Tuning skupia się na BMW M5 Sedan z 2025 roku

Tuning skupia się na BMW M5 Sedan z 2025 roku

0 Komentarze Łukasz Kamiński

4 Minuty

Tuning skupia się na BMW M5 Sedan z 2025 roku

Najnowszy BMW M5 Sedan coraz częściej staje się ulubieńcem tunerów, a efektowny egzemplarz pojawił się niedawno w Dubaju. Kilka znanych firm tuningowych zaczęło już przerabiać plug-in hybrid M5, a kontrowersyjny Mansory zaprezentował na początku roku swoją ekstrawagancką interpretację. Fotografowany egzemplarz, udostępniony w mediach społecznościowych przez @stage4tuning, wygląda w dużej mierze jak z fabryki z kilkoma dokręcanymi elementami, ale historia tuningu tego modelu jest daleka od zakończenia.

Design and Visual Changes

Wizualnie dubajskie M5 ma odważny, choć dzielący gust wygląd. Na podstawie zdjęć wykonanych w słabym świetle widać niebieski lakier, czarne felgi oraz dodatkowe czarne akcenty. Podświetlana osłona chłodnicy przyciąga uwagę, a żółte zaciski hamulcowe i przyciemnione szyby dodają kontrastu. Wnętrze odsłania przez szyby czerwoną skórzaną tapicerkę. Realizacje Mansory dla nowego M5 zawierają elementy z forged carbon i ekstrawaganckie detale stylizacyjne; chociaż samochód na tych zdjęciach wydaje się bardziej stonowany, duch tunerskiej personalizacji jest widoczny.

Exterior details

  • Niebieski lakier nadwozia z czarnymi akcentami
  • Czarne felgi i żółte zaciski hamulcowe
  • Podświetlana osłona chłodnicy i przyciemnione szyby
  • Czerwone skórzane wnętrze widoczne przez szyby

Osiągi i układ napędowy

W sercu M5 Sedan 2025 znajduje się układ plug-in hybrid BMW oparty na 4,4‑litrowym, podwójnie doładowanym V8. Fabryczna łączna moc podawana jest na 717 KM, a BMW M Division deklaruje sprint 0–60 mph (97 km/h) w 3,4 s. To solidny wynik, jednak hybrydowe elementy zwiększają masę — nowy M5 jest wyraźnie cięższy od poprzednika, podobno nawet cięższy niż niektóre wersje Forda F‑150 — co wpływa na prowadzenie i zwinność.

W przeróbkach Mansory wcześniejsze pakiety zwiększały moc do 838 KM i momentu 848 lb-ft (1 150 Nm). Dom tunerski związany z dubajskim autem zapowiada jeszcze bardziej agresywny etap, celujący w około 937 KM i 976 lb-ft (1 323 Nm). Jednak konkretny egzemplarz z Dubaju wymienia jedynie sportowy układ wydechowy zamontowany przez @stage4tuning, który prawdopodobnie dodaje kilka koni i głośniejszy dźwięk, lecz nie zmienia znacząco przyspieszenia w linii prostej ani zachowania w zakrętach w porównaniu z wersją seryjną.

Notatki o tuningu

  • Fotografowany egzemplarz: sportowy wydech zgłoszony przez @stage4tuning
  • Realizacje Mansory: elementy z forged carbon i dostępne zwiększenia mocy
  • Zapowiadany przyszły etap: nawet do ~937 KM i 976 lb-ft momentu

Pozycjonowanie rynkowe i porównania

BMW M5 2025 plasuje się w segmencie biznesowych super-sedanów, gdzie rywalami są m.in. Mercedes-AMG E63 i Audi RS6. W porównaniu z nimi nowy plug-in hybrid M5 kładzie nacisk na moc w linii prostej i elektryczny moment, ale dodatkowa masa osłabia zwinne, precyzyjne prowadzenie, które definiowało wcześniejsze edycje M5, np. poprzedni M5 Competition. Tunery starają się przywrócić lub zreinterpretować tę sportową charakterystykę poprzez redukcję masy, aerodynamikę i zwiększenie mocy, lecz pogodzenie stylu z funkcją pozostaje wyzwaniem.

Wnioski

Obserwacja z Dubaju uwypukla dwa trendy: po pierwsze, nowy M5 szybko przyciąga uwagę tunerów; po drugie, wstępne przeróbki samochodów ulicznych są subtelne, często ograniczone do wydechów i korekt estetycznych. Dla entuzjastów tuningu BMW najciekawsze są ekstremalne wartości podawane przez Mansory i zapowiadane podniesienia mocy. Niezależnie od tego, czy właściciele wybiorą ekstrawagancki styl Mansory, czy bardziej stonowany, ukierunkowany na osiągi pakiet, M5 2025 oferuje elastyczną platformę do wizualnej i mechanicznej personalizacji.

Źródło: autoevolution

Cześć, jestem Łukasz! Motoryzacją interesuję się od lat, ale najbardziej fascynuje mnie to, jak zmienia się rynek i jak pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji. Tworzę poradniki, analizy i a

Komentarze

Zostaw komentarz