Rozszerzająca się gama Toyoty: Co nowego w 2026 roku? | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Rozszerzająca się gama Toyoty: Co nowego w 2026 roku?

Rozszerzająca się gama Toyoty: Co nowego w 2026 roku?

2025-06-20
0 Komentarze Anna Majewska

4 Minuty

Nowości w gamie Toyota: Ekscytujące modele na rok 2026

Toyota Motor North America nieustannie zaskakuje miłośników motoryzacji i ekspertów branży coraz szerszą ofertą samochodów. Marka szykuje się na intensywny rok modelowy 2026, planując premierę aż dziewięciu nowych pojazdów – od nowoczesnych crossoverów i SUV-ów, przez sportowe auta, aż po innowacyjne modele osobowe. Szczególnie godne uwagi są: sportowa Toyota GR86 Yusu Edition, GR Supra MKV Final Edition, odświeżony SUV Corolla Cross, nostalgiczna Corolla Hatchback FX Edition, nowa elektryczna C-HR w wersji coupe-SUV, unowocześnienia w linii bZ i terenowa wersja bZ Woodland.

Nowy, zelektryfikowany Toyota RAV4 2026

Na czele nowości stoi szósta generacja Toyoty RAV4 2026, dostępna wyłącznie z napędami zelektryfikowanymi. Najnowsza odsłona popularnego SUV-a oferuje nie tylko innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także nowy wariant plug-in hybrid o mocy 321 KM oraz sportową wersję GR Sport. RAV4 potwierdza kierunek, w jakim marka Toyota rozwija design, technologie oraz strategię ekologiczną na najbliższe lata, wprowadzając nowy, charakterystyczny przód „hammerhead” i zaawansowane oświetlenie LED.

Wirtualny powrót: Trzecia generacja Toyota Venza w wyobraźni

Chociaż faktyczna oferta Toyoty wciąż się rozszerza, w cyfrowym świecie motoryzacji rośnie zainteresowanie modelami, które jeszcze nie weszły do produkcji. Jednym z nich jest trzecia generacja Toyoty Venza – średniego SUV-a, którego wizję niedawno przedstawił wirtualny artysta Dimas Ramadhan, znany z projektu Digimods DESIGN. Korzystając z najnowocześniejszego CGI i inspirując się nowym RAV4 XA60, Venza w tej koncepcyjnej wersji łączy świeże wzornictwo Toyoty z uniwersalnością średniej wielkości SUV-a.

Toyota Venza – historia i zakończenie produkcji

Toyota Venza zadebiutowała w Ameryce Północnej w 2008 roku, zdobywając popularność jako pięcioosobowy, komfortowy crossover segmentu D. Pierwsza generacja opierała się na platformie Toyoty Camry XV40, a druga – na bazie japońskiego modelu Harrier (XU80). Model Venza, pozycjonowany tuż poniżej Highlandera i oferowany wyłącznie jako hybryda, ceniony był za elegancję i korzystną relację jakości do ceny – od około 35 tys. dolarów.

Produkcję Venza zakończono jednak pod koniec 2024 roku, gdy Toyota zdecydowała się zastąpić ją bardziej luksusowym i wyżej wycenionym modelem Toyota Crown Signia (od 44 tys. dolarów). Ta zmiana miała dostosować gamę modelową, gdyż nowy Highlander Hybrid przekroczył cenowo dotychczasową Venzę. Wielu fanów SUV-ów nadal zastanawia się jednak, czy na rynku nie brakuje przystępnej hybrydy o podwyższonym standardzie, którą reprezentowała Venza.

Wirtualny design: Nowoczesne rozwiązania stylistyczne Toyoty

W tej wirtualnej reinkarnacji trzeciej generacji, Toyota Venza bazuje na zaawansowanej platformie TNGA-K, wykorzystywanej również w nowej Camry oraz hybrydowym RAV4 2026. Wyrenderowane auto posiada charakterystyczny front hammerhead, lakierowany grill w stylistyce plastra miodu, nowoczesne reflektory LED w kształcie litery C z dziennymi światłami DRL oraz efektowne, poziome tylne światła w lekko połyskliwej czerni. Projekt wpisuje się w aktualny globalny język designu Toyoty, zapowiadając dynamiczny oraz elegancki wygląd na drodze.

Osiągi i pozycjonowanie rynkowe

Gdyby Toyota zdecydowała się powrócić z Venzą w tej wersji, oczekiwania wobec wydajnych napędów hybrydowych i plug-in hybrid byłyby wysokie – platforma TNGA-K gwarantuje świetną równowagę między komfortem jazdy a zwinnością. Model mógłby celować w świadomych klientów z Ameryki Północnej, poszukujących połączenia luksusu, nowoczesnych technologii i atrakcyjnej ceny w konkurencyjnym segmencie średnich SUV-ów – stanowiąc ogniwo pomiędzy Highlanderem a prestiżową Crown Signią.

Crown Signia czy Venza – czy potrzeba obu modeli?

Po przesunięciu Crown Signia na pozycję zajmowaną wcześniej przez Venzę, pojawia się pytanie, czy w przyszłej ofercie Toyoty znajdzie się miejsce dla obu modeli. Wirtualna koncepcja Venza pokazuje, że funkcjonalny, hybrydowy SUV o odważnej stylistyce i bardziej przystępnej cenie może wciąż przyciągnąć klientów, dla których początkowa cena Crown Signia (44 tys. dolarów) jest zaporowa.

Podsumowanie

Toyota nieustannie rozwija swoją linię crossoverów i SUV-ów, a cyfrowe wizje, takie jak trzecia generacja Venza, wywołują nostalgię i nową ekscytację na rynku. Pozostaje pytanie, czy dealerzy w Ameryce Północnej jeszcze zobaczą model Venza na swoich ekspozycjach – jednak pomysł pokazuje, że na stylowego, oszczędnego i praktycznego hybrydowego SUV-a segmentu D wciąż istnieje duże zapotrzebowanie.

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz