Rozszerzenie kanadyjskiej akcji serwisowej Land Rovera na rynek amerykański — co warto wiedzieć

Rozszerzenie kanadyjskiej akcji serwisowej Land Rovera na rynek amerykański — co warto wiedzieć

Komentarze

3 Minuty

Podsumowanie rozszerzenia kanadyjskiej akcji serwisowej w USA

Land Rover rozszerzył kanadyjską akcję przywoławczą na wybrane starsze modele Range Rover i Range Rover Sport o rynek amerykański. Kampania obejmuje około 121 509 egzemplarzy luksusowych SUV-ów z lat modelowych 2014–2017, po tym jak dokumentacja NHTSA wskazała na ryzyko pęknięcia górnego sworznia zwrotnicy przedniego zawieszenia. Usterka może prowadzić do odłączenia górnego wahacza zawieszenia, zwłaszcza podczas gwałtownych manewrów, gdzie kluczowe jest zachowanie sprawności układu kierowniczego oraz stabilności zawieszenia.

Zakres, zgłoszenia i potencjalne przyczyny

Jaguar Land Rover odnotował 110 zgłoszeń awarii tej części na całym świecie, nie zgłoszono jednak żadnych urazów. Producent zauważył większą częstość występowania problemu w pojazdach sprzedawanych w Kanadzie, a dokładna przyczyna awarii nadal nie została wyjaśniona technicznie. Eksperci branżowi sugerują, że wielokrotna ekspozycja na sól drogową, wilgoć oraz cykle zamarzania i rozmrażania w surowym klimacie zimowym mogą przyspieszać korozję lub zmęczenie materiału, przez co kanadyjskie egzemplarze są bardziej podatne na usterki.

Przeglądy i naprawy u dealerów

Autoryzowane serwisy sprawdzą obie przednie zwrotnice pod kątem występowania pęknięć. W przypadku braku uszkodzeń zostanie zamontowany dodatkowy wspornik zabezpieczający, który ma działanie prewencyjne. Jeśli zostanie wykryte pęknięcie, cała zwrotnica zostanie wymieniona. Ponieważ procedura naprawcza została już wdrożona podczas kanadyjskiej akcji serwisowej, amerykańscy właściciele powinni mieć dostęp do napraw bez opóźnień.

Dane techniczne i konfiguracje modeli z lat 2014–2017

Objęte akcją Land Rovery Range Rover i Range Rover Sport to pełnowymiarowe luksusowe SUV-y. Występowały one zazwyczaj z pneumatycznym zawieszeniem, zaawansowanym układem kierowniczym oraz szeroką gamą jednostek napędowych – od silników benzynowych V6 i V8 po opcje wysokoprężne dostępne na wybranych rynkach. Wspólną cechą modeli z tych roczników był wielowahaczowy układ przedniego zawieszenia, gdzie górny sworzeń zwrotnicy oraz wahacz mają kluczowy wpływ na precyzję prowadzenia i komfort jazdy.

Uwagi dotyczące konstrukcji i osiągów

Range Rover kładzie nacisk zarówno na możliwości terenowe, jak i komfort jazdy po asfalcie. Elementy przedniego zawieszenia są projektowane, by wytrzymać duże obciążenia i zapewniać odpowiednią elastyczność. Usterka górnego sworznia może negatywnie wpływać na prowadzenie, kontrolę toru jazdy oraz geometrię, szczególnie podczas nagłych manewrów lub pod dużym obciążeniem.

Pozycjonowanie rynkowe i konkurencja

Range Rover i Range Rover Sport z lat 2014–2017 rywalizują w klasie luksusowych SUV-ów z takimi modelami jak Mercedes-Benz GLE/GL, BMW X5 czy Porsche Cayenne. Land Rover podkreśla luksus, możliwości terenowe oraz wysoki komfort jazdy, jednak akcja serwisowa zwraca uwagę na wagę trwałości elementów zawieszenia w warunkach zimowych — kwestie te są również monitorowane przez innych producentów w tym segmencie.

Porady dla właścicieli

Jeżeli jesteś właścicielem Range Rovera lub Range Rovera Sport z lat 2014–2017, sprawdź numer VIN na stronie NHTSA lub w komunikatach Land Rovera i niezwłocznie umów się na kontrolę techniczną u autoryzowanego dealera. Potwierdzona wada zostanie usunięta w ramach bezpłatnej wymiany zwrotnicy przedniego zawieszenia, zgodnie z warunkami akcji serwisowej.

Źródło: thetruthaboutcars

Zostaw komentarz

Komentarze