3 Minuty
Mercedes-Benz wkracza w nową erę innowacji, zapowiadając najbardziej rozbudowany program premier produktowych w swojej historii. Pomimo trudności rynkowych, takich jak 3-procentowy spadek sprzedaży w 2024 roku oraz dodatkowe 6,2% w pierwszej połowie 2025 roku, niemiecka marka konsekwentnie patrzy w przyszłość. Już w 2025 roku firma planuje wprowadzić na rynek aż 18 nowych modeli samochodów, wyznaczając nowe trendy w branży motoryzacyjnej we wszystkich segmentach rynku.
Masowa ofensywa produktowa obejmie modele ze wszystkich klas – od nowoczesnych, kompaktowych crossoverów po odświeżone limuzyny premium, dzięki czemu każdy kierowca znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Na rynek trafią zarówno modele z napędem spalinowym, jak i elektrycznym. Dwie z zapowiadanych premier – CLA i CLA Shooting Brake – były już prezentowane w wersjach ICE i EV. W sumie w 2025 roku Mercedes-Benz zrealizuje aż 18 debiutów modelowych.
Elektryfikacja i innowacje w segmencie aut kompaktowych obejmą między innymi nowe generacje GLA oraz GLB. W kategorii „Entry” pojawi się jeszcze jeden model z silnikiem spalinowym oraz dwa auta elektryczne, które zaoferują zupełnie nowe wzornictwo i najnowsze technologie. Kompaktowe SUV-y Mercedesa są skierowane do klientów oczekujących wysokiej jakości oraz miejskiej funkcjonalności w segmencie premium SUV.
Z kolei core’owa linia Mercedesa, czyli C-Klasa i GLC, zyska odświeżone wcielenia w obu wariantach napędowych – spalinowych oraz elektrycznych. Szczególnie dużo emocji budzi zapowiedź nowej elektrycznej C-Klasy, która ma ustanowić nowy poziom komfortu, osiągów i cyfrowych rozwiązań w swoim segmencie.
Segment luksusowy, nazwany „Top End”, przewiduje cztery nowe modele spalinowe lub wysokoprężne oraz aż pięć nowych pojazdów elektrycznych. Głębokie liftingi otrzymają flagowe limuzyny: S-Klasa oraz ultranowoczesny EQS. Prezes Mercedes-Benz, Ola Källenius, zapewnia, że modernizacja S-Klasy będzie wyjątkowo zaawansowana, z inwestycjami wykraczającymi poza standardowy facelifting, by utrzymać pozycję referencyjną w dziedzinie komfortu, technologii i prestiżu.
Miłośnicy sportowych osiągów mogą wyczekiwać pierwszego, autorskiego elektrycznego super-sedana AMG – konceptu GT XX – oraz inspirowanego nim, dynamicznego SUV-a EV. Jednocześnie w 2027 roku na rynek trafi całkowicie nowy silnik V8, kontynuując tradycję sportowej inżynierii Mercedesa przynajmniej do połowy lat 30. XXI wieku.
W najbliższych latach portfolio SUV-ów będzie się powiększać. Elektryczne wersje nowych generacji GLA i GLB zostaną uzupełnione przez kompaktowego off-roadera, roboczo nazywanego „Little G”, łączącego cechy legendarnej Klasy G i miejskiej funkcjonalności. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na luksusowe kompakty SUV i ugruntowanie pozycji Mercedesa jako lidera w segmencie premium off-road.
AMG, jako ikona motoryzacji sportowej, skupia się na rozwoju zarówno wydajnych napędów hybrydowych i sześciocylindrowych w modelach C63, jak i nowego dużego silnika V8. Jednak dalszy rozwój V8 w C43 oraz potencjalnym CLE63 Coupe/Cabriolet pozostaje niepewny w kontekście nowych regulacji dotyczących emisji spalin i zmian rynkowych. Mercedes-AMG wyraźnie stawia dziś na synergię osiągów i zrównoważonych technologii.
Kluczową nowością będzie unifikacja języka stylistycznego całej gamy modeli. Przyszłe Mercedesy – zarówno spalinowe, jak i elektryczne – zyskają jednolitą, spójną stylistykę zamiast dotychczasowych, wyrazistych linii EQ. Uproszczony, elegancki design wpłynie na rozpoznawalność marki i sprosta nowym oczekiwaniom klientów względem aerodynamiki.
Dzięki temu śmiałemu planowi produktowemu Mercedes-Benz chce umocnić swoją pozycję na tle konkurencji, takiej jak BMW, Audi czy Lexus, zarówno w segmencie samochodów luksusowych, jak i sportowych. Marka demonstruje elastyczność i innowacyjność, przygotowując się na przyszłość motoryzacji – elektryfikację, cyfryzację i inteligentną mobilność.
Podsumowując, Mercedes-Benz otwiera nowy rozdział swojej historii. Najbliższe dwa lata przyniosą spektakularne premiery, łączące dziedzictwo marki, luksus oraz inżynierię z myślą o przyszłości, umacniając pozycję Mercedesa jako globalnego lidera motoryzacji.
Źródło: motor1

Komentarze