4 Minuty
Świetny początek sprzedaży: rekordowe zamówienia i dostępny cennik
Trzecia generacja Mazdy CX-5 jeszcze nie trafiła fizycznie do polskich salonów, ale już odnotowuje znakomity start. W ciągu pierwszych trzech tygodni dealerzy przyjęli niemal 300 zamówień — efekt atrakcyjnej polityki cenowej i popularności modelu. Oficjalna premiera w Polsce planowana jest na luty 2026 r., a pełny cennik jest już dostępny dla klientów.
Projekt, rozmiary i wnętrze
Nowa CX-5 kontynuuje stylistykę Mazdy, ale producent zdecydowanie powiększył nadwozie: samochód jest o około 14 cm dłuższy niż poprzednik, a rozstaw osi zwiększono o 11,5 cm. W praktyce przekłada się to na bardziej przestronną kabinę i bagażnik o pojemności 580 l, czyli więcej niż w większym modelu CX-60. Wnętrze przechodzi uproszczenie obsługi — z kokpitu zniknie wiele fizycznych przycisków i pokręteł; większość funkcji będzie dostępna z dużego, centralnego ekranu dotykowego.

Silnik i osiągi
Pod maską pojawi się jednostka benzynowa 2.5 e‑Skyactiv G, oferująca 141 KM i 238 Nm momentu obrotowego. To nowy podstawowy silnik, zastępujący dotychczasową jednostkę 2.0. Układ współpracuje seryjnie z 6‑biegową automatyczną skrzynią i wspomagany jest miękką hybrydą (mild hybrid), co ma poprawić spalanie i płynność pracy. Producent podaje przyspieszenie wersji przednionapędowej 0–100 km/h w 10,5 s, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP na poziomie około 7 l/100 km.
Wyposażenie i ergonomia
W podstawowej wersji Prime‑Line Mazda oferuje bogaty zestaw już w standardzie. W wyposażeniu znajdują się m.in. 17‑calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, cyfrowe zegary o przekątnej 10,25", centralny ekran dotykowy 12,9", klimatyzacja automatyczna, podstawowy system bezkluczykowy, przewodowe Apple CarPlay i Android Auto, system audio z 8 głośnikami, usługi Google built‑in oraz rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.

Cennik — jak prezentuje się nowa Mazda CX-5?
Wyjściowa cena modelu w Polsce została ustalona na 139 900 zł za wersję Prime‑Line z napędem na przednie koła i silnikiem 2.5 e‑Skyactiv G z automatem. To cena konkurencyjna w porównaniu z końcowymi cennikami poprzedniej generacji (ostatnio od 160 900 zł, a z automatem od 170 000 zł).
Napęd / Wersja | Prime-Line | Centre-Line | Exclusive-Line | Homura |
---|---|---|---|---|
Napęd na przednie koła | 139 900 zł | 156 300 zł | 165 300 zł | 179 000 zł |
Napęd na cztery koła | - | 164 900 zł | 173 900 zł | 187 600 zł |

Co wybierają polscy klienci? Popularne wersje, kolory i napędy
Mimo atrakcyjnej ceny podstawowej wersji, klienci najczęściej decydują się na topową odmianę Homura — stanowi ona około 40,5% zamówień. Tylko 8,5% klientów wybiera wariant Prime‑Line. Centre‑Line i Exclusive‑Line odpowiadają odpowiednio za 28,5% i 22,5% zamówień. Co interesujące, dwie trzecie zamówionych egzemplarzy to auta z napędem na przednią oś.
Jeśli chodzi o kolory nadwozia, najpopularniejszy pozostaje charakterystyczny Soul Red Crystal (36,5% zamówień), a drugie miejsce zajmuje Machine Gray (24%). W przypadku wyposażenia wnętrza, wielu nabywców Homury wybrało nową jasnobrązową skórzaną tapicerkę — to wybór około 90% klientów tej wersji.

Pozycjonowanie rynkowe i porównania
Nowa Mazda CX-5 pozycjonuje się jako kompaktowy SUV z klasy premium średniej półki — oferuje stylistykę i jakość wnętrza zbliżone do droższych modeli, ale w cenie bardziej przystępnej dla szerokiego grona klientów. Większe wymiary i pojemniejszy bagażnik stawiają ją w korzystnej pozycji względem poprzednika i wobec niektórych konkurentów segmentu SUVów kompaktowych.

Kiedy auta trafią do salonów?
Polski importer potwierdza, że pierwsze egzemplarze Mazdy CX-5 trafią do dealerów w lutym 2026 r. Tymczasem pełny cennik można już sprawdzić u dealerów i skonfigurować wymarzoną specyfikację na oficjalnej stronie Mazdy.
Źródło: auto-swiat

Komentarze