3 Minuty
Hyundai prezentuje Concept Three przed Monachium
Hyundai opublikował szkic zapowiadający efektowny koncept elektrycznego hatchbacka — Concept Three, który zadebiutuje na przyszłotygodniowych targach motoryzacyjnych w Monachium. Nowy koncept wyraźnie sugeruje, że wersja produkcyjna prawdopodobnie otrzyma nazwę Ioniq 3 i będzie miała bliskie powiązania mechaniczne z Kia EV3, podobnie jak Ioniq 9 odpowiada EV9.
Design language — 'Art of Steel' applied to a hot-hatch silhouette
Wygląd zewnętrzny
Szkic przedstawia nisko osadzony, inspirowany wyścigami, dwudrzwiowy profil, bardziej zbliżony do smukłego sedana Ioniq 6 niż do retro‑futurystycznego crossovera Ioniq 5 czy kanciastego SUV-a Ioniq 9. Charakterystyczne elementy to masywny spoiler typu ducktail i dyfuzor, wyraźny przedni splitter, smukłe oświetlenie oplatające nadwozie, muskularne tylne nadkola oraz kompaktowa, mocno pochylona, przypominająca wizjer kabina — detale wskazujące na nacisk na efektywność aerodynamiczną i sportową prezencję.
Szczegóły 'Art of Steel'
Hyundai podkreśla, że Concept Three prezentuje nową estetykę "Art of Steel": rzeźbione metalowe powierzchnie, ostre przecięcia i wyraźne linie charakterystyczne mające wyrażać ruch i precyzję. Efektem jest atletyczna interpretacja nowoczesnego elektrycznego hot hatcha.
Platforma, bateria i prawdopodobne dane techniczne
Model produkcyjny Ioniq 3 powstanie na skalowalnej platformie elektrycznej E-GMP koncernu Hyundai Motor Group, tej samej bazie stosowanej w samochodach elektrycznych Hyundai, Kia i Genesis. To sugeruje mechaniczne podobieństwo do Kia EV3, która oferowana jest z pakietem baterii o pojemności 58,3 kWh lub 81,4 kWh, zapewniając według WLTP przybliżone zasięgi około 267 lub 372 mil.
Obecne układy napędowe EV3 wykorzystują pojedynczy, przedni silnik elektryczny generujący około 201 bhp i 209 lb ft momentu obrotowego. Choć stylistyka show car Concept Three skłania się ku charakterowi hot‑hatcha, Hyundai nie potwierdził jeszcze dokładnych parametrów napędu ani tego, czy do oferty dołączą wersje o podwyższonej wydajności — w tym opcje z dwoma silnikami.

Wnętrze i technologie
Hyundai opisuje Concept Three jako "znaczący krok naprzód" w użyteczności kabiny. Podobno koncept wprowadza zaktualizowany system infotainment, który potrafi dostosowywać oświetlenie ambientowe i dźwiękowe pejzaże wnętrza w zależności od trybu jazdy lub wybranego stylu kabiny — połączenie komfortu, personalizacji i funkcji skoncentrowanych na kierowcy, mające na celu poprawę codziennego doświadczenia z jazdy.
Pozycjonowanie rynkowe i porównania
Hyundai pozycjonuje Ioniq 3 jako kompaktowy elektryczny hatchback, który będzie bezpośrednio konkurował z takimi rywalami jak Cupra Born oraz innymi pojazdami elektrycznymi podobnej wielkości od producentów europejskich i azjatyckich. Dzięki podwoziu E-GMP i opcjom baterii zbliżonym do Kia EV3, Ioniq 3 ma łączyć praktyczny zasięg elektryczny, współczesny design i przystępną dynamikę.
Kiedy się pojawi?
Hyundai potwierdził, że Ioniq 3 trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2026 roku, co oznacza, że dostawy mogą rozpocząć się około lipca 2026. Entuzjaści powinni śledzić prezentację na targach w Monachium, aby poznać więcej szczegółów dotyczących ostatecznych parametrów, wersji wyposażenia i ewentualnych wariantów o wysokich osiągach.
Słowa kluczowe zintegrowane: Ioniq 3, Concept Three, elektryczny hatchback, hot hatch, platforma E-GMP, Kia EV3, zasięg baterii, Hyundai "Art of Steel", Cupra Born.
Źródło: autocar.co

Komentarze