Bugatti Tourbillon: Przełomowa Ewolucja w Świecie Hipersamochodów | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Bugatti Tourbillon: Przełomowa Ewolucja w Świecie Hipersamochodów

Bugatti Tourbillon: Przełomowa Ewolucja w Świecie Hipersamochodów

2025-06-02
0 Komentarze Anna Majewska

3 Minuty

Nowy Rozdział w Osiągach: Przedstawiamy Bugatti Tourbillon

Marka Bugatti od zawsze wyznaczała granice innowacji w branży motoryzacyjnej i nowy Bugatti Tourbillon stanowi tego doskonały przykład. Podczas gdy model Chiron stanowił rozwinięcie legendy Veyrona, Tourbillon śmiało prezentuje nową wizję francuskiego producenta. To radykalna zmiana – Bugatti zrezygnowało ze swojego charakterystycznego, czteroturbosprężarkowego silnika W16 na rzecz stworzonego na zamówienie, wolnossącego silnika V16, o którym głośno dyskutuje się w społeczności miłośników hipersamochodów.

Innowacyjny Układ Napędowy: Wolnossące V16 w Połączeniu z Hybrydą

Sercem Tourbillona jest silnik opracowany wspólnie z firmą Cosworth – 8,3-litrowe V16, które waży jedynie 252 kg, czyli aż o 42% mniej niż jednostka z Chirona. Inżynierowie Bugatti konsekwentnie redukowali masę, rezygnując całkowicie z turbosprężarek i korzystając z najnowszych rozwiązań wolnossących. Jak podkreśla CEO Bugatti Rimac, Mate Rimac, obecność turbosprężarek w hybrydowych hipersamochodach nie jest konieczna – układ elektryczny zapewnia natychmiastowy moment obrotowy i pełnię korzyści płynących z elektryfikacji.

Hybrydowy system Tourbillona korzysta z pojemnego akumulatora o mocy 24,8 kWh, pozwalającego na przejechanie do 70 km w trybie w pełni elektrycznym. Pozwala to na ogromną elastyczność zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i dynamicznej jazdy po otwartych drogach.

Osiągi: Surowa Moc i Nowoczesna Elektryfikacja

Rezygnacja z zestawu czterech turbosprężarek oznaczała spadek mocy silnika spalinowego o 600 KM, jednak Bugatti nadrobiło to, wyposażając Tourbillona w trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 800 KM. W połączeniu z 1000 KM generowanymi przez V16, całkowita moc systemowa znacząco przewyższa osiągi Chirona i Veyrona, a przy tym pozwala na obniżenie masy własnej. Zastosowanie drukowanego w 3D zawieszenia, lżejszego o 45%, sprawia, że całkowita masa pojazdu z płynami i niemal pełnym bakiem nie przekracza 1995 kg – to imponujący wynik, szczególnie jak na hybrydowy hipersamochód.

Filozofia Projektowania i Nowy Standard na Rynku

Strategia przyjęta przez Bugatti Tourbillon wyraźnie odcina się od obecnych trendów na rynku samochodów egzotycznych. Gdy większość nowoczesnych hybryd, jak Ferrari SF90 czy poprzedni Porsche 918 Spyder, stawia na turbosprężarki i downsizing silnika, Bugatti idzie w zupełnie odwrotnym kierunku. Rywale tacy jak Lamborghini Revuelto stosują jeszcze wolnossące V12, a Ferrari LaFerrari łączyło V12 z napędem hybrydowym, jednak żaden z nich nie oferuje wolnossącego V16 i tak zaawansowanej integracji hybrydowej. Tourbillon ustanawia więc nowy punkt odniesienia dla hipersamochodów nastawionych na bezkompromisowe osiągi.

Przyszłe Wersje i Plany Produkcyjne

Ambicje Bugatti na tym się nie kończą. Mate Rimac sugeruje możliwość powstania wersji z czystym silnikiem V16, jeszcze bardziej odchudzonych odmian hybrydowych wyposażonych w mniej silników elektrycznych oraz wersji roadster, które dołączą do 250 premierowych coupé. Zanim pierwsze egzemplarze trafią do klientów w przyszłym roku, Bugatti przygotuje 35 prototypów do wymagających testów, by potwierdzić niezrównaną reputację marki.

Wraz z końcem produkcji modeli Bolide i Mistral – ostatnich wyposażonych w kultowy W16 – pojawienie się Bugatti Tourbillon zapowiada początek nowej ery. To połączenie tradycyjnej potęgi z najnowocześniejszą technologią hybrydową, gwarantujące niepowtarzalne doznania podczas jazdy.

Źródło: smarti

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz