Pierwszy w historii elektryczny Range Rover: Nowa era luksusowych SUV-ów | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Pierwszy w historii elektryczny Range Rover: Nowa era luksusowych SUV-ów

Pierwszy w historii elektryczny Range Rover: Nowa era luksusowych SUV-ów

2025-07-16
0 Komentarze Anna Majewska

4 Minuty

Premiera pierwszego w pełni elektrycznego Range Rovera

Range Rover szykuje się do przełomu, wprowadzając na rynek swój pierwszy całkowicie elektryczny SUV, który zadebiutuje jeszcze w tym roku. Nowy Range Rover Electric łączy wieloletnią tradycję marki, jej legendarną wydajność w terenie, luksusowy design oraz najnowsze technologie, otwierając nowy rozdział w historii bezemisyjnej motoryzacji. Według wstępnych opinii, samochód zachowuje niepowtarzalny styl i prezencję Range Rovera, a jednocześnie oferuje szereg innowacji oraz zaskoczeń zarówno dla wiernych fanów, jak i nowych klientów.

Nowoczesny design i najwyższa jakość wykonania

Od ponad 55 lat Range Rover wyznacza standardy w świecie luksusowych SUV-ów. Najnowsze elektryczne wcielenie tej ikony zachowuje charakterystyczną sylwetkę i masywny profil, czyniąc auto rozpoznawalnym na pierwszy rzut oka. Subtelne unowocześnienia wzmacniają zarówno elegancję, jak i aerodynamikę modelu, zachowując jednak jego majestatyczny charakter. Elektryczna wersja kontynuuje filozofię marki, gdzie wyrafinowanie spotyka się z siłą.

Luksusowe wnętrze

Wnętrze Range Rover Electric to kwintesencja komfortu znanego z najnowszych modeli SUV-a. W kabinie dominują najwyższej klasy materiały, dotykowe wykończenia oraz nowoczesne, cyfrowe ekrany. Dla tego modelu przewidziano także wydajniejsze systemy ogrzewania i wentylacji, które dodatkowo podnoszą wygodę, szczególnie dzięki cichej pracy napędu elektrycznego. Do wyboru będą wersje ze standardowym oraz wydłużonym rozstawem osi – ta ostatnia oferuje wyjątkowo dużo miejsca na tylnej kanapie, godnie rywalizując z takimi luksusowymi markami jak Bentley czy Rolls-Royce.

Osiągi i elektryczny napęd

Elektryczny Range Rover zbudowany jest na platformie MLA (Modular Longitudinal Architecture) od Land Rovera i wykorzystuje opracowany wewnętrznie, nowoczesny układ napędowy JLR. Podwójny silnik elektryczny generuje imponujące 542 KM oraz aż 850 Nm momentu obrotowego, zapewniając dynamiczne przyspieszenia zarówno na drodze, jak i w terenie. Zaawansowane zarządzanie momentem obrotowym gwarantuje pewność prowadzenia w każdych warunkach — to cecha, która od lat wyróżnia Range Rovera.

Zasięg i technologia ładowania

Nowoczesny akumulator o pojemności 118 kWh pozwala na rzeczywisty zasięg do około 480 km. Należy jednak pamiętać, że przy wyższych prędkościach autostradowych, zasięg ten może być nieco niższy ze względu na masywną sylwetkę pojazdu. Architektura 800V umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym – Range Rover Electric wyróżnia się pod tym względem na tle innych luksusowych SUV-ów elektrycznych, skracając czas oczekiwania podczas podróży.

Możliwości holowania

Na tle innych samochodów elektrycznych o podobnych gabarytach Range Rover Electric imponuje zdolnością do ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony (7 700 lbs). Choć to nieco mniej niż w przypadku wersji z silnikiem V8 (do 3,5 tony), model ten dorównuje najważniejszym rywalom, takim jak Mercedes G-Class. W przyszłości planowane są dodatkowe opcje w zakresie mocy i pojemności akumulatorów, które mogą jeszcze bardziej zwiększyć funkcjonalność pojazdu.

Zaawansowane technologie

Szczególną innowacją jest autorski system zarządzania termicznego ThermAssist od JLR, który zapewnia nawet o 40% lepszą wydajność niż rozwiązanie zastosowane w Jaguarze I-Pace. Przekłada się to na większy zasięg, stabilną wydajność napędu i komfort termiczny pasażerów – niezależnie od warunków pogodowych.

Wrażenia z jazdy i pierwsze opinie

Pierwsze relacje ekspertów motoryzacyjnych podkreślają pewność i komfort prowadzenia Range Rovera Electric w każdych warunkach. Podczas testów w warunkach kontrolowanych auto wykazało się swobodą w pokonywaniu różnorodnych przeszkód, dostarczając charakterystycznych dla marki wrażeń z jazdy. Na pełne testy drogowe, także w terenie, przyjdzie jeszcze poczekać do udostępnienia modeli do szerszej jazdy próbnej.

Pozycjonowanie i cena

Pierwszy całkowicie elektryczny Range Rover ceni się na poziomie modelu V8 Autobiography – startując od nieco poniżej 150 000 funtów (około 200 000 dolarów). Nowy SUV elektryczny Range Rover celuje w kierunku wymagających klientów, którzy oczekują najwyższego luksusu połączonego z odpowiedzialnością ekologiczną. Już teraz zainteresowanie pojazdem przekroczyło oczekiwania – ponad 61 000 osób zapisało się na listę oczekujących.

Konkurencja w segmencie luksusowych SUV-ów elektrycznych

Range Rover Electric mierzy się na rynku z takimi tuzami jak Mercedes-Benz EQS SUV czy BMW iX. Jednak niewielu konkurentów może pochwalić się równie prestiżowym dziedzictwem, innowacyjną technologią i terenowymi możliwościami. Debiut tego modelu może zdefiniować na nowo rynek luksusowych SUV-ów elektrycznych.

Nowa era dla rodziny Range Rover

Innowacyjność i luksus w każdym detalu – pierwszy elektryczny Range Rover wyznacza nowe standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy premium. Wraz z oficjalnymi danymi technicznymi i cennikiem, model ten z pewnością wzbudzi ogromne zainteresowanie, gdy pojawi się w sprzedaży.

Źródło: electrek

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz