Premiera w Monachium: najbardziej ujawniający teaser BMW iX3

Premiera w Monachium: najbardziej ujawniający teaser BMW iX3

0 Komentarze Tomasz Wójcik

5 Minuty

Premiera w Monachium i najbardziej ujawniający teaser

Pierwszy seryjny przedstawiciel linii Neue Klasse od BMW pojawi się po raz pierwszy publicznie w Monachium 5 września 2025 r. Na kilka dni przed światową premierą BMW opublikowało jak dotąd najczytelniejszy teaser modelu iX3 na 2026 rok, pokazując z bliska dramatyczny przód pojazdu i zaawansowaną architekturę elektryczną.

Projekt i sygnatura oświetlenia

Nowy iX3 pozostaje zaskakująco wierny koncepcji Vision Neue Klasse X, przenosząc charakterystyczny „rekini” nos samochodu studyjnego do wersji produkcyjnej. Na pierwszy rzut oka wyróżnia się szerokie zastosowanie diod LED: reflektory prezentują nową sygnaturę świetlną, a BMW podświetliło także nerki oraz łączące je panele łączące przód z lampami. Efekt to efektowny, wysokotechnologiczny przedni pas, który pełni jednocześnie funkcję identyfikatora marki i systemu oświetleniowego — istotne dla rozpoznawalności w warunkach słabego oświetlenia i w mieście.

Technologie zewnętrzne i kamery zamiast lusterek

W odróżnieniu od konceptu, wersja produkcyjna iX3 będzie wyposażona w tradycyjne lusterka boczne tam, gdzie przepisy tego wymagają. BMW przewidziało opcję kamer w regionach, gdzie regulacje dopuszczają cyfrowe lusterka; jednak Federal Motor Vehicle Safety Standard 111 wciąż nakłada obowiązek fizycznych lusterek dla wielu samochodów lekkich w niektórych jurysdykcjach. W Europie i innych przychylnych rynkach spodziewane jest oferowanie systemów opartych na kamerach, które poprawiają aerodynamikę i zmniejszają opory, a także zwiększają widoczność dzięki cyfrowym nakładkom.

Produkcja i zrównoważone wytwarzanie

Drugą generację iX3 początkowo będą montować w zakładzie BMW Group Plant Debrecen na Węgrzech. Zakład zaprojektowano specjalnie pod produkcję pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) i ma działać w normalnych warunkach bez użycia paliw kopalnych — podkreślając zaangażowanie BMW w zrównoważoną produkcję w ramach platformy Neue Klasse.

Wnętrze, infotainment i wyświetlacze

Panoramic iDrive i BMW Operating System X

W kabinie BMW stawia na prostsze, bardziej cyfrowe rozwiązania. Tradycyjny kontroler iDrive zniknął na rzecz BMW Panoramic iDrive oraz BMW Operating System X. Centralnym elementem jest system projekcyjny sięgający od słupka do słupka, podzielony na trzy segmenty: zestaw wskaźników dla kierowcy oraz konfigurowalne wyświetlacze centralne i po stronie pasażera. Można oczekiwać, że pomiary jakości powietrza, nawigacja, podpowiedzi asystenta kierowcy z AI oraz aplikacje rozrywkowe, takie jak Spotify, będą konfigurowalne w poszczególnych strefach.

Zaawansowany HUD i ekran dotykowy

BMW potwierdza także obecność trójwymiarowego wyświetlacza head-up (3D HUD) oraz dużego ekranu infotainment — w koncepcie Vision Neue Klasse X odniesieniem jest panel 17,9 cala. W połączeniu te systemy kierują iX3 w stronę bardziej immersyjnego i połączonego doświadczenia pokładowego, zaprojektowanego dla kierowców zainteresowanych nowymi technologiami.

Układ napędowy, zasięg i szybkie ładowanie

Oparty na elektrycznej platformie Neue Klasse, iX3 będzie dostępny w wersjach z jednym i dwoma silnikami. BMW już potwierdziło wariant z napędem dual-motor 50 xDrive, zdolny do imponujących wyników zasięgu — do 800 km według WLTP (w przybliżeniu 400 mil według procedury EPA). Architektura 800-woltowa pojazdu obsługuje szczytową moc ładowania do 400 kW, co przekłada się na dodanie ponad 350 km zasięgu WLTP w około 10 minut na zgodnych, wysokoenergetycznych ładowarkach DC. Później spodziewany jest wysokowydajny wariant M60 xDrive, którego moc ma przekraczać 600 KM — znacznie więcej niż 393 KM w spalinowym X3 M50i.

Porównania, zalety i znaczenie na rynku

W porównaniu z konceptem BMW wydaje się zachować dramatyczną stylizację przedniej części, jednocześnie prawdopodobnie dopracowując tył w celu praktyczności produkcyjnej i bezpieczeństwa przy zderzeniach. Zalety nowego iX3 obejmują korzyści skalowalnej platformy EV (modułowe opcje baterii i silników), ultrawysoką moc ładowania dzięki architekturze 800 V oraz cyfrowy kokpit nowej generacji oparty na BMW Operating System X i funkcjach napędzanych AI. Dla konsumentów iX3 ma łączyć duży zasięg, konkurencyjne prędkości ładowania i wyróżniający się wygląd — co stawia go mocno w rywalizacji z luksusowymi elektrycznymi SUV-ami marek niemieckich i zagranicznych.

Zastosowania i dla kogo jest iX3

Osoby zainteresowane technologiami oraz operatorzy flot, którzy stawiają na szybkie ładowanie i zrównoważoną produkcję, znajdą w iX3 atrakcyjną propozycję. Kierowcy korzystający z auta na co dzień skorzystają z dużego zasięgu i cyfrowych systemów wspomagania; osoby pokonujące dłuższe trasy docenią wysokonapięciową architekturę ładowania, która minimalizuje czas postoju podczas podróży.

Podsumowanie

Teaser BMW iX3 na 2026 rok zapowiada seryjny samochód elektryczny łączący odważny zewnętrzny design oparty na LED z poważnymi ulepszeniami technicznymi: ładowaniem 800 V, modułową konstrukcją platformy Neue Klasse oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Przed monachijskim debiutem iX3 wydaje się stać mocnym elementem w planie BMW dotyczącym elektromobilności.

Źródło: autoevolution

Hej! Tu Tomek. Od dzieciaka marzyłem o testowaniu samochodów – dziś spełniam to marzenie jako recenzent. Uwielbiam porównywać modele, sprawdzać ich mocne i słabe strony i dzielić się z Wami rzetelną o

Komentarze

Zostaw komentarz