3 Minuty
Klasyczny pełnowymiarowy Chevrolet, który przetrwał próbę czasu
Chevrolet Bel Air z 1958 roku to ikona amerykańskiej motoryzacji, odzwierciedlająca przełomowy okres w historii samochodów marki Chevrolet. Choć właśnie w tym roku debiutował na rynku legendarny model Impala jako nowy flagowy samochód, Bel Air wciąż zachował opinię eleganckiego i opłacalnego sedana klasy pełnowymiarowej. Obecnie w Fraser Valley w Kolumbii Brytyjskiej pojawił się pieczołowicie odrestaurowany egzemplarz Chevroleta Bel Air 1958, gotowy na nowy rozdział z pasjonatem motoryzacji lub kolekcjonerem klasyków.
Wyjątkowa renowacja i ponadczasowy styl
Renowacja tego konkretnego egzemplarza Chevroleta Bel Air rozpoczęła się w latach 70. pod czujnym okiem długoletniego właściciela. Według sprzedającego auto było zawsze garażowane, co pozwoliło zachować doskonały, dwukolorowy, złoty lakier. Lśniąca, wolna od rdzy karoseria z wyrazistymi skrzydłami i chromowanymi detalami w pełni oddaje styl Chevroleta końca lat 50. W ramach modernizacji właściciel wyposażył pojazd w wspomaganie kierownicy oraz hamulce wspomagane, co znacznie poprawia komfort prowadzenia zarówno po mieście, jak i na trasie. Wnętrze zachwyca nową tapicerką z tkaniny i winylu, świeżo wymienioną podsufitką, dywanami i osłonami przeciwsłonecznymi – kabina jest nie tylko stylowa, ale też wyjątkowo komfortowa.
Silnik i osiągi
Pod maską tego Chevroleta Bel Air 1958 pracuje niezawodny sześciocylindrowy silnik rzędowy "Blue Flame" o pojemności 235 cali sześciennych, współpracujący z klasyczną dwubiegową automatyczną skrzynią Powerglide. Choć niektórzy miłośnicy Chevroleta mogą preferować wersje z silnikiem V8 (283 lub mocny 348), sześciocylindrowa jednostka gwarantuje autentyczne wrażenia z jazdy, idealne na weekendowe przejażdżki lub pokazy klasycznych samochodów. Warto zaznaczyć, że silnik został wymieniony w czerwcu 1974 roku, choć brak informacji o oryginalnej jednostce napędowej. Osoby zainteresowane zakupem zapraszamy do kontaktu ze sprzedającym w celu uzyskania pełnej historii mechanicznej auta.
Miejsce na rynku i atrakcyjność kolekcjonerska
Choć to Impala z 1958 roku często jest uważana za samochód, który zrewolucjonizował gamę pełnowymiarowych Chevroletów, Bel Air wyróżnia się jako praktyczna, przystępna cenowo alternatywa, równie bogata w charakter i stylistykę połowy XX wieku. W kolekcji Chevroleta tego okresu znajdują się też modele Biscayne i Del Ray, ale to Bel Air wybiera wielu kolekcjonerów ceniących równowagę pomiędzy stylem a codzienną funkcjonalnością. Czterodrzwiowa wersja nadwoziowa jeszcze zwiększa wszechstronność pojazdu, czyniąc ten egzemplarz gotowym do jazdy bez konieczności inwestycji – co rzadko zdarza się na rynku zabytkowych samochodów.
Porównanie i wycena
W porównaniu do swojego „brata” – Impali, Bel Air z 1958 roku oferuje wiele takich samych stylistycznych akcentów i detali z epoki, ale w znacznie korzystniejszej cenie. Właściciel oczekuje 32 500 dolarów za ten gotowy do jazdy samochód klasyczny z czystym stanem prawnym. Licznik przebiegu osiągnął już swoje granice mechaniczne, dlatego główny nacisk przy zakupie kładzie się na stan techniczny i historię auta.
Oględziny i dalsze kroki
Potencjalni nabywcy powinni skontaktować się ze sprzedającym, by umówić się na osobiste oględziny pojazdu. Znajdujący się w Fraser Valley w Kolumbii Brytyjskiej Chevrolet Bel Air z 1958 roku jest gotowy do jazdy i może trafić od razu w ręce nowego właściciela, choć zaleca się transport na przyczepie, by zachować doskonały stan lakieru. Dla kolekcjonerów i entuzjastów klasycznych Chevroletów to rzadka okazja, by stać się właścicielem fragmentu historii motoryzacji, nie wymagającego żadnych dodatkowych inwestycji poza nowym garażem na ten wyjątkowy model.
Źródło: autoevolution

Komentarze