Nowa Toyota Aygo X – Miejska Wszechstronność i Sportowy Styl w Kompaktowej Odsłonie | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Nowa Toyota Aygo X – Miejska Wszechstronność i Sportowy Styl w Kompaktowej Odsłonie

Nowa Toyota Aygo X – Miejska Wszechstronność i Sportowy Styl w Kompaktowej Odsłonie

2025-06-02
0 Komentarze Anna Majewska

4 Minuty

Nowa Toyota Aygo X: Kompaktowy crossover miejski z hybrydowym napędem i sportowym charakterem

Toyota zaprezentowała odświeżoną wersję swojego najmniejszego modelu na rynku europejskim – Aygo X. To właśnie Aygo X, jako jedyny przedstawiciel segmentu A po wycofaniu się takich konkurentów jak VW up!, Skoda Citigo czy SEAT Mii, umacnia swoją pozycję wśród miejskich aut. Teraz Toyota wynosi Aygo X na nowy poziom: wprowadza napęd hybrydowy, zmiany konstrukcyjne oraz sportową wersję GR Sport.

Zmiany stylistyczne: od hatchbacka do stylowego crossovera miejskiego

Od momentu transformacji w 2022 roku w crossovery inspirowany samochód miejski, Toyota Aygo X przyciąga uwagę świeżym designem i podwyższoną sylwetką. Najnowszy facelifting przyniósł wyostrzone linie przodu z przeprojektowanym grillem, nowymi reflektorami i zmienionym profilem maski. Elementy te podkreślają charakter auta przystosowanego do miejskiego stylu życia. Nowa wersja GR Sport to sportowe akcenty, ekskluzywne emblematy i unikalne detale, które przypadną do gustu osobom szukającym wyrazistego stylu.

Przemyślane rozwiązania konstrukcyjne dla kompaktowych wymiarów

Długość 3,7 metra sprawia, że Toyota Aygo X jest idealnym wyborem do jazdy po mieście i parkowania nawet w ciasnych miejscach. Aby umożliwić wprowadzenie napędu hybrydowego, inżynierowie wydłużyli przedni zwis o 76 mm i zastosowali innowacyjny układ poprzecznego umieszczenia baterii pod tylną kanapą – pierwszy taki w ofercie Toyoty. Dzięki temu zabiegowi nie tylko zwiększono przestronność wnętrza i bagażnika, ale również utrzymano pojemność kufra na poziomie 231 litrów mimo wprowadzenia nowego napędu.

Napęd i osiągi: hybrydowa wydajność i dynamiczna jazda

W nowym Aygo X zastosowano silnik 1.5 litra znany z Toyoty Yaris, który generuje 114 KM – aż o 43 KM więcej niż wcześniejszy silnik 1.0. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje mniej niż 10 sekund w porównaniu do poprzednich 14,9 sekundy. Nowoczesny napęd współpracuje wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów, co zapewnia płynność prowadzenia i dynamikę przy typowo miejskich manewrach.

Nowa Toyota Aygo X to jedyny pełnowartościowy hybrydowy samochód segmentu A, oferujący nie tylko dynamiczną jazdę, ale również wyjątkowo niską emisję CO₂ – zaledwie 86 g/km, co czyni go liderem wśród miejskich aut bez ładowania z gniazdka. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,8 l/100 km (ok. 61,6 mpg), co czyni ten model niezwykle ekonomicznym wyborem dla codziennych użytkowników miasta.

GR Sport: lepsza precyzja prowadzenia i przyjemność z jazdy

Nowy wariant GR Sport oferuje nie tyle więcej mocy, co lepszą dynamikę jazdy. Ulepszone elektryczne wspomaganie kierownicy, sportowe sprężyny i zawieszenie oraz zmodyfikowane amortyzatory pozwalają na pewniejszą, bardziej precyzyjną jazdę po miejskich ulicach.

Wnętrze i technologie: bogate wyposażenie w małym aucie

Mimo kompaktowych rozmiarów Toyota Aygo X wyróżnia się nowoczesnym wyposażeniem. Standardowo lub opcjonalnie znajdziemy tu m.in. bezprzewodową ładowarkę do smartfona, elektrycznie składane lusterka czy zaawansowany system oczyszczania powietrza Panasonic nanoeX – rzadkość w tej klasie. Dwa porty USB-C, aktualizacje oprogramowania over-the-air oraz komplet systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy gwarantują komfort i bezpieczeństwo każdego dnia. Analogowy zestaw wskaźników zastąpiono nowoczesnym siedmiocalowym wyświetlaczem cyfrowym, a w standardzie pojawił się hamulec elektryczny. Wyższe wersje wyposażenia oferują lepsze wyciszenie i grubsze szyby, co przekłada się na przyjemniejsze warunki podróżowania.

Pozycja rynkowa i konkurencja

Odświeżona Toyota Aygo X trafi do europejskich salonów jeszcze w tym roku i pozostaje najtańszym nowym modelem w gamie Toyoty na Starym Kontynencie. Od momentu debiutu trzy lata temu sprzedano ponad 287 000 egzemplarzy. Aktualna generacja, w przeciwieństwie do poprzednich wspólnych projektów z Peugeot i Citroën, jest wyłącznie dziełem Toyoty. Oferując nowoczesny design, zaawansowaną technologię hybrydową i bogate wyposażenie, Aygo X wyprzedza konkurencję w segmencie miejskich aut – zwłaszcza wobec braku bezpośrednich rywali z Grupy Volkswagen.

Śmiały wygląd, napęd hybrydowy oraz zaawansowane funkcje sprawiają, że Toyota Aygo X GR Sport to doskonała propozycja dla osób poszukujących oszczędnego, a jednocześnie stylowego i dobrze wyposażonego miejskiego auta.

Źródło: smarti

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz