Lexus LFR znów na Nürburgringu — nowe zdjęcia i szczegóły

Lexus LFR znów na Nürburgringu — nowe zdjęcia i szczegóły

0 Komentarze Anna Majewska

3 Minuty

Lexus LFR ponownie pojawił się w świeżych nagraniach i zdjęciach z toru Nürburgring, przypominając entuzjastom, że wysokowydajny następca LFA wciąż jest w fazie prac. Lexus niedawno zaprezentował Lexus Sport Concept na The Quail, a najnowsze zdjęcia szpiegowskie sugerują, że wersja produkcyjna LFR zmierza ku oficjalnej premierze.

Co ujawniają zdjęcia szpiegowskie

Nasi fotografowie uchwycili na torze szeroką gamę prototypów — co najmniej trzy różne konfiguracje. Jeden mule ma duże stałe tylne skrzydło i agresywny splitter z przodu, inny ma mniejsze skrzydło i łagodniejszą aerodynamikę, a trzeci wydaje się nie mieć skrzydła wcale. Widoczne zróżnicowanie mocno wskazuje, że Lexus zaoferuje kilka wariantów LFR z różnym nastawieniem na osiągi i aerodynamikę.

Układ napędowy i osiągi

Silnik i wsparcie hybrydowe

Z relacji obserwatorów i wcześniejszych doniesień wynika, że LFR umieszcza hybrydowe podzespoły napędowe z tyłu kabiny. Samochód ma odejść od wolnossącego V10 z LFA i zamiast tego zastosować podwójnie doładowane V8 4.0 l w parze z samodzielnie ładującym się układem hybrydowym. Konserwatywne szacunki wskazują, że łączna moc może sięgać około 900 koni mechanicznych, co stawiałoby LFR w gronie najpotężniejszych hybrydowych superaut w swojej klasie.

Podwozie i materiały

Lexus wydaje się celować w lekki pakiet konstrukcyjny, wykorzystując panele karoserii z włókna węglowego i aluminiowe podwozie. Takie rozwiązania powinny pomóc LFR w zapewnieniu ostrego prowadzenia, wysokiej przyczepności mechanicznej i lepszego stosunku mocy do masy w porównaniu z wieloma rywalami.

Design i aerodynamika

Prototypy testowe pokazują agresywną, nisko osadzoną sylwetkę z elementami aerodynamicznymi, które prawdopodobnie będą konfigurowalne w zależności od wersji — od rozwiązań torowych z dużymi skrzydłami i splitterami po bardziej stonowane opcje przeznaczone do jazdy drogowej. Można spodziewać się funkcjonalnego projektu: dużych wlotów powietrza, wyraźnych dyfuzorów z tyłu i aktywnych elementów aero zoptymalizowanych pod stabilność przy dużych prędkościach.

Pozycjonowanie na rynku i porównania

Lexus pozycjonuje LFR jako duchowego następcę LFA, dążąc do tego, by dorównać lub przewyższyć jego legendę dzięki nowoczesnym hybrydowym osiągom. Przy deklarowanej mocy rzędu 900 KM i zaawansowanej hybrydowej architekturze, LFR będzie rywalizować z najwyższej klasy superautami renomowanych europejskich i japońskich producentów, oferując mieszankę egzotycznych materiałów, zaawansowanej aerodynamiki i hybrydowej użyteczności w codziennym użytkowaniu.

Kiedy można się go spodziewać

Obecne wskazania sugerują premierę w 2026 roku, po której nastąpi ograniczona produkcja. Jeśli Lexus dostarczy osiągi zbliżone do plotek i zachowa emocjonalny charakter LFA, LFR może stać się jednym z najważniejszych superaut dla kolekcjonerów i kierowców poszukujących wyjątkowych wrażeń.

Źródło: autoevolution

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz