3 Minuty
Przegląd: Marka Genesis stopniowo przesuwa swoją ofertę w stronę SUV-ów oraz samochodów elektrycznych, dlatego kompaktowy sedan Genesis G70 – dotąd podstawowy model producenta – może wkrótce ustąpić miejsca nowocześniejszym propozycjom. Genesis G70, którego ceny rozpoczynają się od około 42 500 dolarów, był najtańszą opcją w gamie Genesis. Jednak według różnych raportów, model może zostać wycofany po roku modelowym 2027, ponieważ popyt klientów coraz bardziej skłania się w stronę crossoverów i aut elektrycznych.
Co mówią raporty: Według Automotive News, G70 raczej nie doczeka się drugiej generacji, a Genesis planuje stopniowe usunięcie tego modelu z rynku globalnego. Marka nie potwierdziła jeszcze takiej decyzji – rzecznik Genesis zaznaczył, że „na ten moment nie planuje wycofywania G70”. Zastrzeżenie „na ten moment” podkreśla, iż firma pozostaje elastyczna wobec zmieniających się warunków rynkowych.
Specyfikacja modelu: Genesis G70 — najważniejsze dane techniczne Tradycyjnie Genesis G70 oferowany był z dwoma jednostkami napędowymi: turbodoładowanym silnikiem 2.0 o mocy 250–255 KM oraz twin-turbo V6 3.3 generującym około 365 KM. Napęd na tylne koła jest standardem, natomiast napęd na wszystkie koła dostępny jest w wybranych wersjach. W 2022 roku G70 przeszedł znaczącą modernizację, zyskując odświeżone detale nadwozia, lepsze materiały wykończeniowe oraz nowoczesne technologie, w tym większy ekran systemu multimedialnego i nowe funkcje asystujące kierowcy.
Aktualne SUV-y i elektryczne alternatywy: Genesis w ostatnim czasie uprościł swoją ofertę modeli. Elektryczny sedan Electrified G80 został wycofany ze sprzedaży w USA i zniknął z amerykańskiej strony Genesis, pozostawiając w ofercie GV60 i Electrified GV70 jako elektryczne modele dostępne dla klientów zza oceanu. Jeśli G70 zostanie wycofany, to Genesis GV70 SUV – z ceną od ok. 47 985 dolarów – stanie się najtańszym modelem marki.
Design i osiągi: Odświeżony Genesis G70 wyróżnia się elegancką linią nadwozia oraz wysokiej klasy wyposażeniem wnętrza, zgodnie z nowoczesnym językiem projektowania Genesis. Wersje nastawione na osiągi oferują dynamiczną jazdę dzięki zbilansowanemu podwoziu, turbodoładowanym jednostkom i opcjonalnemu napędowi AWD. To sprawia, że G70 pozostaje konkurencyjny względem innych kompaktowych aut klasy premium.
Pozycjonowanie na rynku i porównania: Strategia Genesis to odpowiedź na globalny trend, w którym limuzyny przegrywają z SUV-ami i pojazdami elektrycznymi. Przestawienie się na SUV-y i modele elektryczne stawia markę Genesis w bezpośredniej rywalizacji z renomowanymi producentami luksusu, którzy mają rozbudowaną ofertę SUV-ów. Nadchodzący Genesis GV90, oparty na koncepcie Neolun, ma być flagowym, ultraluksusowym SUV-em, przygotowanym na rywalizację z takimi modelami, jak Mercedes-Benz klasy G. Wersje przedprodukcyjne GV90 wyróżniają się m.in. tzw. drzwiami w stylu "coach door", co podkreśla prestiż i unikatowość auta.
Co to oznacza dla klientów? Dla osób preferujących sedany klasy premium, potencjalne wycofanie G70 oznacza ograniczenie wyboru w gamie Genesis, zwłaszcza na rynku amerykańskim. Z kolei klienci poszukujący samochodów elektrycznych lub praktycznych SUV-ów, znajdą w ofercie Genesis więcej nowoczesnych propozycji spełniających te oczekiwania. Marka podkreśla, że „klient jest w centrum każdej podejmowanej decyzji, a Genesis pozostaje elastyczny wobec zmieniających się potrzeb odbiorców i sytuacji rynkowej”.
Co dalej? W najbliższych latach Genesis planuje dalszą ekspansję w segmencie SUV-ów oraz modeli elektrycznych, czego wyrazem będzie m.in. debiut flagowego GV90 opartego na koncepcie Neolun. Nie wiadomo jeszcze, czy w przyszłości producent zachowa kompaktowego sportowego sedana w wybranych rynkach. Tendencja jest jednak jasna – Genesis stopniowo ogranicza udział sedanów na rzecz luksusowych SUV-ów oraz pojazdów elektrycznych, które oferują wyższe marże i lepiej odpowiadają na rosnący popyt.
Źródło: electrek
Zostaw komentarz