzaną limuzyną e‑tron — będzie celować w około 800 koni mechanicznych łącznie. To stawiałoby go nieco powyżej domniemanej mocy benzynowego RS 6, choć większa masa baterii może sprawić, że czasy przyspieszenia 0–62 mph (0–100 km/h) będą podobne. Spodziewaj się zestawu mocnych silników elektrycznych, zaawansowanego wektorowania momentu obrotowego oraz ulepszonych hamulców i systemów chłodzenia, by poradzić sobie z długotrwałą eksploatacją w wysokich obciążeniach.

Chassis and braking

Audi zdaje się wyposażać kombi w większe, skoncentrowane na wydajności hamulce, zmienione amortyzatory i systemy przeciwskrętne oraz niższy prześwit, by poprawić zdolności dynamiczne. Wszystkie te modyfikacje wpisują się w strojenie na poziomie RS, mające na celu pogodzenie codziennej użyteczności z możliwościami torowymi.

Pozycjonowanie na rynku i konkurenci

RS 6 Avant e‑tron ma być pozycjonowany jako flagowe elektryczne kombi klasy biznes/sport — łącząc praktyczność z osiągami bliskimi superaut. Naturalną grupą odbiorców będą klienci potrzebujący przestrzeni bagażowej i uniwersalności jazdy, a jednocześnie oczekujący osiągów EV i niższych emisji eksploatacyjnych. Konkurencję stanowić będą inne wysokowydajne elektryczne kombi i szybkie wersje kombi marek premium, a także pośrednio mocne modele z jednostkami spalinowymi, jak hybrydowy RS 6 Avant i inne performance Touring.

Porównania: Audi vs BMW Stylistyka i filozofia

Piętrowe reflektory skłaniają do bezpośrednich porównań wizualnych z BMW, lecz pod powierzchnią podejście Audi różni się — architektura PPE, unikalne zabudowanie przedniej części i specyficzne dla Audi strojenie podwozia. Część entuzjastów może preferować interpretację BMW; inni twierdzić będą, że RS 6 Avant e‑tron lepiej łączy znajome akcenty z czystą, elektryczną estetyką Audi.

Kiedy zadebiutuje?

Oczekuje się, że pierwszy RS 6 Avant e‑tron zadebiutuje w 2026 roku jako model na rok 2027, a ostateczne specyfikacje zostaną ogłoszone bliżej premiery. Do tego czasu zdjęcia szpiegowskie i obserwacje prototypów będą stopniowo ujawniać, jak Audi równoważy agresywne osiągi RS z efektywnością elektryczną i codzienną praktycznością.

Źródło: autoevolution

Hej! Tu Tomek. Od dzieciaka marzyłem o testowaniu samochodów – dziś spełniam to marzenie jako recenzent. Uwielbiam porównywać modele, sprawdzać ich mocne i słabe strony i dzielić się z Wami rzetelną o

Komentarze

Zostaw komentarz