3 Minuty
Nowy Chevrolet Corvette ZR1 ustanowił nowe standardy wśród samochodów sportowych, zdobywając tytuł najszybszego tylnonapędowego samochodu produkcyjnego w historii według prestiżowego magazynu Car and Driver. Amerykańska ikona pokonała legendy motoryzacji, takie jak McLaren 750S oraz Ferrari 296 GTB, oferując połączenie niesamowitej mocy, zaawansowanej technologii oraz świetnej relacji jakości do ceny, co przyciąga uwagę całej branży motoryzacyjnej.
Osiągi, które redefiniują oczekiwania wobec supersamochodów
W oficjalnych testach Chevrolet Corvette ZR1 z 2024 roku przyspieszył od 0 do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 2,2 sekundy. Tym samym zdeklasował McLarena 750S o jedną dziesiątą sekundy – co jest znaczącą różnicą w świecie samochodów sportowych wysokich osiągów. ZR1 nie tylko przejął prym wśród konkurencji, lecz zrobił to, kosztując o ponad 100 000 dolarów mniej od swojego brytyjskiego rywala. To czyni go szczególnie atrakcyjną propozycją dla miłośników motoryzacji.

Silnik i specyfikacja techniczna
Najważniejszym elementem nowego Corvette ZR1 jest potężny, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra, generujący imponującą moc 1 064 KM i 1 120 Nm momentu obrotowego. To znacznie więcej niż oferuje McLaren 750S napędzany 4,0-litrowym V8 biturbo o mocy 750 KM i 800 Nm oraz hybrydowy układ Ferrari 296 GTB, który osiąga 830 KM. Pomimo wagi ZR1 wynoszącej 1 738 kg – czyli o 136 kg więcej niż Ferrari i o 283 kg więcej niż McLaren – przewaga stosunku mocy do masy (3,6 kg/KM względem 4,3 u konkurentów) zapewnia mu doskonałe przyspieszenie i wydajność na torze.

Przyspieszenie i dominacja na ćwierć mili
Chevroleta Corvette ZR1 wyróżnia się nie tylko na starcie. Do 100 mph (160 km/h) przyspiesza w zaledwie 4,5 sekundy, a do 130 mph (210 km/h) w 7,1 sekundy – wyprzedzając McLarena o 0,3 sekundy i 0,6 sekundy na tych dystansach. Ferrari odpowiednio osiąga te prędkości w 4,7 oraz 7,3 sekundy. Na dystansie ćwierć mili ZR1 osiąga czas 9,5 sekundy, wyprzedzając Ferrari (9,7 s) i McLarena (9,8 s), co potwierdza jego dominację w klasie supersamochodów z napędem na tył.
Design i pozycjonowanie na rynku
Chevrolet Corvette ZR1 łączy klasyczną amerykańską moc z nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi w supersamochodach. Wyrazista aerodynamika, imponujący wygląd oraz sportowo zestrojone zawieszenie sprawiają, że ZR1 to nie tylko auto do szybkiej jazdy na prostej, ale również wyśmienity samochód na tor wyścigowy. Ogromną przewagą jest również cena – testowana wersja kosztuje 205 265 dolarów, podczas gdy McLaren wyceniany jest na 449 790 funtów, a Ferrari na 538 399 dolarów.

Porównanie z konkurencją
McLaren 750S jeszcze w zeszłym roku zdołał wyprzedzić Ferrari 296 GTB pod względem przyspieszenia 0-60 mph wśród tylnonapędowych modeli, lecz teraz ustępuje w kolejnych kategoriach. Chevrolet Corvette ZR1, dzięki ogromnej mocy i zaawansowanemu podwoziu, dominuje niemal w każdym aspekcie przyspieszenia. Dla entuzjastów jazdy szukających absolutnego szczytu osiągów w aucie z napędem na tył, ZR1 nie ma sobie równych.
Nowy Corvette ZR1 z roku 2024 to nie tylko nowy rekordzista – to dowód na to, że amerykańska inżynieria potrafi zaoferować jedno z najlepszych rozwiązań na rynku samochodów sportowych, pokonując supersamochody z Europy zarówno pod względem osiągów, jak i ceny.

Komentarze