5 Minuty
Ósma generacja Chevrolet Corvette wchodzi w rok modelowy 2026 z istotnymi ulepszeniami technologicznymi i wnętrza — oraz z nadchodzącym, ultra-wydajnym modelem ZR1X. Konfigurator online Chevroleta jest dostępny dla większości wersji, ujawniając zaktualizowane ceny i dane techniczne dla Stingray, hybrydowego E-Ray, Z06 i ZR1, podczas gdy opcje i pełne ceny ZR1X wciąż nie zostały udostępnione w narzędziu na wrzesień 2025.
Cennik i podział wersji
Podstawowa wersja i opłata za dostawę
Wersja podstawowa Stingray — napędzana małym blokiem V8 o pojemności 6,2 litra, generującym około 490–495 KM — zaczyna się teraz od 70 000 USD, przed doliczeniem opłaty za dostawę w wysokości 1 995 USD, która obowiązuje w całej gamie, w tym dla 1 064-konnej ZR1. Podstawowy poziom wyposażenia Stingray nosi oznaczenie 1LT, podczas gdy pozostałe warianty sportowe zaczynają się od specyfikacji 1LZ.
Warianty średniej i torowe
W wyższych wersjach hybrydowy E-Ray łączy 6,2-litrowy silnik V8 Stingraya z przednim zespołem napędowym elektrycznym, oferując połączony pakiet osiągów hybrydowych w cenie 108 600 USD dla coupe i 115 600 USD dla kabrioleta. Model zorientowany na tor, Z06, kosztuje 117 700 USD (coupe) lub 124 700 USD (kabriolet) dla klientów, którzy cenią wysokoobrotowe jednostki wolnossące i układy jezdne skonfigurowane pod ściganie.
Ceny najwyższych wersji
Ponieważ ZR1 wywodzi się z platformy Z06, wiąże się z nim premia cenowa: narzędzie konfiguracji Chevroleta podaje MSRP w wysokości 180 400 USD dla coupe i 190 400 USD dla kabrioleta (podstawowa specyfikacja 1LZ). Skonfigurowane z wszystkimi opcjami i dostawą — Chevrolet oferuje odbiór w National Corvette Museum — topowe egzemplarze ZR1 mogą kosztować w okolicach połowy 250 000 USD. Hybrydowy „brat” w gamie, ZR1X, ma być dostępny od podstawowego MSRP 205 400 USD dla coupe 1LZ, a kabriolet ma być wyceniony na 215 400 USD; warianty 1LZ i wyższe 3LZ mają pojawić się w konfiguratorze do końca 2025 roku.

Ulepszenia technologiczne i wnętrza
Chevrolet skupił się na cyfrowych i skoncentrowanych na kierowcy udoskonaleniach na 2026 rok. Kontrowersyjna „ściana” przycisków została usunięta na rzecz czyściejszego tunelu środkowego, a zamiast wcześniejszego pokrętła wyboru trybu jazdy zastosowano przełącznik typu toggle. Systemy infotainment i zestaw wskaźników otrzymały znaczne aktualizacje: 14,0-calowy centralny ekran dotykowy, 12,7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 6,6-calowy pomocniczy ekran zamontowany po lewej stronie kierownicy, zapewniający szybki dostęp do danych podróży, ustawień wyświetlacza przeziernego (HUD) i zarządzania trakcją.

Wyświetlacz pomocniczy jest konfigurowalny przez kierowcę, przydatny do telemetrii i strojenia osiągów, a nowy tryb jazdy PTM Pro pozwala wyłączyć systemy kontroli trakcji i stabilności w pełni na potrzeby dni torowych lub dynamicznej jazdy — dzięki czemu Corvette staje się bardziej konfigurowalna zarówno dla entuzjastów, jak i użytkowników profesjonalnych.
Nadwozie, materiały i podzespoły osiągów
Większość linii nadwozia C8 została zachowana, ale do palety kolorów dołączyły nowe lakiery — Roswell Green Metallic i Blade Silver — wraz z odświeżonymi pasami centralnymi. Na 2026 rok dostępny jest fabrycznie montowany panel dachowy ze szkła elektrochromatycznego; ze względu na specjalistyczne wiązki przewodów nie można go doposażyć w samochodach z 2025 roku i wcześniejszych. Po stronie osiągów pakiet ZR1 ZTK Performance obejmuje teraz ulepszone, 10-tłoczkowe zaciski przednie i 6-tłoczkowe zaciski tylne, co poprawia zdolność termiczną i siłę hamowania.

Porównania, zalety i znaczenie rynkowe
Z perspektywy technologii i osiągów Corvette 2026 zmniejsza dystans między tradycyjnymi superautami a przystępnymi amerykańskimi samochodami sportowymi. E-Ray jako hybryda potwierdza zaangażowanie Chevroleta w elektryfikację osiągów, podczas gdy ZR1 i nadchodzący ZR1X przesuwają granice w zakresie układów napędowych i podzespołów hamulcowych. Dla nabywców szukających zaawansowanego infotainmentu, konfigurowalnych wyświetlaczy dla kierowcy i systemów zdolnych do jazdy torowej, takich jak PTM Pro, oferta Corvette 2026 stanowi konkurencyjną propozycję wobec europejskich rywali — szczególnie biorąc pod uwagę szeroką gamę wersji, opcji i wzmocnioną architekturę cyfrową.
Zastosowania
- Samochód codziennego użytku z zaawansowanym infotainmentem i opcjami komfortu: Stingray lub E-Ray.
- Okazjonalny entuzjasta torowy: Z06 z pakietami wydajnościowymi i wyłączonym PTM Pro.
- Kolekcjoner lub klient nastawiony na osiągi: ZR1 lub nadchodzący ZR1X z ulepszeniami ZTK i możliwością odbioru w muzeum.
Ogólnie rzecz biorąc, gama Corvette 2026 łączy nowoczesną technologię pokładową, eksperymenty z hybrydami i poważne podzespoły torowe, utrzymując Chevroleta w konkurencyjnej pozycji zarówno w zakresie osiągów, jak i technologii.
Źródło: autoevolution

Komentarze