Changan Nevo A07 2026: odświeżony duży sedan elektryczny z zasięgiem do 1 570 km

Changan Nevo A07 2026: odświeżony duży sedan elektryczny z zasięgiem do 1 570 km

0 Komentarze Łukasz Kamiński

5 Minuty

Changan przedstawił model Nevo A07 na 2026 rok, odświeżony duży sedan elektryczny, który trafia do sprzedaży w Chinach z ceną wyjściową 139,900 juanów (około 19,640 USD). 4,9-metrowy A07 oferowany jest w dwóch rodzinach układów napędowych — jako czyste BEV oraz jako wariant z wydłużonym zasięgiem EREV — przy czym EREV zapewnia imponujący łączny zasięg do 1,570 km według testów CLTC. Nevo A07 (krajowa nazwa Qiyuan A07) jest modelem kluczowym w ofercie Changan Nevo i nadal realizuje ambicje marki w segmencie masowych pojazdów nowych energii.

Pozycjonowanie rynkowe i kontekst sprzedaży

Changan Nevo jest sub-marką Changan Automobile skoncentrowaną na masowej sprzedaży samochodów nowych energii. Marka oferuje obecnie siedem modeli i osiąga silne wyniki na rodzimym rynku EV: od stycznia do lipca 2025 zanotowała 116,710 dostaw w Chinach. Sam Nevo A07 odpowiadał za 28,5% tej liczby, z 33,318 sprzedanymi egzemplarzami, co podkreśla rangę sedana jako flagowego produktu marki. Uproszczona linia A07 na 2026 rok celuje w klientów mainstreamowych, oferując bardziej przejrzyste opcje i konkurencyjne ceny.

Stylistyka zewnętrzna i wymiary

Nevo A07 na 2026 rok zachowuje współczesny język stylistyczny Changan Nevo. Z przodu smukłe lampy do jazdy dziennej łączą się paskiem LED na całej szerokości. Reflektory osadzone są niżej w zderzaku, a płaska osłona grilla z aktywnymi wlotami powietrza pomaga zmniejszyć opory; Changan podaje niski współczynnik oporu powietrza 0.22 Cd. Na bokach A07 ma schowane klamki drzwiowe i opływową, coupe'ową linię dachu, dopełnioną sportowymi pięcioramiennymi felgami 19 cali. Z tyłu spojler typu ducktail i ciągły element tylnych świateł podkreślają aerodynamiczny i nowoczesny charakter auta.

Wymiary wynoszą 4,905 mm długości, 1,910 mm szerokości i 1,480 mm wysokości, z rozstawem osi 2,900 mm — około 15 mm krócej niż Toyota Camry 2025 — co klasyfikuje Nevo A07 do segmentu dużych sedanów dla kupujących szukających przestronnej kabiny i stabilności na autostradzie.

Wnętrze i technologia

Wnętrze utrzymano w minimalistycznym charakterze, rezygnując z tradycyjnego zestawu wskaźników na rzecz rozszerzonego wyświetlacza HUD z rzeczywistością rozszerzoną (AR), który prezentuje kluczowe informacje dla kierowcy. Kierownica w kształcie litery D z dwoma ramionami skrywa za sobą kompaktowy elektroniczny wybierak biegów. System infotainment napędza procesor Qualcomm Snapdragon 8155 i duży, pływający ekran dotykowy 15,4 cala. Praktyczność zapewniają dwa bezprzewodowe panele do ładowania telefonów w tunelu środkowym, pojemny schowek oraz podwójne uchwyty na napoje. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i udogodnienia zmierzają do poziomu autonomii L2, w tym adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości i system kamer 360° z trybem „przezroczystego podwozia”.

Układ napędowy i zasięg

Model BEV

Wariant BEV wykorzystuje silnik elektryczny o mocy 190 kW (255 KM) umieszczony na tylnej osi, sparowany z baterią LFP o pojemności 79 kWh dostarczoną przez CALB. Changan podaje zasięg CLTC na poziomie 730 km dla tej konfiguracji. W porównaniu z modelem A07 z 2025 roku, oferta BEV na 2026 została uproszczona — wcześniej dostępne były różne rozmiary baterii (56,1 kWh, 68,8 kWh LFP oraz opcja 80 kWh NMC) i słabszy silnik 160 kW.

Model EREV

Wersja EREV (extended-range electric vehicle) korzysta z silnika elektrycznego 200 kW (268 KM) na tylnej osi oraz baterii CATL 35,1 kWh, która zapewnia około 310 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym według CLTC. 1,5-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy 72 kW (97 KM) pełni funkcję generatora, a przy 45-litrowym zbiorniku paliwa łączny zasięg CLTC sięga do 1,570 km — rozwiązanie atrakcyjne dla kierowców potrzebujących większej elastyczności na długich trasach bez częstego ładowania.

Poziomy wyposażenia, funkcje i ceny

Na 2026 rok Changan uprościł gamę A07 do czterech wersji, zamiast dziesięciu w poprzednim roku. W standardzie wersji podstawowej znajdują się elektryczna klapa bagażnika, panoramiczny dach, pokładowe karaoke, kamery 360° z trybem „przezroczystego podwozia” oraz systemy wspomagania kierowcy poziomu L2 z adaptacyjnym tempomatem. Ceny wahają się od 139,900 do 159,900 juanów (około 19,640–22,450 USD). Promocja ograniczona czasowo może obniżyć zakres do około 129,900–149,900 juanów (około 18,240–21,050 USD).

Wersje Nevo A07 na 2026 i sugerowane ceny (Chiny):

  • Changan Nevo A07 EREV Luxury – 139,900 yuan (≈19,640 USD)
  • Changan Nevo A07 EREV Flagship – 149,900 yuan (≈21,050 USD)
  • Changan Nevo A07 BEV Luxury – 149,900 yuan (≈21,050 USD)
  • Changan Nevo A07 BEV Flagship – 159,900 yuan (≈22,450 USD)

Porównanie

W konfrontacji z sedanami klasy średniej i dużej, Nevo A07 prezentuje się jako opłacalny, technologicznie zaawansowany samochód elektryczny oferujący mocny zasięg zarówno w wariancie BEV, jak i EREV. W porównaniu z wersją 2025, model 2026 skupia się na mniejszej liczbie, lecz bardziej wydajnych konfiguracji, poprawiając osiągi i maksymalny zasięg. W zestawieniu z konwencjonalnymi rywalami, takimi jak Toyota Camry, A07 oferuje przewagi typowe dla EV: natychmiastowy moment obrotowy, zaawansowaną łączność i bardziej nowoczesną, aerodynamiczną sylwetkę.

Podsumowanie

Changan Nevo A07 2026 to konkurencyjna propozycja w segmencie mainstreamowych sedanów elektrycznych, łącząca oszczędną stylistykę zewnętrzną, zaawansowane technologicznie wnętrze oraz elastyczne opcje napędu, które przemówią do kierowców ceniących zasięg i nowinki techniczne. Dzięki mocnym wartościom zasięgu według CLTC, uproszczonej ofercie wyposażenia i przystępnym cenom, A07 ma szansę pozostać jednym z najlepiej sprzedających się modeli Changan Nevo w miarę rozwoju marki na chińskim rynku pojazdów nowych energii.

Źródło: smarti

Cześć, jestem Łukasz! Motoryzacją interesuję się od lat, ale najbardziej fascynuje mnie to, jak zmienia się rynek i jak pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji. Tworzę poradniki, analizy i a

Komentarze

Zostaw komentarz