Nowa Era: Elektryczny Hot Hatch Lancia Ypsilon HF Oficjalnie Zaprezentowany | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Nowa Era: Elektryczny Hot Hatch Lancia Ypsilon HF Oficjalnie Zaprezentowany

Nowa Era: Elektryczny Hot Hatch Lancia Ypsilon HF Oficjalnie Zaprezentowany

2025-06-27
0 Komentarze Łukasz Kamiński

3 Minuty

Nowa generacja: Lancia Ypsilon HF Electric Hot Hatch debiutuje

Lancia oficjalnie przedstawiła wysokowydajną wersję Ypsilon HF – w pełni elektrycznego hot hatcha o imponującej mocy 280 KM. Wraz z nią zadebiutowała również stylowa, bardziej przystępna cenowo odmiana HF Line, która oferuje sportową stylistykę bez konieczności sięgania po maksymalne osiągi. Najnowsza generacja kultowego Ypsilona wprowadza nową energię na rynek elektrycznych hot hatchy, przyciągając uwagę zarówno miłośników dynamicznej jazdy, jak i kierowców miejskich.

Osiągi i napęd: elektryfikacja w służbie adrenaliny

Sercem Lancia Ypsilon HF jest nowoczesny silnik elektryczny o mocy 280 KM i momencie obrotowym 345 Nm. Auto oparto na zaawansowanej platformie EV koncernu Stellantis, wykorzystywanej także w takich modelach jak Abarth 600e czy Peugeot 208 GTI, co podkreśla sportowe korzenie pojazdu. Dzięki przedniemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu Torsen, Ypsilon HF przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 180 km/h.

Za osiągi odpowiada również wydajny akumulator o pojemności 54 kWh, zapewniający zasięg do 370 kilometrów według cyklu WLTP. Taki balans siły i efektywności sprawia, że Lancia Ypsilon HF zapewnia emocjonujące przyspieszenie i codzienną funkcjonalność, stając do rywalizacji z czołowymi elektrycznymi hot hatchami.

Nowoczesne zawieszenie i precyzja prowadzenia

Nie tylko moc czyni nową Ypsilon HF wyjątkową. Zmodernizowane, wzmocnione podwozie oraz zmieniona geometria zawieszenia pozwalają na obniżenie auta o 20 mm względem standardowego modelu. Szerokość przedniej i tylnej osi zwiększono o 30 mm, co jeszcze bardziej poprawia stabilność i prowadzenie. Układ hamulcowy wyposażony w czterotłoczkowe zaciski monoblokowe oraz przednie tarcze o średnicy 355 mm gwarantuje skuteczne hamowanie, odpowiadając sportowym ambicjom nowej Lancia Ypsilon HF.

Wyrazisty design: sportowa sylwetka wewnątrz i na zewnątrz

Pod względem stylistycznym Ypsilon HF wyróżnia się agresywnym body kitem, unikalnymi 18-calowymi felgami oraz przeprojektowanymi zderzakami z powiększonymi wlotami powietrza. Poszerzone nadkola, detale aerodynamiczne, tylny dyfuzor i legendarne logo HF z czerwonym słoniem budują wyścigowy charakter auta na ulicę. Do wyboru oferowane są kolory: Ardesia Black, Quartz White oraz Lava Orange —ten ostatni nawiązuje do historycznych rajdówek Fulvia i Stratos.

Wnętrze wersji HF zdobi granatowa deska rozdzielcza, aluminiowe pedały, sportowe fotele oraz dedykowane emblematy HF. Na pokładzie znajdziemy m.in. dwa cyfrowe wyświetlacze 10,25 cala z indywidualną grafiką, ładowarkę bezprzewodową, konfigurowalne oświetlenie ambiente oraz systemy asystujące kierowcy poziomu 2 — podążając za trendami nowoczesnej motoryzacji.

HF Line: dynamiczny styl w przystępnej odsłonie

Dla tych, którzy cenią sobie sportowy wygląd Lancia Ypsilon, ale oczekują niższej ceny i kosztów eksploatacji, stworzono Ypsilon HF Line. Model ten zachowuje agresywne zderzaki i emblematy HF, lecz stawia na mniejsze, 17-calowe koła, standardowe nadkola i klasyczne ustawienie podwozia. Zamiast napędu elektrycznego wysokiej mocy, do wyboru jest tu jednostka spalinowa: 1.2-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy z mild-hybridem o mocy 110 KM lub standardowy napęd elektryczny.

W wersji benzynowej mild-hybrid, HF Line osiąga 100 km/h w 9,3 s, za to prędkość maksymalna przewyższa topowy wariant i wynosi 190 km/h. Bez względu na to, czy zależy Ci na ekologicznym poruszaniu się po mieście, czy chcesz zwracać uwagę, HF Line oferuje atrakcyjną propozycję na tle pozostałych wersji Ypsilon.

Ceny, dostępność i pozycjonowanie na rynku

Lancia Ypsilon HF trafi do europejskich salonów pod koniec lata, natomiast HF Line już jest dostępna w przedsprzedaży. We Włoszech ceny wersji HF zaczynają się od 39 200 euro, co plasuje ją na szczycie gamy Ypsilon i wśród najbardziej zaawansowanych elektrycznych hot hatchy. Dla porównania, HF Line z silnikiem mild-hybrid wyceniono od 22 450 euro, czyniąc ją jedną z najtańszych opcji sportowego Ypsilona.

Dzięki połączeniu sportowych osiągów na prąd, nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i typowego włoskiego stylu, nowa Lancia Ypsilon HF wyznacza nowe standardy wśród elektrycznych hot hatchy, odpowiadając na potrzeby współczesnych entuzjastów motoryzacji.

Cześć, jestem Łukasz! Motoryzacją interesuję się od lat, ale najbardziej fascynuje mnie to, jak zmienia się rynek i jak pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji. Tworzę poradniki, analizy i a

Komentarze

Zostaw komentarz