3 Minuty
Epickie starcie Mustangów: S650 Dark Horse kontra S550 Mach 1 i Shelby GT350R
Świat amerykańskich muscle carów opiera się na zaciekłej rywalizacji, a najlepszym sposobem na ukazanie tej konkurencji jest wyścig dragowy, w którym nowość mierzy się z uznanymi legendami. Sam z popularnego kanału YouTube Sam CarLegion zorganizował pełne adrenaliny starcie, zestawiając ze sobą trzy ikony Forda Mustanga: zupełnie nowego S650 Dark Horse, cenionego S550 Mach 1 oraz dzikiego Shelby GT350R. Wyścig na nieprzygotowanym asfalcie miał przetestować osiągi, moc i dziedzictwo modeli Mustang kolejnych generacji.
Design i stylistyka: Ewolucja nowoczesności kontra agresywna klasyka
Siódma generacja Mustanga – S650 Dark Horse – to nowa, agresywna stylistyka nadwozia oraz całkowicie unowocześnione wnętrze. Według wielu entuzjastów to jednak bardziej dopracowana modernizacja poprzedniej platformy S550 niż zupełnie nowe otwarcie. Przy stale rosnących cenach nowych Mustangów, nabywcy zadają sobie pytanie, czy najnowszy model oferuje wystarczająco dużo nowości, by wybrać go zamiast cieszących się sławą poprzedników.
W tym pojedynku S650 Dark Horse pojawia się w efektownej, ciemnej kolorystyce, podczas gdy groźna reprezentacja S550 to Mach 1 w biało-czarno-pomarańczowej konfiguracji i niebiesko-pasiaste Shelby GT350R – oba gotowe bronić swojego dziedzictwa i przyciągać spojrzenia.

Silniki i podwozia – dane techniczne
Mustang S650 Dark Horse wyposażono w potężny, 5-litrowy silnik Coyote V8, który generuje 500 koni mechanicznych, przekazując napęd na tylne koła. Mach 1 korzysta z tego samego motoru, jednak jego moc to 480 KM – o 20 więcej niż standardowy S550 Mustang GT, lecz o 20 mniej niż Dark Horse. Oba modele posiadają manualną skrzynię biegów Tremec o sześciu przełożeniach; Mach 1 oferuje także opcjonalną automatyczną przekładnię 10-biegową oraz indywidualny układ wydechowy.
Największym drapieżnikiem w tym zestawieniu jest bez wątpienia Shelby GT350R, stworzone z myślą o torze wyścigowym. Jego 5,2-litrowy silnik V8 z wałem korbowym typu flat-plane dostarcza potężne 526 KM, połączone z precyzyjną, sześciobiegową skrzynią manualną i doskonale zestrojonym podwoziem. W kręgach motoryzacyjnych GT350R cieszy się mianem modelu o bezkompromisowym prowadzeniu i sportowym charakterze, pozbawionym zbędnych dodatków.

Osiągi i wyniki na ćwierć mili
Mimo najwyższej mocy, Mustang S650 Dark Horse zmaga się z istotną wadą: większą masą własną. W pojedynkach rolling start z prędkości 50 km/h i 80 km/h nowy Mustang ma trudności, by przełożyć swoją moc na zwycięstwo. Mach 1 i Shelby GT350R toczą zaciętą walkę, jednak GT350R za każdym razem wychodzi z niej zwycięsko.
Klasyczne próby na ćwierć mili jeszcze mocniej uwydatniają trudności S650. W jednym z biegów nieprzemyślany burnout pozostawia Dark Horse’a daleko w tyle, jakby debiutował na prostych. Nawet po dopracowaniu techniki, nowy Mustang nie potrafi wyprzedzić doświadczonych rywali. Końcowe wyniki: Shelby GT350R – 12,1 s, Mach 1 – 12,7 s, Dark Horse – 12,8 s na dystansie ćwierć mili.
Pozcyjonowanie na rynku i aspekty zakupu
Nowoczesna stylistyka, ulepszona technologia wnętrza i rosnąca cena sprawiają, że S650 Mustang Dark Horse przemawia do tych, którzy oczekują najnowszych rozwiązań. Jednak dla kierowców szukających czystych sportowych doznań i precyzji rodem z torów, lżejsze i bardziej bezkompromisowe S550 – szczególnie Shelby GT350R – wciąż są bardzo kuszącą propozycją. Ten pojedynek na prostej wyraźnie pokazuje, że nowy nie zawsze znaczy szybszy czy bardziej ekscytujący.
Podsumowanie: Dziedzictwo Mustanga wciąż króluje na drodze
Bezpośrednia konfrontacja przygotowana przez Sam CarLegion udowadnia, że dopracowanie konstrukcji i legendarny rodowód wciąż mogą pokonać najnowszą ewolucję. Wśród fanów Mustanga dyskusja o tym, który z modeli powinien znaleźć miejsce w garażu, nabiera nowego wymiaru – realne wyniki pokazują, że starsza generacja często potrafi przyćmić swojego następcę.
Źródło: autoevolution

Komentarze