3 Minuty
Honda poszerza gamę elektrycznych pojazdów o całkowicie nowy N-ONE e:
Honda oficjalnie zaprezentowała model N-ONE e:, najnowszy w pełni elektryczny samochód typu kei car, stworzony z myślą o miejskim życiu w Japonii. Po niedawnym pokazie konceptu Super EV na Goodwood Festival of Speed, Honda potwierdza swoje zaangażowanie w rozwój elektromobilności, kierując ofertę do kierowców ceniących efektywność, styl oraz zrównoważony rozwój. Honda N-ONE e: trafi do salonów w Japonii już tej jesieni, a przedsprzedaż rusza 1 sierpnia. Pierwsi klienci mogą skorzystać z atrakcyjnej dopłaty rządowej do samochodów elektrycznych w wysokości 574 000 jenów (około 3 300 euro), co sprawia, że ten miejski samochód elektryczny staje się zarówno pożądany, jak i dostępny dla szerszego grona odbiorców.
Design: Nowoczesność inspirowana klasyką
Design nowego N-ONE e: wyraźnie nawiązuje do uwielbianej przez Japończyków wersji spalinowej. Wersja elektryczna wnosi jednak powiew świeżości i futurystycznego charakteru. Wśród najbardziej charakterystycznych elementów wyróżnia się smukła maska typu clamshell, odświeżone okrągłe reflektory z nowoczesnym płaskim sznytem oraz wyrazisty, pionowy pas przedni. Samochód porusza się na 14-calowych, sześcioramiennych felgach aluminiowych, a unikalne, przezroczyste tylne lampy LED dodają kombinacji stylu retro i nowoczesności niepowtarzalnego uroku.
Unowocześnione wnętrze dla miejskiego kierowcy
We wnętrzu miejskiego elektrycznego modelu Hondy znajdziemy znacznie ulepszone rozwiązania w porównaniu do poprzednika. Nowy kokpit odznacza się minimalistycznym, uporządkowanym wyglądem, stylową, dwuramienną kierownicą oraz intuicyjną konsolą środkową z przyciskowym selektorem biegów. Nowoczesny klimat podkreśla cyfrowy kokpit. Klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia – G i L, gdzie wyższa L oferuje nowoczesny, 9-calowy dotykowy system multimedialny z nawigacją satelitarną – co nadal jest rzadkością w segmencie kei carów.

Osiągi i nowatorskie technologie
Choć Honda nie ujawnia jeszcze szczegółowych danych dotyczących napędu i baterii modelu N-ONE e:, wiadomo już, że samochód oferuje imponujący zasięg elektryczny według normy WLTC przekraczający 270 kilometrów. To wynik o 25 km lepszy niż w przypadku użytkowego modelu N-VAN e:. Dla porównania – N-VAN e: ma akumulator o pojemności 29,6 kWh i oferuje silniki o mocy 39 kW/162 Nm lub 47 kW/162 Nm, co daje wysokie oczekiwania względem osiągów miejskiego N-ONE e:.
Inteligentne ładowanie i funkcja V2H
Honda N-ONE e: wyznacza nowe standardy wygody ładowania. Z przodu umieszczono dwa porty – jeden do standardowego, a drugi do szybkiego ładowania, co upraszcza korzystanie z publicznych stacji ładowania samochodów elektrycznych. Wyjątkową innowacją jest technologia vehicle-to-home (V2H), umożliwiająca wykorzystanie auta jako źródła energii awaryjnej dla domu, co pokazuje szerokie możliwości zastosowania elektromobilności według Hondy.

Pozycjonowanie rynkowe i perspektywy globalne
Obecnie Honda N-ONE e: dostępny będzie jedynie w Japonii – producent nie zapowiedział jeszcze planów wprowadzenia tego kompaktowego samochodu elektrycznego na rynki światowe. Wraz z rosnącą popularnością elektromobilności w Japonii, N-ONE e: może być idealnym wyborem dla mieszkańców miast poszukujących połączenia stylu, efektywności i praktycznych rozwiązań w niewielkich rozmiarach.
Podsumowanie: Przyszłość miejskiej elektromobilności
Debiutującym N-ONE e: Honda umacnia swoją pozycję lidera w segmencie miejskich aut, oferując innowacyjny design, doskonałe osiągi dla codziennej jazdy oraz zaawansowane technologie przyjazne użytkownikowi. Choć początkowo w sprzedaży wyłącznie w Japonii, ten elektryczny kei car wyznacza nowe standardy miejskich pojazdów elektrycznych, podkreślając ewolucję Hondy na rynku samochodów elektrycznych.
Źródło: electriccarsreport

Komentarze