Oficjalna premiera Ferrari Amalfi 2026: Nowa era luksusowych grand tourerów z silnikiem V8 | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Oficjalna premiera Ferrari Amalfi 2026: Nowa era luksusowych grand tourerów z silnikiem V8

Oficjalna premiera Ferrari Amalfi 2026: Nowa era luksusowych grand tourerów z silnikiem V8

2025-07-02
0 Komentarze Tomasz Wójcik

4 Minuty

Ferrari oficjalnie zaprezentowało długo wyczekiwany model Ferrari Amalfi 2026, otwierając nowy rozdział w historii włoskich coupe z silnikiem umieszczonym z przodu. Zastępując cenioną Romę, Ferrari Amalfi łączy klasyczne osiągi marki, odświeżony design i innowacyjne technologie, tworząc luksusowe GT, które z pewnością zachwyci entuzjastów motoryzacji i kolekcjonerów.

Nowoczesny design: dynamiczne linie i rozpoznawalny styl Ferrari

Nowe Ferrari Amalfi pozostaje wierne językowi stylistycznemu, który uczynił Romę jednym z ulubionych samochodów marki. Zachowano uwodzicielskie proporcje i wyrazistą sylwetkę, a muskularne nadkola, smukły przód i głęboko rzeźbiona maska podkreślają elegancję oraz sportowy charakter pojazdu. Wyróżnia się także nowym przodem „sharknose”, nawiązującym do współczesnych modeli takich jak Ferrari SF90 Stradale czy 12Cilindri. Charakterystyczny czarny element łączy smukłe reflektory LED, optycznie poszerzając samochód i podkreślając jego niską linię.

Z tyłu Ferrari Amalfi otrzymało cztery osobne światła, połączone dyskretną czarną listwą, co nadaje sylwetce nowoczesności przy zachowaniu wyraźnego DNA Ferrari. Każdy detal zaprojektowano z myślą o maksymalnej aerodynamice i ponadczasowym włoskim stylu.

Luksusowe wnętrze i intuicyjna obsługa

We wnętrzu Ferrari Amalfi od razu widać, że producent postawił na kierowcę i najwyższy komfort. Najważniejszą zmianą w kabinie jest powrót do fizycznych przycisków na kierownicy, które zastąpiły krytykowane sterowanie dotykowe, zapewniając bardziej intuicyjną i angażującą obsługę. Przycisk uruchamiania silnika to teraz efektowny tytanowy przełącznik po lewej stronie, co podkreśla przywiązanie marki do rzemiosła oraz słuchania opinii klientów.

Najnowszy system multimedialny i cyfrowe wyświetlacze zapewniają doskonałą łączność, a zastosowanie materiałów premium, jak wysokiej jakości skóra czy włókno węglowe, nadaje kabinie ekskluzywny, ergonomiczny charakter. Ferrari Amalfi zachowuje układ czteroosobowy, co czyni go zarówno emocjonującym, jak i praktycznym wyborem na dłuższe trasy.

Osiągi: więcej mocy z legendarnym V8 twin-turbo

Pod maską Ferrari Amalfi pracuje dobrze znany silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,8 litra, teraz wzmocniony do imponujących 631 KM – o 19 KM więcej niż w poprzedniej Romie. Maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 761 Nm, gwarantując piorunujące przyspieszenie i doskonałą elastyczność. Napęd przekazywany jest na tylne koła przez 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową, co pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 319 km/h.

Ferrari Amalfi uzyskuje takie osiągi dzięki zastosowaniu lżejszych wałków rozrządu, precyzyjnie obrabianego bloku silnika oraz nowoczesnego, niskolepkiego oleju i zaawansowanego strojenia turbosprężarek. System zarządzania turbinami potrafi indywidualnie kontrolować każdą z nich (osiągając do 171 000 obr./min) dzięki dedykowanym czujnikom ciśnienia dla każdego rzędu cylindrów. Te udoskonalenia skutkują jeszcze szybszą reakcją na gaz i wydajniejszym zarządzaniem doładowania. Dodatkowo, adaptacyjny sterownik silnika, znany z modeli 296 GTB, Purosangue i 12Cilindri, pozwala jednostce V8 pracować z maksymalną efektywnością.

Zaawansowane podwozie i dynamika jazdy

Ferrari Amalfi 2026 otrzymało szereg nowoczesnych technologii wpływających na komfort i sportowy charakter jazdy. Nowy układ hamulcowy brake-by-wire, znany już z modeli 296 GTB oraz 12Cilindri, zapewnia precyzyjne i powtarzalne wyczucie pedału. Aktywny tylny spoiler automatycznie dostosowuje się przy wyższych prędkościach, generując nawet 110 kg docisku przy 250 km/h bez zauważalnego wzrostu oporu powietrza.

Oprogramowanie Side Slip Control 6.1 pełni funkcję zintegrowanego menedżera osiągów, który optymalizuje pracę układów: kierowniczego, zawieszenia i podwozia, gwarantując perfekcyjną przyczepność i zwinność niezależnie od warunków na drodze.

Dla bezpieczeństwa i komfortu Ferrari Amalfi wyposażono standardowo w bogaty pakiet systemów wspomagających kierowcę (ADAS), w tym aktywny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie o opuszczeniu pasa oraz asystenta utrzymania pasa ruchu. Dzięki temu nowy Grand Tourer Ferrari jest równie bezpieczny, co ekscytujący.

Pozycjonowanie rynkowe i przewidywane ceny

Ferrari Amalfi zastępuje Romę jako topowe luksusowe GT z silnikiem V8, rywalizując z takimi modelami jak Aston Martin DB12, Bentley Continental GT, czy Porsche 911 Turbo S. Choć dokładna data dostaw nie została jeszcze ogłoszona, produkcja powinna rozpocząć się pod koniec roku. Ferrari rozważa również wersję cabrio — Amalfi Spider, na co wskazuje niedawna rejestracja znaku towarowego.

Cena wyjściowa nowego Ferrari Amalfi 2026 znacząco wzrośnie w porównaniu do końcowej ceny modelu Roma, która wynosiła 247 308 dolarów w 2024 roku. Uwaga na inflację i taryfy celne – należy spodziewać się, że podstawowa cena Amalfi przekroczy 300 000 dolarów, sytuując model w ścisłej czołówce segmentu luksusowych grand tourerów.

Podsumowanie: Godny następca Ferrari Roma

Dzięki odważnemu stylistycznie nadwoziu, wyższej mocy oraz nowoczesnym systemom, Ferrari Amalfi 2026 w pełni zasługuje na swoje miejsce w historii marki. Niezależnie od tego, czy cenisz sobie oszałamiające osiągi, komfort na co dzień, czy doskonały włoski design – Amalfi oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, wyznaczając nowe standardy dla samochodów tourerów z przednim V8 spod znaku Ferrari. Pozostańcie z nami po więcej informacji — premiera na światowych drogach już wkrótce.

(Układ i umiejscowienie zdjęć pozostają bez zmian względem oryginału.)

Źródło: motor1

Hej! Tu Tomek. Od dzieciaka marzyłem o testowaniu samochodów – dziś spełniam to marzenie jako recenzent. Uwielbiam porównywać modele, sprawdzać ich mocne i słabe strony i dzielić się z Wami rzetelną o

Komentarze

Zostaw komentarz