Xiaomi YU7 GT: prototyp wysokiej wydajności na Nürburgringu

Xiaomi YU7 GT: prototyp wysokiej wydajności na Nürburgringu

0 Komentarze

4 Minuty

Prototyp zauważony: wysokowydajny YU7 na Nürburgringu

Silnie zamaskowany prototyp Xiaomi YU7 został przyłapany podczas testowych okrążeń na Nürburgringu, co jest najpewniejszym sygnałem, że pojawi się wariant wysokowydajnościowy niedawno wprowadzonego crossovera YU7. Zdjęcia mulo ujawniają kilka torowych ulepszeń w porównaniu ze standardową gamą YU7 i sugerują, że Xiaomi przygotowuje poważne EV o wysokich osiągach, które ma konkurować z rywalami takimi jak Tesla Model Y Performance.

Co rzucało się w oczy na samochodzie testowym

Prototyp ma znajome maskowanie podobne do mulo rozwojowych używanych przy SU7 Ultra, jednak z modyfikacjami sprzętowymi odpowiadającymi wcześniejszej krytyce modeli sportowych Xiaomi. Kluczowe widoczne zmiany to przetłuszczone zaciski hamulcowe na wszystkich czterech kołach, wyraźnie obniżone zawieszenie, poszerzone nadkola (szczególnie z tyłu) oraz podzielony, dwupoziomowy spojler rozciągający się od dachu do klapy bagażnika. Zainstalowany nad przednią szybą sensor lidar przypomina, że Xiaomi nadal chce zachować zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i ambicje autonomiczne nawet w swoich najbardziej sportowych modelach.

Najważniejsze elementy:

  • Duże wielotłoczkowe zaciski hamulcowe i duże tarcze dla lepszej siły hamowania
  • Spodziewane, niesymetryczne 21-calowe obręcze, z oponami 305 z tyłu sugerowanymi przez nadkola
  • Obniżone zawieszenie i masywne tylne nadkola dla lepszych właściwości torowych
  • Dwupoziomowy tylny spojler i drobne poprawki aerodynamiczne

Wskazówki dotyczące stylistyki i mechaniki

Prototyp YU7 wydaje się siedzieć znacznie niżej niż produkcyjne wersje YU7 Standard, Pro i Max. Rozciągnięte nadkola prawdopodobnie zostały zaprojektowane, by pomieścić niesymetryczny, sportowy zestaw kół i opon — raporty i zdjęcia wskazują na szerokie opony 305 w układzie 21-calowym. Podwójny spojler i zmieniony dyfuzor sugerują, że inżynierowie Xiaomi skupiają się na docisku i stabilności przy dużych prędkościach.

Hamulce były wyraźnym priorytetem w tym aucie testowym. Xiaomi spotkało się z krytyką, gdy wcześniejsze prototypy SU7 Ultra i wczesne egzemplarze produkcyjne były postrzegane jako wyposażone w niewystarczające hamulce pomimo deklaracji o komponentach węglowo-ceramicznych. Testowy YU7 pokazuje większe, bardziej konwencjonalne hamulce o charakterze wyczynowym, lepiej dopasowane do większej masy crossovera w porównaniu z sedanem.

Układ napędowy i oczekiwania dotyczące osiągów

Choć Xiaomi nie potwierdziło szczegółów, oczekuje się, że wysokowydajny crossover zapożyczy i znacznie ulepszy układ napędowy SU7 Ultra. Branżowe plotki i wcześniejsze specyfikacje Xiaomi sugerują trzy-silnikowe rozwiązanie nastawione na ekstremalne osiągi. Konserwatywne szacunki oparte na tych przesłankach lokują łączną moc w czterocyfrowych wartościach, a niektóre źródła twierdzą, że w topowej specyfikacji zestaw może przekraczać 1 500 koni mechanicznych.

Pojemność baterii prawdopodobnie będzie w klasie ~100 kWh, co zapewni rezerwy termiczne i energetyczne potrzebne do wielokrotnych szybkich okrążeń na torze takim jak Nürburgring. Ulepszenia chłodzenia, wzmocnione hamulce i usztywnione zawieszenie to logiczne dodatki, aby sprostać tej mocy i większej masie własnej crossovera.

Pozycjonowanie rynkowe i nazewnictwo

Xiaomi wprowadziło YU7 wcześniej w roku w wersjach Standard (RWD), Pro i Max (obie AWD). Oczekiwano wariantu „halo” o wysokich osiągach; czy Xiaomi użyje oznaczenia Ultra jak w SU7 Ultra, czy przyjmie nazwę GT, pozostaje niejasne. Chińskie doniesienia sugerowały nazwę YU7 GT, ale oznaczenie Ultra wciąż jest możliwe.

Nowy topowy YU7 prawdopodobnie będzie realizował dwa cele: podkreślić osiągnięcia Xiaomi w zakresie wydajności po SU7 oraz stworzyć flagowy model, który wzmocni ekspansję globalną i prestiż marki w bardzo konkurencyjnym segmencie elektrycznych crossoverów.

Szybkie podsumowanie specyfikacji (oczekiwane)

  • Układ napędowy: trzy silniki AWD (ulepszona architektura SU7 Ultra)
  • Szacowana moc: powyżej 1 500 KM (plotki o top spec)
  • Bateria: ~100 kWh
  • Koła/opony: niesymetryczne 21-calowe z tylnymi oponami 305
  • Hamulce: przeskalowane wielotłoczkowe zaciski i duże tarcze
  • Aerodynamika: dwuczęściowy tylny spojler, zmieniony dyfuzor

"Nürburgring to pole doświadczalne; sprzęt, który widzimy, sugeruje, że Xiaomi poważnie podchodzi do rzeczywistych osiągów," powiedział inżynier branżowy zaznajomiony z protokołami testów EV.

W miarę postępu testów prawdopodobnie zobaczymy dalsze udoskonalenia, gniazda chłodzenia i regulacje zawieszenia. Wejście Xiaomi w segment wysokowydajnych crossoverów może zmienić postrzeganie marki, gdy firma będzie rywalizować z konkurentami skoncentrowanymi na osiągach na rynkach światowych.

Źródło: autoevolution

Komentarze

Zostaw komentarz