Haval Raptor PHEV 2026 – Nowa Generacja Hybrydowego SUV-a Off-Road od GWM | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Haval Raptor PHEV 2026 – Nowa Generacja Hybrydowego SUV-a Off-Road od GWM

Haval Raptor PHEV 2026 – Nowa Generacja Hybrydowego SUV-a Off-Road od GWM

2025-08-10
0 Komentarze Łukasz Kamiński

4 Minuty

Przegląd – Data premiery i pozycjonowanie na rynku

Nowy Haval Raptor PHEV 2026 od Great Wall Motor (GWM) oficjalnie zadebiutuje na rynku chińskim 19 sierpnia. Ten odświeżony SUV z napędem hybrydowym plug-in wyróżnia się nowoczesnym wyglądem, drugą generacją systemu hybrydowego GWM Hi4 oraz nowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 35,43 kWh, który zapewnia do 200 km zasięgu elektrycznego według normy CLTC. Model został wyceniony tak, aby rywalizować w segmencie popularnych SUV-ów hybrydowych typu plug-in (PHEV). Aktualny Haval Raptor PHEV kosztuje od 165 800 do 192 800 juanów (ok. 23 100–26 800 dolarów), natomiast wersja spalinowa (ICE) zaczyna się od 156 900 do 166 900 juanów (ok. 21 800–23 200 dolarów).

Zmiany w designie – nadwozie i kolory

Stylistyka zewnętrzna i oświetlenie

Model 2026 zyskał ostrzejszy front, a dotychczasowe okrągłe reflektory zastąpiono kwadratowymi, aby upodobnić pojazd do wersji spalinowej. Pokrywa koła zapasowego na tylnej klapie teraz eksponuje logo „GWM” zamiast „HAVAL”, a tylne lampy otrzymały prostokątne klosze, co nadaje SUV-owi bardziej nowoczesny i terenowy wygląd.

Kolory i wymiary

Klienci mogą wybierać spośród pięciu wariantów lakieru: białego, dwóch odcieni szarości, czarnego oraz miętowego. Raptor zachowuje imponujące gabaryty, mierząc 4800/1950/1843 mm (długość/szerokość/wysokość) oraz rozstaw osi 2738 mm, co podkreśla jego pozycję jako SUV-a terenowego klasy średniej-wyższej.

Wnętrze i technologie

Kokpit niemal w całości odwzorowuje układ znany z wersji spalinowej, łącząc wygodne fizyczne przyciski z cyfrowymi udogodnieniami. Wyróżniające się elementy wnętrza to: kierownica z podwójnym ramieniem i łopatkami do zmiany biegów, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 14,6-calowy centralny ekran dotykowy z systemem Coffee OS 3. Ergonomia pozostaje kluczowa – znajdziemy tu aż 20 twardych przycisków sterujących, bezprzewodową ładowarkę 50 W, regulowane na wysokość uchwyty na napoje oraz chłodziarko-podgrzewacz w konsoli środkowej. Przednie fotele są elektrycznie regulowane i podgrzewane, a tylne oparcia można odchylić w zakresie od 27 do 32 stopni dla większego komfortu podczas dłuższych podróży.

Napęd i osiągi

Druga generacja hybrydy plug-in Hi4

Odświeżony Haval Raptor debiutuje z systemem Hi4 Gen-2 wykorzystującym nowy silnik benzynowy 1.5T (GW4B15M) oraz dwa silniki elektryczne. Maksymalna moc jednostki benzynowej została nieznacznie zmniejszona (z 123 kW do 115 kW; 243 Nm przy efektywności cieplnej 41,5%), natomiast łączna moc układu hybrydowego wzrosła o 17% – aż do 330 kW (443 KM) i 750 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 5,9 sekundy, co plasuje model w pobliżu osiągów sportowych SUV-ów.

Warianty baterii i zasięg elektryczny

W gamie pojawił się nowy akumulator litowo-jonowy (NCM) o pojemności 35,43 kWh, umożliwiający przejechanie do 200 km w trybie elektrycznym (CLTC), czyli ok. 151 km według normy WLTC. Dostępne są również dwie wersje z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi: 18,74 kWh (zasięg CLTC 102 km, WLTC 81 km) i 27,54 kWh (CLTC 145 km, WLTC 115 km). Szeroki wybór baterii pozwala klientom dopasować model do indywidualnych potrzeb w zakresie zasięgu, ceny i pojemności bagażnika.

Systemy wspomagania kierowcy i łączność

Haval Raptor PHEV 2026 jest wyposażony w pakiet asystenta jazdy Coffee Pilot Plus, oferujący ponad 20 zaawansowanych funkcji, w tym autonomiczne prowadzenie na autostradzie (NOA), inteligentny asystent parkowania oraz możliwość zdalnego parkowania. W połączeniu z systemem Coffee OS 3 zwiększa to bezpieczeństwo, wygodę użytkowania i podkreśla cyfrową łączność zarówno podczas codziennych dojazdów, jak i przygód w terenie.

Konkurencja i pozycja rynkowa

Poprawiona wydajność elektryczna, zwiększona moc oraz nowoczesna stylistyka sprawiają, że Haval Raptor PHEV 2026 celuje w klientów oczekujących terenowego SUV-a hybrydowego plug-in o wysokiej efektywności i dynamicznych osiągach. Auto rywalizuje z innymi SUV-ami PHEV klasy średniej oferującymi rodzinny charakter, imponujący zasięg elektryczny i szybkie przyspieszenie. Bogata oferta wersji akumulatorowych w połączeniu z atrakcyjną ceną sprawia, że Raptor stanowi atrakcyjną propozycję zarówno dla użytkowników miejskich, jak i miłośników weekendowych wyjazdów.

Najważniejsze dane techniczne

  • Premiera: 19 sierpnia 2026 (Chiny)
  • Rozmiary nadwozia (dł./szer./wys.): 4800 / 1950 / 1843 mm
  • Rozstaw osi: 2738 mm
  • Napęd hybrydowy: Hi4 Gen-2; 1.5T GW4B15M + dwa silniki elektryczne
  • Moc/moment obrotowy systemu: 330 kW (443 KM) / 750 Nm
  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,9 s
  • Opcje akumulatorów: 18,74 kWh LFP (zasięg CLTC 102 km), 27,54 kWh LFP (CLTC 145 km), 35,43 kWh NCM (CLTC 200 km)
  • Wyposażenie wnętrza: 12,3-calowy panel wskaźników LCD, 14,6-calowy ekran centralny, Coffee OS 3, Coffee Pilot Plus

Dzięki temu liftingowi Haval Raptor umacnia swoja pozycję jako nowoczesny SUV plug-in hybrid z off-roadową stylistyką, zaawansowaną technologią i elastyczną ofertą akumulatorów – idealny dla szerokiego grona odbiorców.

Źródło: carnewschina

Cześć, jestem Łukasz! Motoryzacją interesuję się od lat, ale najbardziej fascynuje mnie to, jak zmienia się rynek i jak pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji. Tworzę poradniki, analizy i a

Komentarze

Zostaw komentarz