Porsche rozszerza elektryczne Cayenne Coupe — szpiegowskie zdjęcia wskazują na topowy Turbo GT

Porsche rozszerza elektryczne Cayenne Coupe — szpiegowskie zdjęcia wskazują na topowy Turbo GT

0 Komentarze Tomasz Wójcik

3 Minuty

Porsche w ciszy rozszerza swoją elektryczną ofertę Cayenne, a najnowsze szpiegowskie zdjęcia z Nürburgringu sugerują, że firma przygotowuje mocno zorientowany na osiągi, wysokowydajny model Cayenne Coupe EV. Zamaskowany prototyp został sfotografowany zarówno na torze, jak i na drogach wokół słynnego niemieckiego obiektu, a obserwatorzy uważają, że ukryte elementy aerodynamiczne i agresywna karoseria wskazują na wariant z najwyższej półki.

Projekt i aerodynamika

Pod fałszywym okryciem testowy egzemplarz ujawnia ostrzejsze przednie i tylne pasy, wyraźne tylne skrzydło oraz inne dodatki aerodynamiczne, które sugerują obecność pakietu aero, a nie tylko zwykłe maskowanie. Sylwetka Coupe zachowuje opadającą linię dachu spalinowego odpowiednika, ale prezentuje się zauważalnie bardziej agresywnie — kierunek stylistyczny zgodny z modelami Porsche noszącymi oznaczenia Turbo lub GT.

Specyfikacje

Platforma i podzespoły

Rodzina Cayenne Coupe EV będzie oparta na architekturze Porsche PPE41C — bliskim krewnym platformy PPE z Macana EV, lecz z ulepszoną technologią baterii i silnikami elektrycznymi dostosowanymi do większego nadwozia SUV. Raportowana wydajność ładowania jest imponująca: do 400 kW ładowania DC, co pozwala uzupełnić baterię od 10% do 80% w około 16 minut. Szacowany zasięg dla niektórych wariantów wynosi co najmniej 370 mil (595 km) według cyklu WLTP/estymacji.

Ładowanie i wygoda

Porsche zaoferuje opcjonalną ładowarkę bezprzewodową — w praktyce wodoszczelną podkładkę indukcyjną o mocy do 11 kW — dla wygodnego ładowania domowego i szybkich doładowań między trasami.

Osiągi

Pogłoski wskazują na szeroki zakres osiągów w całej gamie. Modele podstawowe mają zaczynać się około 400 koni mechanicznych, warianty S mogą osiągać 600–700 KM, natomiast głośny top-of-the-line — prawdopodobnie oznaczony jako Cayenne Coupe EV Turbo GT — ma generować ponad 1 000 KM. Jeśli te doniesienia się potwierdzą, elektryczny Cayenne Coupe uplasuje się w czołówce najszybszych i najpotężniejszych luksusowych SUV-ów sportowych, zdolny konkurować z Tesla Model X Plaid i wyprzedzać niektóre egzotyczne crossovery z silnikami spalinowymi.

Pozycjonowanie rynkowe i porównania

Porsche wydaje się pozycjonować Cayenne Coupe EV jako luksusowy, nastawiony na osiągi elektryczny SUV, łączący codzienną funkcjonalność z dynamiką przydatną na torze. Przy potencjalnej czterocyfrowej mocy model mógłby bezpośrednio konkurować z takimi rywalami jak Ferrari Purosangue, Aston Martin DBX707 czy Lamborghini Urus oraz — w kategoriach surowej mocy — dorównać historycznym wartościom samochodów takich jak oryginalny Bugatti Veyron.

Perspektywy premiery

Źródła sugerują możliwe odsłonięcie w nadchodzących miesiącach, choć dostawy mogą przebiegać według konwencjonalnego harmonogramu, z wprowadzeniem jako model roku 2027 na niektórych rynkach i prawdopodobnym rozpoczęciem dostaw w 2026 roku w miarę zwiększania produkcji. Rodzina Cayenne Coupe EV od Porsche obiecuje skalowalną wydajność — od efektywnych wariantów o dużym zasięgu po ekstremalny Turbo GT, który ma na celu zdefiniować na nowo segment sportowych SUV-ów.

Źródło: autoevolution

Hej! Tu Tomek. Od dzieciaka marzyłem o testowaniu samochodów – dziś spełniam to marzenie jako recenzent. Uwielbiam porównywać modele, sprawdzać ich mocne i słabe strony i dzielić się z Wami rzetelną o

Komentarze

Zostaw komentarz