3 Minuty
Genesis wycofuje G80 Electrified EV z rynku USA
Genesis cicho usunął luksusowy sedan elektryczny G80 Electrified ze swojej oferty w Stanach Zjednoczonych, kończąc tym samym krótką obecność tego modelu na rynku Ameryki Północnej. Model zniknął z oficjalnej strony Genesis, a marka potwierdziła jego wycofanie. Teraz skupia się na swoich pozostałych elektrycznych samochodach: GV60 i Electrified GV70.
Tło: Krótka kariera elektrycznego G80
Genesis Electrified G80 zadebiutował w USA na początku 2023 roku i miał konkurować w rosnącym segmencie luksusowych sedanów elektrycznych. Pomimo odświeżenia modelu, które przyniosło większą przestrzeń wewnątrz, wydłużony zasięg oraz bogatsze wyposażenie czyniące go flagowym elektrykiem marki, model nie przekonał amerykańskich klientów.
Osiągi i specyfikacja techniczna
Elektryczny G80 był wyposażony w akumulator o pojemności 87 kWh, umożliwiający przejechanie według EPA do 454 km (282 mil) na jednym ładowaniu. Był to wybór dla kierowców szukających luksusowego samochodu elektrycznego premium. Wersja dostępna w Korei Południowej posiada jeszcze większy akumulator (94,5 kWh) oraz zwiększony zasięg do 475 km (295 mil). Mimo to model Genesis pozostawał w tyle za liderami segmentu, takimi jak Lucid Air czy Tesla Model S, które wyróżniają się znacznie większym zasięgiem i osiągami.

Design i luksusowe wyposażenie
Genesis G80 EV doskonale oddaje filozofię designu marki, łącząc wyrafinowaną stylistykę z nowoczesną technologią. Wnętrze zostało poszerzone i wykończone wysokiej klasy materiałami, dzięki czemu zapewnia komfort na najwyższym poziomie. Zaawansowany system multimedialny i rozbudowane systemy wspomagania kierowcy stanowiły wyraźny sygnał, że Genesis zamierza rywalizować z uznanymi markami w segmencie luksusowych pojazdów elektrycznych.
Wyniki rynkowe i konkurencja
Sprzedaż elektrycznego G80 pokazuje faktyczną skalę wyzwania – w 2024 roku znalazły nabywców jedynie 397 auta, a w pierwszej połowie 2025 sprzedano kolejnych 77 egzemplarzy. Dla porównania, Lucid sprzedał ponad 5 000 modeli Air tylko w pierwszym półroczu tego roku, a Tesla dostarczyła klientom 2 715 Modeli S. Silna konkurencja oraz 15-procentowe cło na pojazdy elektryczne produkowane w Korei, znacząco utrudniły Genesis zdobycie większego udziału w rynku.

Strategia Genesis na przyszłość
Genesis podkreśla, że dostosowuje się do zmieniających trendów rynkowych, stawiając potrzeby klienta na pierwszym miejscu. W związku ze zbliżającym się końcem federalnej ulgi podatkowej na samochody elektryczne (do 7 500 USD) pod koniec września, Genesis zachęca nabywców do skorzystania z atrakcyjnych rabatów leasingowych na pozostałe modele GV60 i Electrified GV70 – proponując nawet do 18 000 USD zniżki i miesięczne raty od 389 USD.
Podsumowanie: Co dalej z elektrycznymi modelami Genesis?
Choć Electrified G80 nie jest już dostępny w Stanach Zjednoczonych, Genesis pozostaje ważnym graczem w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych dzięki modelom GV60 i Electrified GV70. Osoby zainteresowane tymi autami mogą skorzystać z aktualnych promocji oraz licznych zachęt przed ich wygaśnięciem, przeglądając dostępne egzemplarze u lokalnych dealerów.
Źródło: electrek

Komentarze